Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران گفت: منشا آلودگی زمین های جنوب پایتخت از پالایشگاه تهران نیست و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، لطف الله هنگی با اشاره به گزارش منتشر شده  عنوان نشت نفت در مزارع جنوب پایتخت اعلام کرد که این مجموعه در راستای مسئولیت اجتماعی و زیست محیطی خود علل و منشا این آلودگی ها را در دست بررسی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در عین حال با تایید موضوع نشت نفت در اطراف پالایشگاه بیان کرد: چندین شرکت نفتی از جمله خطوط لوله و مخابرات نفت، شرکت پخش مواد نفتی (انبار ری)، پالایشگاه تهران و چند شرکت روغن سازی با قدمت بیش از 50 سال در باقر شهر ری فعال هستند.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران در ادامه گفت: به دلایل مختلف در زمان های گذشته نشت مواد نفتی بخشی از منطقه را آلوده کرده و از زمانی که آلودگی زیرزمینی مشخص شد پالایشگاه تهران نیز بازبینی و نوسازی تمامی تاسیسات خود را آغاز کرد.
هنگی اظهارداشت: باتوجه به قدمت 80 ساله تاسیسات شرکت خطوط لوله و نفت تهران به احتمال زیاد آلودگی ها از آنجا نشات گرفته باشد که بررسی ها با حضور تیم های دانشگاهی جریان دارد.
وی در عین حال به اقدامات شرکت پالایش نفت تهران در راستای مقابله با نشت نفت در منطقه اشاره و بیان کرد: استحصال روزانه مواد نفتی از 360 حلقه چاه از لایه آبخوان محدوده تاسیسات نفتی و به کارگیری خدمات فنی و مهندسی دانشگاهی از مهمترین اقدامات انجام شده در این زمینه است.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران گفت: پالایشگاه به مدت بیش از 11 سال بر اساس نتایج مطالعات مشاوران خارجی و داخلی پاکسازی آلودگی را انجام می دهد ولی وجود چند حلقه چاه کشاورزی عمیق غیرمجاز در مجاورت پالایشگاه باعث تغییر سیستم جریان آب زیرزمینی و اخلال در فرآیند پاکسازی آلودگی شده است.
وی اضافه کرد: انجام مطالعات ژئوفیزیک به روش توموگرافی ژئوالکتریک (یک روش تخصصی و علمی)، انجام آنالیزهای پیشرفته بر روی نمونه های مواد نفتی به منظور منشایابی نشت نفت و برگزاری جلسات متعدد با شرکت های نفتی همجوار از دیگر اقدامات بوده است.
هنگی با بیان اینکه پالایشگاه تهران از زمان مشخص شدن آلودگی تاکنون ضمن جبران خسارت، عملیات پاکسازی را انجام داده و با جدیت بیشتری دنبال خواهد کرد، گفت: عملیات پاکسازی کامل آلودگی علاوه بر مشارکت کامل شرکت های نفتی مسئول، همکاری جدی سازمان های زیرربط در خصوص مسدود کردن چاه های غیرمجاز را نیز می طلبد.
وی ادامه داد: به همین منظور همچنین 16 هکتار باقی مانده زمین های اطراف پالایشگاه در شرف خریداری است.
شرکت پالایش نفت تهران ظرفیت پالایش ۲۳۵ هزار بشکه در روز دارد؛ این پالایشگاه سال ۱۳۴۷ تأسیس شده و اینک مشتمل بر دو پالایشگاه جنوبی و شمالی است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نفت زیست محیطی مخابرات نفت تهران پالایش کشاورزی زمین نشت نفت شرکت پالایش نفت تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۴۲۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات مقابله با آلودگی نفتی در آب‌های بندر امیرآباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ظهر روز یکشنبه (۵ فروردین ماه ۱۴۰۳) در پی مشاهده لکه‌های آلودگی نفتی در آب‌های تحت پوشش بندر امیرآباد حوالی دهانه ورودی حوضچه توسط اپراتور‌های دوربین‌های مداربسته یگان حفاظت، بلافاصله با انجام هماهنگی‌های لازم تیم مقابله با آلودگی نفتی بندر امیرآباد وارد عمل شد و با تلاش ۶ ساعته این عملیات با موفقیت به پایان رسید و لکه‌های نفتی بطور کامل پاکسازی شد.

محمد علی موسی پور گرجی اظهار کرد: با عنایت به انجام مانور‌های منظم هر ساله و آمادگی کامل تیم مقابله با آلودگی این بندر و همچنین میزان آلودگی ایجاد شده، این عملیات در دستور کار قرار گرفت و تیم مقابله با آلودگی نفتی متشکل از ۱۵ نفر با سرعت عمل و استقرار در محل آلودگی اقدام به پاکسازی با استفاده از دو فروند شناور و تجهیزات مقابله با آلودگی نموده و از طریق بوم اندازی و پد‌های جاذب این عملیات در سریعترین زمان ممکن با موفقیت انجام شد.

وی افزود: مرجع و دلایل آلودگی ایجاد شده هنوز بطور کامل مشخص نیست و در دستور کار کارشناسان و متخصصان مرکز مقابله با آلودگی قرار دارد که پس از شناسایی بر اساس کنوانسیون‌های بین المللی و از طریق مراجع ذیصلاح اقدامات لازم انجام خواهد پذیرفت.

موسی پور گرجی یادآور شد: با توجه به حساسیت حفاظت از محیط زیست دریایی و در راستای اجرای کنوانسیون OPRC اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد به نیابت از سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع ملی مقابله با آلودگی در دریا‌ها وظیفه هماهنگی بین دستگاهی دارد که با توجه به مجاورت بندر امیرآباد با زیستگاه حیات وحش میانکاله و همچنین در راستای اجرای طرح سفر‌های دریایی در ایام نوروز ۱۴۰۳، تیم جستجو و نجات و مقابله با آلودگی با حضور ۲۴ ساعته در آب‌های تحت حاکمیت بندر امیرآباد توانست به موقع وارد عمل شده و از پراکندگی و انتشار آلودگی در دریا جلوگیری نماید.

دیگر خبرها

  • گام‌های رو به‌ جلو صنعت پالایش ایران در ۱۴۰۲ چه بود؟
  • افزایش واردات بنزین روسیه از بلاروس
  • واردات بنزین روسیه از بلاروس افزایش یافت
  • عملیات مقابله با آلودگی نفتی در آب‌های بندر امیرآباد
  • وزیر نفت: پالایشگاه جمع‌آوری گاز‌های میادین نفتی غرب کشور افتتاح می‌شود
  • پالایشگاه‌ جمع‌آوری گازهای میادین نفتی غرب کشور بزودی افتتاح می‌شود
  • پالایشگاه جمع‌آوری گازهای مشعل با حضور رئیس جمهور در دهلران بهره‌برداری می‌شود
  • وزیر نفت: پالایشگاه‌ جمع‌آوری گازهای میادین نفتی غرب کشور افتتاح می‌شود
  • به زودی پالایشگاه جمع‌آوری گاز‌های مشعل به بهره‌برداری می‌‌رسد
  • شب به یادماندنی در چند کیلومتری پایتخت