Web Analytics Made Easy - Statcounter

در چهارمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان و با حضور اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، از پوستر اصلی این دوره از جشنواره رونمایی شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع‌رسانی سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، این جلسه با حضور ق"درت الله نوروزی" شهردار اصفهان، "علیرضا رضاداد" دبیر جشنواره، ح"بیب ایل بیگی" قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی، "مرضیه برومند" کارگردان، "محمد عیدی" مدیر اجرایی در اصفهان، "فریده روشن" رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان، "طهرانی" معاون مالی و اداری شهردار، "عزت الله علیزاده" معاون اجرایی جشنواره و "ایمان حجتی" مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا رضاداد دبیر جشنواره ضمن ارایه گزارشی از  پیشرفت فعالیت های این دبیرخانه، گفت: کار هیئت های انتخاب به پایان رسیده و اکثر  آثار غیر ایرانی دریافت شده است و هیئت انتخاب آثار ایرانی نیز تا پایان این هفته کار خود را به پایان می رسانند و تا ۲۰ مرداد با دریافت نسخه فیلم‌ها، آثار منتخب اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: سالن‌های سینما نیز مراحل آماده سازی خود را طی می کنند و در روزهای آتی اسامی بزرگداشت‌های این دوره از جشنواره اعلام خواهد شد. استان‌ها و شهرستان‌های اصفهان نیز آماده برگزاری همزمان شده اند. رویکرد ما در برگزاری جشنواره انجام منطقی و صحیح، قابل دفاع و شفاف هزینه ها و تبدیل هزینه ها به سرمایه فرهنگی و اجتماعی است.

قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان در این جلسه با بیان اینکه خوشحالیم در برگزاری سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به کیفی سازی برنامه ها توجه ویژه شده است، اظهار کرد: فعالیت با کیفیت، لزوما به معنای افزایش هزینه ها نیست.

نوروزی انجام فعالیت فرهنگی را از اولویت های مدیریت شهری دانست و افزود: در شرایط کنونی کشور و اصفهان به دنبال ایجاد شور و نشاط اجتماعی هستیم، و همچنان که شهرداری در ایام نوروز و هفته فرهنگی اصفهان نیز در همین راستا برنامه های متعدد و متنوعی را اجرا کرد با برگزاری این جشنواره نیز باید نقش خویش را در رفع نیازهای فرهنگی مخاطبان خصوصا کودکان و خانواده ها ایفا کنیم.

مرضیه برومند نیز در این جلسه اظهار کرد: وظیفه ما به عنوان سینماگر و خصوصا سینماگر کودک و نوجوان کمک به خانواده ها و کودکان و نوجوانان در ایجاد همگرایی و تقویت روحیه زیست اجتماعی آنان است و از همین رو برگزاری پر نشاط جشنواره از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

فریده روشن عضو شورای شهر اصفهان نیز تلاش‌های صورت گرفته برای رشد کیفی این دوره جشنواره را شایسته و با اهمیت دانست و بر اهمیت تلاش بیشتر برای برگزاری با نشاط جشنواره تاکید کرد.

حبیب ایل بیگی قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی برگزاری این دوره از جشنواره را از اولویت‌های فرهنگی سازمان سینمایی و وزارت ارشاد دانست و تاکید کرد: انجام هزینه منطقی در برگزاری این جشنواره و نمایش آثار کاری ارزنده در جهت تقویت تولید ملی است.

به گزارش ایمنا، در پایان چهارمین جلسه شورای‌عالی پوستر سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان به عنوان مهم‌ترین نماد و بخش تجسمی جشنواره، توسط حاضرین جلسه در اصفهان رونمایی شد.

پوستر جشنواره این دوره توسط وحید شریفی هنرمند اصفهانی طراحی شده است.

سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان به دبیری علیرضا رضاداد از ۸ تا ۱۴ شهریورماه سال جاری در اصفهان برگزار خواهد شد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۴۴۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سومین جشنواره پانتومیم در انتظار نظر مدیرکل ارشاد زنجان

ساسان قجر دبیر جشنواره بین‌المللی پانتومیم که ۲ دوره گذشته آن در شهر زنجان برگزار شد، درباره وضعیت برگزاری سومین دوره این رویداد بین‌المللی تئاتر به خبرنگار مهر گفت: دور اول جشنواره پانتومیم به صورت ملی در شهر زنجان برگزار و توسط کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشخیص اینکه جای این بخش از هنر در تئاتر ایران و جشنواره‌های تئاتری خالی است، پشتیبانی خوبی شد.

وی یادآور شد: دور اول جشنواره به صورت ملی برگزار شد و مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد در اختتامیه جشنواره اعلام کرد که دوره دوم به شکل بین‌المللی برگزار شود. در دور دوم جشنواره پانتومیم که به شکل بین‌المللی برگزار شد، ۵ گروه خارجی حضور داشتند. با برگزاری دور دوم جشنواره توانستیم ۲ کرسی را در سازمان مایم جهانی به خودمان اختصاص دهیم. ضمن اینکه رییس مایم جهانی هم در ایام جشنواره حضور داشت و این دوره از جشنواره به صورت کلی با حضور ۲۳ اثر به نحو احسن برگزار شد.

قجر با اشاره به راه‌اندازی خانه پانتومیم، توضیح داد: خانه پانتومیم در استان‌های مختلف کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌کند و خروجی این کارگاه‌ها در جشنواره حضور پیدا می‌کنند.

دبیر جشنواره بین‌المللی پانتومیم تاکید کرد: اهمیت این جشنواره به عنوان تنها جشنواره تخصصی و آموزشی پانتومیم بسیار بالا است و این جشنواره هم برای اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هم هنرمندان تئاتر خیلی مهم شده است.

وی اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای دور سوم جشنواره پانتومیم انجام شده است ولی چون مدیرکل جدید ارشاد استان زنجان تازه در اداره‌کل ارشاد استان حضور پیدا کرده در حال بررسی شرایط و وضعیت جشنواره و برگزاری آن است.

قجر تصریح کرد: ما همه برنامه‌ریزی‌ها و کارها را انجام داده‌ایم ولی منتظر نظر مدیرکل ارشاد استان زنجان هستیم که جشنواره به شکل و شیوه‌ای برگزار شود. قبل از نوروز ۱۴۰۳ جلسه‌ای با ایشان داشتیم و تمام موارد جشنواره را توضیح دادیم و فیلم‌ها و کتاب‌های مرتبط با جشنواره را در اختیارشان قرار دادیم تا تصمیم‌گیری درباره جشنواره انجام شود.

وی در پایان با اشاره به تقویم برگزاری جشنواره بین‌المللی پانتومیم در مهر هر سال، یادآور شد: روز اختتامیه دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از جشنواره به لحاظ کیفیت رضایت داشت و تاکید کرد که تعداد آثار بخش بین‌الملل بیشتر و کار روی این بخش با هدف معرفی استان و شهر زنجان به لحاظ تاریخی و فرهنگی افزایش پیدا کند. رییس سازمان مایم جهانی نیز خواستار افزایش تعداد آثار بین‌الملل از ۵ به ۱۰ اثر شد.

کد خبر 6078955 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان
  • برگزاری بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان در کرمان
  • آغاز جشنواره استانی طنزواره میرماه در محمودآباد
  • بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان برگزار می‌شود
  • کانون پرورش فکری، دوستدار کودکان و نوجوانان محلات حاشیه‌نشین
  • برگزاری سلسله نشست‌های هفتگی خانواده در کانون پرورش فکری کرمانشاه
  • تولید روزانه ۹۰۰ تن پسماند شهری و خانگی در استان مرکزی
  • ارسال بیش از ۱۴۰۰ نامه از طرف طبیعت
  • حمایت از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در لرستان
  • برگزاری سومین جشنواره پانتومیم در انتظار نظر مدیرکل ارشاد زنجان