Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، سه کشور ضامن روند آستانه در نشست‌های خود در شهر سوچی روسیه از کشورهای دنیا خواستند که کمک‌های خود به سوریه را افزایش دهند.

در بیانیه پایانی نشست سوچی آمده است که شرکت کنندگان در این نشست بر ضرورت افزایش تلاش‌ها برای کمک به مردم سوریه در بازگشت به زندگی طبیعی و آغاز مذاکرات بازگشت آوارگان و پناهندگان تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این بیانیه، کشورهای ضامن آتش‌بس در سوریه یعنی روسیه، ترکیه و ایران بر سر کامل کردن تلاش‌های اعتمادسازی بین طرف‌های درگیر در سوریه از جمله درباره موضوع بازداشت شدگان توافق کردند.

کشورهای ضامن روند آستانه بر ایستادگی خود در مقابل برنامه‌های جدایی‌طلبانه‌ای که به دنبال نابودی حاکمیت سوریه و کشورهای همسایه است، تاکید کردند.

بر اساس این بیانیه، طرف‌های حاضر در نشست آستانه در شهر سوچی بر برگزاری نشستی در نوامبر توافق کردند.

در بخش دیگری از بیانیه پایانی دهمین دور از مذاکرات آستانه در سوچی بر حاکمیت سوریه، استقلال و تمامیت ارضی آن و ضرورت مبارزه با تروریسم برای نابودی نهایی گروه‌های تروریستی تاکید شد.

در این بیانیه همچنین بر ضرورت بازگشت آوارگان به کشورشان و کمک کشورهای غربی در این زمینه تاکید شد.

همچنین در بیانیه پایانی نشست آستانه بر ادامه حل و فصل سیاسی بحران سوریه با استناد به قطعنامه‌های سازمان ملل تاکید شد.

روز دوشنبه دهمین دور مذاکرات آستانه درباره سوریه در شهر سوچی در جنوب روسیه آغاز شد. این دور از مذاکرات با حضور هیئت‌های سه کشور ضامن، سازمان ملل، هیئت نمایندگان دولت و معارضان سوری برگزار شد و این در حالی است که واشنگتن با حضور در این دور از مذاکرات به عنوان عضو ناظر مخالفت کرد.

آستانه پایتخت قزاقستان پیش از این شاهد 9 دور مذاکره درباره حل و فصل بحران سوریه بود که نهمین دور این مذاکرات 25 اردیبهشت ماه گذشته با حضور مذاکره کنندگان ارشد ایران، روسیه و ترکیه که سه کشور ضامن آتش بس در سوریه هستند به پایان رسید و این سه کشور در بیانیه‌ای بر پایبندی خود به حفظ حاکمیت سوریه، استقلال، و تمامیت ارضی آن و ادامه جنگ علیه تروریسم تا نابودی آن تاکید کردند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: نشست سوچی سوریه آستانه جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۴۲۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت فلسطین: اشغالگران مجبور شدند پیشنهاد خود را تغییر دهند

یکی از رهبران مقاومت فلسطین به المیادین تاکید کرد که اشغالگران مجبور به ایجاد تغییراتی در آخرین پیشنهاد خود در مذاکرات شدند و خاطرنشان کرد که حماس به مصر اطلاع داده است که هیچ فرمولی را که شامل آتش‌بس و عقب نشینی اشغالگران از غزه نباشد، نمی‌پذیرد.

به گزارش ایسنا، یکی از رهبران مقاومت فلسطین به المیادین تاکید کرد که رژیم اشغالگر اسرائیل مجبور به ایجاد تغییراتی در آخرین پیشنهاد خود شده است، پیشنهادی که مدتی پیش به میانجیگران ارائه شده بود.

این چهره مقاومت توضیح داد که این اصلاحات پس از آن صورت گرفت که اشغالگران به این باور رسیدند که مخالفت حماس و گروه‌های مقاومت با پیشنهاد اخیر «مطلق و قاطع» است.

وی با بیان اینکه اسرائیلی‌ها در حال حاضر با مصر در تماس دائمی هستند تا به فرمولی برسند که مقاومت بتواند آن را بپذیرد، خاطرنشان کرد: حماس به قاهره اطلاع داده است که هیچ پیشنهاد یا فرمولی را که شامل آتش‌بس و عقب‌نشینی نیروهای اسرائیلی از نوار غزه نباشد، نمی‌پذیرد.

در این رابطه احمد عبدالهادی، نماینده حماس در لبنان روز پنجشنبه تاکید کرد که این جنبش همیشه علاقه مند به دستیابی به فرمول یا توافقی است که از طریق آن تجاوز به غزه پایان یابد.

وی در گفت‌وگو با المیادین با تاکید بر اینکه جنبش حماس مقصر تزلزل در مذاکرات نیست، بر جدیت و انعطاف‌پذیری حماس در مذاکره بر خلاف طفره روی نخست‌وزیر اشغالگر و وارونه‌کردن ایده‌ها تاکید کرد؛ موضوعی که مذاکرات را در یک دور باطل می‌چرخاند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
  • نادری با جدایی ری از تهران مخالفت کرد
  • مدیرعامل استقلال ملاثانی: با استعفای اکبرپور مخالفت می‌شود/ او خسته است و نیاز به استراحت دارد
  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • تاکید رئیس یوفا: سوپرلیگ پروژه‌ای غیراخلاقی است
  • مقاومت فلسطین: اشغالگران مجبور شدند پیشنهاد خود را تغییر دهند
  • پسکوف: پارلمان اروپا «ماشین روس هراسی» است
  • دیدار وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه