Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ محاصره نوار غزه باعث شده است سواحل این منطقه به سبب وارد شدن فاضلاب به دریا به طور گسترده آلوده شود.
به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، آلودگی در ساحل دریای غزه به سطح بی سابقه ای رسیده و باعث شده است نهادهای رسمی درباره وقوع فاجعه ویرانگر زیست محیطی هشدار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری معتقدند آثار چنین فاجعه ای به سواحل اسرائیل هم خواهد رسید.
مصطفی البایض خبرنگار روسیا الیوم در غزه با نشان دادن تصاویری از تجمع آب فاضلاب گفت: این نتیجه محاصره غزه است. به سبب قطع جریان برق، ایستگاه های شبکه فاضلاب از کار افتاده است. شهروندان فقط چهار ساعت برق دارند. از این رو مسئولان غزه ناگزیر تصمیم گرفتند این مقدار از فاضلاب را وارد دریا کنند.
عطیه البرش مدیر اداره بهداشت در سازمان محیط زیست غزه گفت: "هر روز بیش از صد و پانزده هزار متر مکعب فاضلاب وارد دریا می شود. این فاضلاب تصفیه نشده است. از این رو وارد ساحل (غزه) می شود. متاسفانه این مقدار فاضلاب، قابل توجه است. این مقدار آب نه به طور هفتگی، ماهانه یا سالانه بلکه روزانه وارد دریا می شود ".
خبرنگار این شبکه افزود آلودگی ها هر سال در طول ساحل غزه گسترش یافته تا اینکه وضع به مرحله ای رسیده است که به شهروندان هشدار رسمی داده شد تا (در آب های غزه) شنا نکنند. اما برخی شهروندان غزه که به سبب محاصره و فقر در تنگنا قرار دارد به فرزندان خود اجازه می دهند در آب های این منطقه شنا کنند.
یک زن ساکن غزه گفت: " تابستان که می آید کودکان می خواهند در دریا شنا کنند. بویی که از دریا استشمام می شود بوی فاضلاب است. می خواهیم کودکان شاد باشند. اما به سبب بوی فاضلاب نمی توانیم کنار دریا بمانیم."
دیگر شهروند ساکن غزه هم گفت: "زندگی ما با فقر و قطعی برق رو به رو است. دریا آلوده است. به جز دریا جایی (برای تفریح) نداریم."
خبرنگار افزود برخی افراد به ساحل می آیند. اما جرأت نمی کنند به دریا نزدیک شوند. چون از خطر آن بر سلامت خود آگاه هستند؛ خطری که ممکن است فرزندان آنها را گرفتار کند. شهروندان می گویند این مسئله به طور کامل، فاجعه در غزه را نشان می دهد؛ اینکه افراد در کنار دریا فقط می توانند به آن نگاه کنند.
عطیه البرش در بخش دیگری از اظهارات خود گفت:" نتایج به دست آمده از نمونه ها در ماه آوریل سال 2018 نشان می دهد بخش های گسترده ای از سواحل (غزه) آلوده است و طبق آن حدود هفتاد و پنج درصد سواحل نوار غزه آلوده و برای تفریح نامناسب است".
خبرنگار افزود این مسئله، تنها نگرانی شهروندان نیست. چرا که آنها درباره ماهی های صید شده در ساحل هم شک و تردید دارند و بسیاری از آنها تصمیم گرفتند این ماهی ها را نخرند. محاصره نوار غزه نه تنها بر شهروندان این منطقه بلکه بر محیط زیست و به ویژه دریای غزه پیامدهای ویرانگری بر جا گذاشته است، دریایی که تنها محل استراحت برای دو میلیون فلسطینی است که در بزرگ ترین زندان جهان زندگی می کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: نوار غزه آلودگی فاضلاب دریا ساحل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۴۴۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ اخطاریه دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی در سراوان صادر شد

 دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی یکی از معضلات در برخی از محله‌های شهر سراوان است که با توجه به گرمای هوا برای شهروندان مشکلاتی را به همراه داشته است.
 
انتشار بوی نامطبوع، تجمع حیوانات موذی و ولگرد از جمله مواردی است که با رهاسازی فاضلاب خانگی در معابر ایجاد می‌شود.
 
رهاسازی فاضلاب به صورت غیر بهداشتی در معابر علاوه بر مشکلات فوق باعث می‌شود سلامت شهروندان به خاطر افتد و از سوی دیگر سیمای شهر را نازیبا می‌کند.
 
در همین راستا برخی از شهروندان سراوان سراوانی ضمن انتقاد از وضعیت نامطلوب در برخی از معابر سطح شهر که علاوه بر ایجاد بوی نامطبوع تردد را برای کودکان و زنان با مشکل مواجه کرده خواستار برخورد با افراد خاطی از سوی متولیان امر شدند.
 
علی اصغر عربشاهی رئیس مرکز بهداشت سراوان گفت: به مناسبت سومین روز از هفته سلامت، روز سلامت خانواده و سلامت زمین، طرح تشدید کنترل فاضلاب‌های خانگی در منطقه آسپیچ توسط بازرسین بهداشت محیط مرکز محمدی به اتفاق شورا و دهیار منطقه اجرا شد.  
 وی افزود: جهت خاطیان دفع غیر بهداشتی ۱۵ اخطاریه نوبت اول و۴ اخطاریه پیگیری صادر شد.
 
رئیس مرکز بهداشت سراوان تصریح کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود جهت حفظ سلامت خود و جلوگیری از تخریب زیر ساخت‌های شهری از هدایت آب وفاضلاب به کوچه و معابر جدا خودداری نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»
  • شورا‌ها نتیجه انقلاب‌اسلامی برای خدمت به مردم هستند
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • بیمارستان شفاء، حافظه ی جنایات رژیم صهیونیستی
  • حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
  • جزئیات طرح آمریکایی - اسرائیلی برای مدیریت محاصره نوار غزه
  • بهترین سواحل سریلانکا که باید ببینید
  • ۱۵ اخطاریه دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی در سراوان صادر شد