Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@22:33:06 GMT

لبنان قهرمان دور رفت بسکتبال نوجوانان غرب آسیا شد

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۴۳۲۵۸

لبنان قهرمان دور رفت بسکتبال نوجوانان غرب آسیا شد

به گزارش خبرنگار مهر، در روز چهارم مسابقات بسکتبال نوجوانان غرب آسیا بعدازظهر سه شنبه در حساس‌ترین دیدار این رقابت‌ها تیم‌های ایران و لبنان در سالن امام خمینی (ره) گرگان و در حضور سه هزار تماشاگر به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۶۶ بر ۶۴ لبنان به پایان رسید تا این تیم با کسب چهار پیروزی از هر چهار دیدار خود قهرمانی‌اش در دور رفت را قطعی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوارترهای اول با نتایج (۱۶ - ۲۰) و (۱۶ - ۲۱) به سود ایران و کوارترهای دوم با نتایج (۷ - ۱۶) و (۱۶ - ۲۰) به سود لبنان به پایان رسید.

در این دیدار تیم ایران با سرمربیگری علی آرزومندی و ترکیب اولیه رضا نظری کیا، شایان حصاری، معین خرسندی، پویا حقی و پارسا فلاح در میدان حاضر شد و تیم لبنان با سرمربیگری جاد الحاج و ترکیب اولیه امین المعلوف، کارل کوزاه، رودی الحاج، یوسف خیاط و مالک العواد به میدان آمد.

کوارتر نخست این دیدار پایاپای آغاز شد اما ایران رفته رفته بازی را در اختیار گرفت و ۲۰ بر ۱۳ از حریفش پیش افتاد تا سرمربی لبنان درخواشت وقت استراحت کند، این کوارتر در نهایت با برتری ۲۰ بر ۱۶ ایران به پایان رسید.

لبنان کوارتر دوم را طوفانی آغاز کرد و ۲۳ بر ۲۱ از ایران پیش افتاد تا علی آرزومندی وقت استراحت بگیرد، این وقت استراحت به کمک ایران آمد و سه امتیازی عمران طالب زاده نتیجه را ۲۶ بر ۲۵ به سود ایارن تغییر داد.

در دو دقیقه پایانی کوارتر دوم کارل کوزاه و یوسف خیاط، دو ستاره لبنانی‌ها از اشتباهات پیاپی بازیکنان ایارن استفاده کردند تا نیمه نخست این دیدار با برتری ۳۲ بر ۲۷ لبنان به پایان برسد.

در آغاز کوارتر سوم دو پرتاب آزاد و یک پرتاب سه امتیازی از یوسف خیاط نتیجه را ۳۷ بر ۲۷ به سود لبنان کرد و این بازیکن که سه خطا انجام داده بود تعویض شد تا برای کوارتر چهارم حفظ شود.

کارل کوزاه در دقایق پایانی کوارتر سوم به قدری درخشید تا نبود یوسف خیاط احساس نشود و لبنانی‌ها در پایان این کوارتر ۵۲ بر ۴۹ پیروز شدند.

ایران در کوارتر چهارم نمایش بهتری داشت و در فاصله ۵ دقیقه به پایان اختلاف را با چهار امتیاز رساند تا نتیجه ۶۱ بر ۵۷ به سود لبنان باشد.

در ادامه سه امتیازی شایان حصاری نتیجه را در عدد ۶۱ مساوی کرد، در حالی که نتیجه ۶۳ بر ۶۲ به سود لبنان بود به دللی اعتراض علی آرزومنتدی سرمربی ایران، سرداور خطای تاکتیکال به سود لبنان داد که آنها از این فرصت استفاده نکردند تا با همان یک امتیاز پیش باشند.

در فاصله ۴۰ ثانیه به پایان بازی دو امیتازی پارسا فلاح نتیجه را ۶۴ بر ۶۳ به سود ایران کرد اما کارل کوزاه با سه امتیازی خود در تنها دو ثانیه مانده به پایان نتیجه را ۶۶ بر ۶۴ به سود لبنان تغییر داد تا آنها با یک برد دراماتیک در خاک ایران قهرمان دور رفت مسابقات بسکتبال نوجوانان غرب آسیا شوند.

