Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@21:45:56 GMT

آنچه باید درباره انتخاب رشته کنکور بدانید

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۴۶۲۰۵

به گزارش فارس، کنکور سراسری سال 97 در پنج گروه آزمایشی در روزهای هفتم و هشتم تیرماه برگزار شد.

کنکور سراسری 97 در گروه‌های آزمایشی علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی، هنر، علوم تجربی و زبان‌های خارجی به ترتیب در صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه و جمعه 7 و 8 تیرماه 97 در 375 شهرستان و 479 حوزه امتحانی و 22 کشور خارجی و 25 حوزه امتحانی خارج از کشور با حضور یک میلیون و 11 هزار و 825 نفر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفترچه انتخاب رشته کنکور 97 در گروه‌های علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجی بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است.

نتایج نهایی کنکور 97 نیمه دوم شهریور ماه 97 اعلام می‌شود.

کارنامه نهایی آزمون سراسری سال 1397 نیمه دوم شهریور ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.

* نحوه انتخاب رشته

از تعداد 910 هزار و 713 داوطلب حاضر در جلسه آزمون، تعداد 910 هزار و 563 داوطلب مجاز به انتخاب رشته هستند.

انتخاب رشته از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش در روزهای 15 تا 20 مرداد 1397 صورت می گیرد.

داوطلبان مجاز باید پس از دریافت دفترچه راهنما نسبت به انتخاب حداقل 150 کدرشته محل از میان کدرشته‌محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود از گروه آزمایشی یا گروه‌های آزمایشی مجاز اقدام کنند.

از روز شنبه 13 مردادماه ویژه‌نامه انتخاب رشته در باجه‌های روزنامه‌فروشی توزیع می‌شود و سیستم انتخاب رشته مجازی نیز از شنبه به تدریج بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

انتخاب رشته مجازی بر اساس اطلاعات موجود داوطلبان و آخرین نمرات سال گذشته و آخرین ضوابط اعلام می‌شود. یعنی داوطلبان می‌توانند کامل‌ترین نوع اطلاعات بهره‌مند شوند و امسال پیشنهاد دادیم هزینه این سیستم به 6 هزار تومان کاهش یابد.

* نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

وی گفت:‌ انتخاب رشته برای جداگانه صورت می‌گیرد و زمان انتخاب رشته از سوی مرکز سنجش این دانشگاه اعلام می‌شود.

به گفته وی، انتخاب رشته برای کنکور سراسری به جزء دانشگاه آزاد از 15 تا 20 مرداد است و نتایج نیز دهه سوم شهریور اعلام می‌شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۴۶۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنکور در این شهر دوباره برگزار می‌شود

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: «به اطلاع داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ شهرستان زیرکوه از استان خراسان جنوبی می‌رساند، با توجه به وقوع سیل در این شهرستان و مسدود شدن مسیر تردد داوطلبان در روز برگزاری آزمون گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی و علوم‌انسانی (صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)، مقرر شد برای مساعدت با این داوطلبان مجدداً از آن‌ها در روز جمعه به‌تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در همان حوزه امتحانی قبلی (شهرستان زیرکوه) با شرایط و ضوابط آزمون اصلی، آزمون مجدد بعمل آید.

به گزارش مهر، کارت شرکت در آزمون این داوطلبان از روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قابل مشاهده و پرینت است و فرآیند آزمون از ساعت ۸:۰۰ صبح روز جمعه به‌تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ شروع خواهد شد.

همه داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی و علوم‌انسانی شهرستان زیرکوه (اعم از حاضر یا غایب) می‌توانند در آزمون مجدد شرکت کنند.

آن دسته از داوطلبانی که در آزمون پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ حاضر جلسه آزمون در گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی و علوم‌انسانی بودند در صورت شرکت در آزمون مجدد، آزمون قبلی آنان (روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) باطل شده و نتیجه آزمون مجدد به‌تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای آن‌ها ملاک عمل قرار خواهد گرفت.»

به دلیل وقوع سیل در استان خراسان جنوبی حدود ۶۰ داوطلب از آزمون صبح پنجشنبه در گروه‌های آزمایشی علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ جا ماندند.

دکتر پورعباس رییس سازمان سنجش تاکید کرده بود: با هماهنگی دولت، آزمون اختصاصی برای این گروه را در دو هفته آینده برگزار می‌کنیم. این موضوع به این افراد اطلاع رسانی می‌شود و داوطلبان آمادگی خود را تا دو هفته آینده حفظ کنند.

دیگر خبرها

  • کنکور در این شهر دوباره برگزار می‌شود
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد
  • ۸۸ هزار داوطلب دکتری انتخاب رشته کردند
  • انتخاب رشته بیش از ۸۸ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • معرفی کامل دبی لند و هر آنچه که باید بدانید!
  • هشدار رئیس دانشگاه آزاد به ناهنجاری در انتخاب رشته دانشگاهی
  • تمدیدانتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی
  • اطلاعیه جدید سازمان سنجش درباره آزمون مقطع دکتری ۱۴۰۳
  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان