Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@04:38:56 GMT

برگزاری نخستین رویداد تابستانه علوم سیاسی در گیلان

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۴۵۶۲۹

برگزاری نخستین رویداد تابستانه علوم سیاسی در گیلان

امیرحسین ابراهیمی، دبیر اتحادیه علوم سیاسی کشور در گفت وگو با ایکنا از گیلان، از برگزاری نخستین رویداد تابستانه علوم سیاسی در استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: این رویداد در قالب پنج کارگاه پنج روزه در دانشگاه گیلان برگزار خواهد شد.

وی آشنایی عملی با مبانی علوم سیاسی را محور اصلی برگزاری این رویداد علمی دانست و گفت: ضعف بزرگی که در رشته علوم سیاسی وجود دارد، این است که دانشجویان تنها به یادگیری مبانی تئوریک بسنده می کنند و آموزه های خود را در عمل پیاده نمی کنند لذا با توجه به این ضعف مشهود تصمیم گرفتیم رویداد تابستانه علوم سیاسی را برای دانشجویان برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر اجرایی رویداد تابستانه علوم سیاسی، ظرفیت کارگاه های مذکور را محدود دانست و عنوان کرد: دانشجویان سراسر کشور در کلیه مقاطع که علاقمند به شرکت در این رویداد علمی هستند، تنها تا 30 مرداد 97 فرصت دارند جهت ثبت نام اقدام کنند.

وی با بیان اینکه رویداد تابستانه علوم سیاسی از 11 لغایت 15 شهریور 97 و با همکاری دانشگاه گیلان، معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان، دانشگاه پیام نور شهرستان رشت و انجمن علمی علوم سیاسی دانشگاه گیلان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در پایان دوره گواهینامه معتبر از سوی اتحادیه علوم سیاسی ایران به شرکت کنندگان ارائه خواهد شد.

ابراهیمی، از برگزاری کارگاه «آداب دیپلماسی» در 11 شهریور خبر داد و متذکر شد: در بخش تئوری خلاصه ای از مذاکرات و فنون مذاکره، آداب جلوس، آداب شرکت در مراسم و مهمانی های رسمی و آداب پوشش، رفتارهای پسندیده در محیط کار، مهمانی و اجتماع، شروع مذاکره، ادامه مذاکره و امضای سند و در بخش عملی سندنویسی، برگزاری مذاکره، شبیه سازی آداب شرکت در مراسم توسط سجاد قاضی، رئیس انجمن سخنرانان استان گیلان تدریس می شود.

کارشناس علوم سیاسی دانشگاه گیلان، با بیان اینکه کارگاه «تحلیل سیاسی» در 12 شهریور برگزار می شود، عنوان کرد: تحلیل فرهنگ سیاسی و سیاست فرهنگی، تفکر نقادانه، چگونگی نقد اندیشه های جماعت گرا، شهروند خبرنگار، جامعه مدنی، امر سیاسی مدرن، گرفتن گزارش و مصاحبه و تحلیل سیاسی، تحلیل یک رخداد سیاسی روز و بازخوانی چند نظریه سیاسی توسط دکتر احمد جانسیز، دانشیار گروه علوم سیاسی دانشگاه گیلان تدریس می شود.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه «احزاب و انتخابات» در 13 شهریور، یادآور شد: دکتر مهدی هدایتی شهیدانی، استادیار گروه علوم سیاسی دانشگاه گیلان به تدریس ساختار احزاب، نحوه انتخابات، تاثیر احزاب در جریان کلی سیاست های دولت و سخنرانی سیاسی، لابی کردن، ائتلاف و برگزاری انتخابات و... می پردازد.

دبیر اتحادیه علوم سیاسی کشور، با بیان اینکه دکتر سید شهاب الدین موسوی زاده، عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان و پژوهشگر پژوهشگاه قضایی مدرس کارگاه «شبیه سازی دولت و حکومت» است، تاکید کرد: این کارگاه که در 14 شهریور برگزار می شود به موضوعات دولت، حکومت، قوای سه گانه، نظام سیاسی، تفکیک قوا، سیاست خارجه، دولت در ایران و... می پردازد. البته آزمون تستی و تشریحی از مباحث مطرح شده نیز برگزار خواهد شد.