قضاوت این دیدار را عصام السیابی (عمان) به عنوان سرداور بر عهده داشت و طه الحاشری (یمن) و قاسم الحمویی (سوریه) به عنوان داوران اول و دوم وی را یاری می‌کردند.

در پایان روز چهارم مسابقات بسکتبال نوجوانان غرب آسیا، لبنان با چهار پیروزی از چهار دیدار قهرمانی‌اش در دور رفت این رقابت‌ها را مسجل کرد و ایران با کسب دو پیروزی و یک شکست از سه دیدار، در مکان دوم قرار دارد.

مسابقات بسکتبال نوجوانان غرب آسیا چهارشنبه (فردا) با برگزاری دو دیدار به پایان می‌رسد که ساعت ۱۱ تیم‌های ایران و سوریه به مصاف هم می‌روند و ساعت ۱۳ اردن و عراق با یکدیگر دیدار می‌کنند.

لازم به ذکر است؛ مسابقات بسکتبال نوجوانان غرب آسیا با حضور تیم‌های ایران، لبنان، سوریه، اردن و عراق، به میزبانی گرگان در حال برگزاری است.

کد خبر 4362497

منبع: مهر

کلیدواژه: تیم بسکتبال نوجوانان ایران گرگان لبنان مسابقات بسکتبال غرب آسیا بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد خرم آباد شهرکرد یاسوج شیراز دهه کرامت خطبه های نماز جمعه بیرجند زلزله سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۴۳۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی شهرداری گرگان در دومین دیدار فینال سوپر لیگ غرب آسیا

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، شاگردان مصطفی هاشمی در دومین دیدار از دومین دوره سوپر لیگ غرب آسیا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در سالن زنده‌یاد محمود مشحون مقابل تیم الریاضی لبنان به میدان رفت.

تیم شهرداری گرگان با ترکیب ارسلان کاظمی، نوید رضایی‌فر، سالار منجی، سینا واحدی و ویل چری این دیدار را آغاز کرد. بازیکنان گرگان نیمه اول را با نتیجه ۴۵ بر ۴۱ به رختکن رفتند و در نهایت با نتیجه ۹۵ بر ۸۵ به پیروزی رسیدند. شهرداری گرگان دیدار نخست این رقابت‌ها را واگذار کرده بود، براین اساس سری ۱ – ۱ برابر شد.

ویل چری با ۲۵ امتیاز، ۵ ریباند، ۵ پاس گل و کارایی ۲۸ بهترین بازیکن این دیدار بود.

نتایج چهار کوارتر این دیدار به شرح زیر است:

کوارتر اول: ۲۳ بر ۲۲ / گرگان

کوارتر دوم: ۲۳ بر ۱۸ / الریاضی

کوارتر سوم: ۲۶ بر ۲۰ / گرگان

کوارتر چهارم: ۲۸ بر ۱۸ / گرگان

 فینال سوم (در صورت نیاز) این رقابت‌ها روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ساعت ۲۲:۱۵ در بیروت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تیم فوتبال امیدهای ژاپن قهرمان جام ملت‌های آسیا شد
  • ذوب آهن قهرمان بسکتبال دختران جوانان ایران
  • هاشمی: در دفاع خوب نبودیم/ مسئولان آسیا عادلانه تصمیم بگیرند
  • شهرداری گرگان فینال سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا را به بازی سوم کشاند
  • پیروزی مهم و دلچسب شهرداری گرگان در فینال بسکتبال غرب آسیا
  • نماینده ایران در فینال غرب آسیا زنده ماند/ تعیین قهرمان در بازی سوم
  • سوپر لیگ غرب آسیا| پیروزی شهرداری گرگان در دومین فینال
  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا/ شهرداری گرگان مقابل الریاضی لبنان پیروز شد
  • پیروزی شهرداری گرگان در دومین دیدار فینال سوپر لیگ غرب آسیا
  • جدال شهرداری گرگان با الریاضی لبنان برای قهرمانی