Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@03:56:17 GMT

چگونه به روستای جواهرده برویم؟

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۴۴۷۵۷

چگونه به روستای جواهرده برویم؟

روستای جواهرده، بهشتی کوچک در ۲۹ کیلومتری شهر رامسر در استان مازندران است که در جنوب غربی این شهر قرار گرفته است. اما جالب اینجاست که این بار فقط خود روستا، جاذبه نیست. در واقع جدای از روستای بی نظیر، جاذبه‌ی اصلی دیگر، مسیر روستا و جاده‌ی رامسر تا روستای جواهرده است. جاذبه‌ای که با راهی باریک و آسفالتی، از وسط جنگل‌های انبوه با درختان سبز و وحشی خودرو می‌گذرد و گاهی آنچنان غرق در مه می‌شود، که به تابلویی نقاشی و خیالی بیشتر شبیه است تا واقعیت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مسیر افسونگر در سال ۱۳۵۰، توسط مهندسان آلمانی ساخته شد و از آن زمان تا حالا، بهترین مسیر از سمت رامسر برای رسیدن به جواهرده است.


روستای زیبای جواهرده، مانند جواهری کوچک، اما گرانبها در پس این جاده‌ی طولانی و سبز قرار گرفته است. وقتی وارد این روستای شیبدار می‌شوید، مردمان با صفای جواهرده را می‌بینید که با لبخند گشاده به شما خوشامدگویی می‌کنند و این شروع، استقبال گرمی برای ورود به این بهشت کوچک است.

طبیعت دلفریب روستا که جایی فوق العاده برای کمی آرامش و دور شدن از تمام دغدغه‌های ذهنی است به همراه فرصت رویا رویایی با مردم روستا، همه و همه تجربه‌های نابی هستند که در سفر به روستای جواهرده می‌توانید به دست بیاورید.

در جواهرده، آبشار‌های بسیار معروفی هم وجود دارد که محلی‌ها بسیار آن را دوست دارند و برای رسیدن به آن‌ها باید کمی پیاده روی در طبیعت را به جان بخرید که مطمئنا ارزشش را دارد. معروفترین این آبشار‌ها در شیب رو به بالا و در انتهای روستا است که گردشگران خوش ذوق غیر ممکن است به دلیل طبیعت زیبا و آرام و شنیدن صدای خوش آب یا گرفتن چند عکس هم که شده، از آن دیدن نکنند. با این حال برای رفتن و بازدید از آن حتما باید کفش مناسب به همراه داشت.

اگر کوهنوردی و در واقع سنگ نوردی را دوست دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما بخشی از سفرتان در این روستا را به بازدید از دشت‌های پر گل دامنه‌ی کوه مانند دشت لپاسر اختصاص دهید. اگر هم مناطق جنگلی را بیشتر می‌پسنیدید، می‌توانید به جنگل هیرکانی با درختان بلند بالای راش و شاه بلوطش بروید و اکسیژن خالص استشمام کنید.  
دسترسی روستای جواهرده

برای رسیدن به روستای زیبای جواهرده، باید ابتدا به استان مازندران و از آنجا به سمت شهر زیبای رامسر مسیرتان را کج کنید. جنوب غربی این شهر را که در پیش بگیرید، به جاده‌ی جواهرده می‌رسید که از آنجا هم باید مسیری ۲۹ کیلومتری را بپیمایید.
اقامت در جواهرده

خیالتان از بابت اقامت راحت باشد، در هر زمانی که به روستا بروید می‌توانید از میان ویلا‌ها و خانه‌های اجاره ای، یکی را انتخاب کنید. به دلیل هوای سرد روستا به خصوص در شب، پیشنهاد می‌کنیم فکر کمپینگ را نکنید. منبع: الی گشت

منبع: پارسینه

کلیدواژه: گردشگری جواهرده مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۴۴۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد

محمد کریمی گفت: در راستای تحقق شعار دولت سیزدهم که مصمم است با تمام توان برای رفع محرومیت و آبادانی ۱۰ هزار روستا در کشور را در قالب جهاد آبرسانی تامین آب نماید این مهم به سرانجام رسید.

کریمی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای آبرسانی به این روستا گفت: بهسازی و محوطه سازی یک دهنه چشمه، نصب اتاقک برق، حفر و تجهیز چاهک پمپاژ همچنین نصب و راه اندازی سیستم گندزدایی آب شرب از جمله کار‌هایی است که در محل آبگیر انجام شده است

وی از اقدامات دیگر در جهت بهره‌مندی مردم کهن دژ از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی و پایدار را اجرای چهار کیلومتر شبکه آبرسانی در روستا، اجرای هزار و ۲۵۰ متر خط انتقال آب از چشمه به مخزن، نصب و مدفون سازی یک عدد مخزن ذخیره آب به حجم ۵۰ مترمکعب از جنس پلی اتیلن، خرید انشعاب و اجرای شبکه برق سه فاز، نصب ۳۵ فقره انشعاب با تجهیزات کامل نظیر کنتور آب و... عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان گفت: این پروژه آبرسانی با مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی ارتش جمهوری اسلامی و با هدف تامین آب شرب اهالی این روستا اجرا شده است.

بیشتر بخوانید

تامین آب شرب ۵۴ روستا و شهر با طرح آبرسانی آتشگاه

کریمی اعتبار هزینه شده برای این طرح آبرسانی روستایی را ۵۰ میلیارد ریال معادل ۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

 روستای کهن دژ از توابع بخش ناغان شهرستان کیار در حدود یکصد کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد
  • یک روز ناب در دل طبیعت بکر در چند کیلومتری تهران
  • این لک لک ها اهالی را مجبور به خانه سازی می کنند
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن
  • آیین گاوکشان 
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد