Web Analytics Made Easy - Statcounter


کشورهای ضامن روند آستانه در بیانیه پایانی این دور از مذاکرات که در سوچی روسیه برگزار شد، بر استقلال و حاکمیت سوریه تاکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل امتداد نیوز به نقل از روسیاالیوم، سه کشور ضامن روند آستانه در نشست‌های خود در شهر سوچی روسیه از کشورهای دنیا خواستند که کمک‌های خود به سوریه را افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه پایانی نشست سوچی آمده است که شرکت کنندگان در این نشست بر ضرورت افزایش تلاش‌ها برای کمک به مردم سوریه در بازگشت به زندگی طبیعی و آغاز مذاکرات بازگشت آوارگان و پناهندگان تاکید کردند.

طبق این بیانیه، کشورهای ضامن آتش‌بس در سوریه یعنی روسیه، ترکیه و ایران بر سر کامل کردن تلاش‌های اعتمادسازی بین طرف‌های درگیر در سوریه از جمله درباره موضوع بازداشت شدگان توافق کردند.

کشورهای ضامن روند آستانه بر ایستادگی خود در مقابل برنامه‌های جدایی‌طلبانه‌ای که به دنبال نابودی حاکمیت سوریه و کشورهای همسایه است، تاکید کردند.

بر اساس این بیانیه، طرف‌های حاضر در نشست آستانه در شهر سوچی بر برگزاری نشستی در نوامبر توافق کردند.

در بخش دیگری از بیانیه پایانی دهمین دور از مذاکرات آستانه در سوچی بر حاکمیت سوریه، استقلال و تمامیت ارضی آن و ضرورت مبارزه با تروریسم برای نابودی نهایی گروه‌های تروریستی تاکید شد. 

در این بیانیه همچنین بر ضرورت بازگشت آوارگان به کشورشان و کمک کشورهای غربی در این زمینه تاکید شد.

همچنین در بیانیه پایانی نشست آستانه بر ادامه حل و فصل سیاسی بحران سوریه با استناد به قطعنامه‌های سازمان ملل تاکید شد.

روز دوشنبه دهمین دور مذاکرات آستانه درباره سوریه در شهر سوچی در جنوب روسیه آغاز شد. این دور از مذاکرات با حضور هیئت‌های سه کشور ضامن، سازمان ملل، هیئت نمایندگان دولت و معارضان سوری برگزار شد و این در حالی است که واشنگتن با حضور در این دور از مذاکرات به عنوان عضو ناظر مخالفت کرد.

آستانه پایتخت قزاقستان پیش از این شاهد ۹ دور مذاکره درباره حل و فصل بحران سوریه بود که نهمین دور این مذاکرات ۲۵ اردیبهشت ماه گذشته با حضور مذاکره کنندگان ارشد ایران، روسیه و ترکیه که سه کشور ضامن آتش بس در سوریه هستند به پایان رسید و این سه کشور در بیانیه‌ای بر پایبندی خود به حفظ حاکمیت سوریه، استقلال، و تمامیت ارضی آن و ادامه جنگ علیه تروریسم تا نابودی آن تاکید کردند.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۴۲۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود سپاهان به یک‌چهارم؛ رونمایی از 8 تیم پایانی جام حذفی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سپاهان از ساعت 19:30 در دیداری از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی در ورزشگاه شهدای فولاد میهمان استقلال ملاثانی بود که در پایان وقت‌های عادی دو تیم به تساوی یک - یک رضایت دادند اما در وقت‌های اضافی شاگردان مورایس با نتیجه 2 بر یک پیروز شدند و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافتند.

کاوه رضایی (40) و رامین رضاییان(118- از روی نقطه پنالتی) برای سپاهان گلزنی کردند. تک گل استقلال ملاثانی را میلاد پاک‌پرور با شوتی مهارنشدنی در دقیقه 2+90 به ثمر رساند.

با صعود سپاهان، این تیم در کنار تراکتور، چادرملو، ملوان، هوادار، آلومینیوم اراک، مس رفسنجان و گل‌گهر سیرجان راهی مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی شد.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899965

دیگر خبرها

  • مدیرعامل استقلال ملاثانی: با استعفای اکبرپور مخالفت می‌شود/ او خسته است و نیاز به استراحت دارد
  • صعود سپاهان به یک‌چهارم؛ رونمایی از 8 تیم پایانی جام حذفی
  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • تاکید رئیس یوفا: سوپرلیگ پروژه‌ای غیراخلاقی است
  • دیدار وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه
  • باقری: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • ماکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد
  • مخالفت مصر با کوچاندن فلسطینی ها به صحرای سینا
  • نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش
  • نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید