Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛حمید غیاثی مدیرکل بحران استانداری مرکزی عصر سه شنبه در جلسه مشترک ستاد پیشگیری از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان شهرستان خمین و گلپایگان در محل فرمانداری خمین، اظهار کرد: پیشگیری از شیوع آنفلوآنزای پرندگان مهمترین اقدام راهبردی و بسترساز صیانت از سرمایه عظیم صنعت طیور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه صنعت دام و طیور ۱۰ تا ۱۵ درصد اقتصاد کشور را در بردارد، افزود: این صنعت علاوه بر یک منبع امرار معاش و اشتغال جمعیت بسیاری از جامعه و امنیت غذایی به عنوان یک سرمایه عظیم در کشور نیازمند صیانت و حفاظت است.

غیاثی تصریح کرد: چهار اصل پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی در مدیریت بحران مد نظر قرار دارد و بر اساس اصل پیشگیری باید آنفلوآنزای پرندگان تحت کنترل قرار گیرد، چرا که هرساله نباید برای مقابله با این بیماری و خسارت های جبران ناپذیر آن مورد آزمون و خطا قرار گیریم.

مدیر کل بحران استانداری مرکزی ادامه داد: اگرچه در سال های گذشته آنفلوآنزای پرندگان از طریق مهاجرت پرندگان شیوع و بروز می کرده و براین اساس می توان گفت تالاب میقان اراک بیشترین میزان درگیری و شیوع این بیماری را داشته، اما باید اذعان داشت امروزه انتقال مکانیکی عامل شیوع این بیماری است.

وی با بیان اینکه برای خروج از بحران ناشی از آنفلوآنزای پرندگان باید نگاه فرابخشی و فرا منطقه ای به این موضوع داشت خاطرنشان کرد: می طلبد در این زمینه از ظرفیت دستگاه های ستاد مدیریت بحران برای پیشگیری و مقابله با آنفلوآنزای پرندگان بهره گیری شود و هماهنگی و همکاری با شهرستان های مجاور مد نظر قرار گیرد.

غیاثی اظهار کرد: در راستای اطلاع رسانی و آموزش و پیشگیری از شیوع آنفلوآنزای پرندگان در مناطق روستایی دهیاران نقش اثر گذار ایفا می کنند و نیاز است اطلاعات دقیق از شیوع این بیماری در واحدهای طیور به ستاد مدیریت بحران ارائه و آگاه سازی به مرغداران و اهالی روستاها را مد نظر قرار دهند.

مدیر کل بحران استان مرکزی با اشاره به اینکه دامپزشکی به تنهایی مسئول مدیریت بحران آنفلوآنزای پرندگان نیست، بیان کرد: نیاز است از ظرفیت ناحیه مقاومت بسیج سازندگی، جهاد کشاورزی و...در راستای آموزش و اطلاع رسانی در مناطق روستایی بهره گیری شود.

انتهای پیام/پ

پیشگیری از آنفلوآنزای پرندگان در مرکزی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار پزشکی معاونت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۴۵۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید مسئولان استان بر برخورد جدی با خودرو‌های قاچاق بر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ استاندار مرکزی در اولین جلسه کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان گفت: روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال گذشته مطلوب بوده، اما موقعیت جغرافیایی استان و عبور خودرو‌های قاچاق بر کار را برای پلیس امنیت اقتصادی استان در برخورد با متخلفان سخت کرده است.
مخلص الائمه افزود: مبارزه با قاچاق کالا، توجه مسئولان به موضوع عرضه کالای خارجی و قاچاق از سوی بعضی فروشندگان در فضای مجازی، اقدامات اطلاعاتی و امنیتی مؤثر در شناسایی شبکه‌های سازمان یافته قاچاق در استان و تعیین تکلیف به موقع پرونده‌های تعزیراتی باید در دستور کار قرار گیرد.
او از اقدامات مؤثر تعزیرات حکومتی و اموال تملیکی در تعیین تکلیف پرونده‌های قاچاق و واگذاری بعضی کالا‌ها به مردم تقدیر کرد و ابراز امیدواری کرد این روند خوب امسال هم ادامه یابد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی هم درحاشیه این جلسه گفت: ورود کالای قاچاق به کشور صدمات جبران ناپذیر اقتصادی را بر بدنه تولید و اقتصاد کشور وارد می‌کند.
نظری افزود: قرار گرفتن استان مرکزی در شاهراه مواصلاتی کشور و تردد خودرو‌های قاچاق بر، وظایف دستگاه‌های فعال در حوزه قاچاق کالا و ارز را دو چندان کرده و می‌توان با انجام اقدامات فرهنگی و رسانه‌ای، نظارت دقیق توفیقات سال گذشته در زمینه برخورد با قاچاق کالا و ارز را امسال نیز رقم زد.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی تیم مشترک مدیریت بحران تهران به مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان
  • کاهش شیوع سالک در سمنان
  • رشد 50درصدی شرکت کنندگان هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • واکنش بانک مرکزی به چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی/ مدیرعامل اسبق بانک صادرات: ارز باید تک نرخی شود/ معاون رئیس جمهور: تلاش دولت این است که شاهد کاهش بیشتر در نرخ تورم باشیم
  • تأکید مسئولان استان بر برخورد جدی با خودرو‌های قاچاق بر
  • تدابیر پیشگیری از سیل از ۶ ماه قبل در استان کرمان انجام شد
  • ثبت بیش از ۹۳ هزار مأموریت توسط اورژانس استان مرکزی
  • سرقت‌ها در استان بوشهر ۷ درصد کاهش یافت
  • کاهش جرائم مربوط به سرقت در ۱۵ حوزه قضایی