ابراهیمی، آخرین کارگاه را کارگاه «اقتصاد سیاسی» دانست که در 15 شهریور برگزار می شود و گفت: فرایند بودجه ریزی دولتی، مراحل چهارگانه تصویب، اجرا و نظارت بودجه، سیاست های بین المللی بر پول و شبیه سازی و تصویب بودجه در کمیسیون های تخصصی و تلفیقی اصلی مجلس توسط رکسانان نیکنامی، استادیار گروه علوم سیاسی دانشگاه تهران تدریس می شود.

وی با بیان اینکه درصدد برگزاری رویدادهای تابستانه و زمستانه علوم سیاسی در دانشگاه های مطرح کشور از جمله شاهد تهران، خوارزمی کرج، شهید چمران اهواز و دانشگاه تهران هستیم، یادآور شد: محدودیتی برای حضور دانشجویان در این رویداد علمی وجود ندارد لذا علاقمندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 09116208824 و یا پست الکترونیکی «guilanpolitic@gmail.com» ارتباط بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۴۵۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد «شهید اصلانی» در چهارمحال و بختیاری

عبدالحسین زمان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری رویداد «شهید اصلانی» در استان، اظهار کرد: این رویداد به منظور توانمندسازی شبکه امامان جماعت محلات استان در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

راهیار بنیاد جامعه پرداز هدایت در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه رویداد شهید اصلانی با همکاری معاونت اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری برگزار خواهد شد، افزود: ۱۲ نفر از امامان جماعت توانمند در سراسر استان برای حضور در این رویداد دعوت شده‌اند که این افراد می‌توانند به همراه پنج نفر از کنشگران مسجد یا محله خود که در قالب شبکه بانوان، قرآنی، هیأت مذهبی، رسانه محلی و شبکه تبلیغ خواهند بود در رویداد حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: در طرح شهید اصلانی به منظور توانمندسازی افراد شرکت‌کننده، دوره آموزشی یک روزه با حضور اساتیدی از بنیاد جامعه پرداز هدایت در روز پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

زمان‌پور عنوان کرد: این انتظار وجود دارد که در محله اول و در رویداد شهید اصلانی به اهداف تعیین شده یعنی توانمندسازی امامان جماعت دست پیدا کنیم، در ادامه نیز مقرر است رویداد شهید شهرکی برگزار شود که طراحی بوم مسئله است.

راهیار بنیاد جامعه پرداز هدایت در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه منتخبین رویداد شهید شهرکی در قالب رویداد شهید دارایی به مشهد مقدس اعزام خواهند شد، اضافه کرد: در رویداد شهید شهرکی رقابتی بین مساجد محلات و شبکه امامان برگزار و بومی طراحی خواهد شد، امام پایگاه منتخب در این رویداد به همراه کنشگران مسجد در رویداد شهدی دارایی شرکت خواهند داشت.

وی تصریح کرد: در رویداد شهید دارایی حدود ۱۰۰ امام جماعت شاخص به همراه تیم خود از کل کشور حضور پیدا می‌کنند یعنی مقرر است در مجموع ۱۰۰۰ نفر در این رویداد شرکت داشته باشند.

زمان‌پور یادآور شد: قالب برنامه‌های رویداد شهید دارایی حول محور شبکه امامت انجام خواهند شد یعنی امام باید توانمندی لازم برای ایجاد شبکه در محل خود را داشته باشد تا به این ترتیب بتواند از کنشگران محل استفاده و برنامه‌ها همچنین اهداف مسجد را پیش ببرد.

راهیار بنیاد جامعه پرداز هدایت در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: یکی از اهداف رویداد شهید دارایی این است که در مساجد علاوه بر جنبه عبادی، خدمات اجتماعی مساجد نیز تقویت و توانمندی لازم برای تحقق این مهم در امامان جماعت ایجاد شود.

کد خبر 6098088

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد «شهید اصلانی» در چهارمحال و بختیاری
  • معاون سازمان انرژی اتمی: ایران میزبان یک رویداد علمی - هسته‌ای در سطح بین‌المللی است
  • ایران میزبان یک رویداد علمی - هسته‌ای در سطح بین‌المللی است
  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز به کار کرد
  • آموزش ۷۰۰ دانش‌آموز در مدرسه رباتیک امیرکبیر
  • برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • برگزاری نخستین رویداد ملی غذایی «فبین فود» در مشهد
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • همایش شاهنامه و امر سیاسی برگزار می‌شود
  • کارگاه یک روزه جوانی جمعیت برگزار می شود