Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-19@09:21:40 GMT

5 گام تا داشتن يک شکم صاف و تخت!

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۴۶۳۷۸

5 گام تا داشتن يک شکم صاف و تخت!

خبرگزاري آريا -

داشتن اندامي متناسب کار دشواري نيست اگر عادات نادرست غذايي خود را اصلاح کنيد‎
اگر در زمستان فرصت اين را داريد که چربي هاي شکم خود را با جليقه هاي ضخيم زمستاني بپوشانيد، اما الان هوا گرم شده و به اين معني است که پوشاندن آنها کار آساني نيست. بنابراين اگر دور کمر شما بيشتر از آنچه که بايد شده است، در اينجا 5 مرحله اي که نياز داريد بدانيد تا شروع به کار کنيد که براي تابستان يک شکم صاف و تخت داشته باشيد، شرح داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داشتن اندامي متناسب کار چندان دشواري نيست اگر عادات نادرست غذايي خود را اصلاح کرده و آنها را با عادات خوب جايگزين کنيم. با اين کار هم به سلامت خود کمک کرده ايم و هم سبک زندگي بهتري را در پيش گرفته ايم و در عين حال به اندامي متناسب و دلخواه دست يافته ايم.
کربوهيدراتها را قطع کنيد
اگر شما انواع کربوهيدرات هاي مناسب را انتخاب کرده و آنها را در زمان مناسب مصرف کنيد، غذاهاي غني از کربوهيدرات مي توانند يک منبع مغذي براي هر رژيم غذايي باشند.
از سوي ديگر، انواع نادرستي از کربوهيدرات هاي فرآوري شده مانند نان سفيد، دانه هاي تصفيه شده و قندهاي مصرف شده در زمان اشتباه، مي توانند منجر به افزايش وزن شکم شوند.
براي بيشتر ما مقدار مناسب کربوهيدارت تعبير مي شود به نصف فنجان غلات، غذاهاي با شاخص کليسمي (شاخص اندازه گيري کربوهيدرات) اندک مثل کينوا (quinoa)، جو، سيب زميني شيرين، برنج قهوه اي يا ميوه براي صبحانه و ناهار!
استفاده نکردن از کربوهيدراتها در شب، راه ديگري براي از بين بردن چربي و داشتن شکم صاف و تخت است. به جاي آن مي توانيد ترکيبات پروتئيني و مقدار زياد سبزيجات را امتحان کنيد.
از شر ريزه خواري خلاص شويد
اين ريزه خواري ممکن است خوردن يک تکه نان موزي با قهوه، در هفته باشد يا يک جعبه شکلات اهدايي گاه و بيگاه يا پنير و کراکر باشد در حاليکه مشغول تهيه شام هستيد. اين عادات خوردن بدون فکر، منجر به اضافه شدن چند صد کالري در هر روز مي شود. هنگامي که شما اين نحوه خوردن را قطع کنيد و سه وعده غذايي همراه با يک يا دو خوراک مختصر در هر روز را ادامه دهيد، به سرعت يک يا دو کيلو کاهش وزن خواهيد داشت.

استفاده نکردن از کربوهيدراتها در شب،راهي براي از بين بردن چربي و داشتن شکم صاف است‎
ديروقت غذا نخوريد
بيشتر کالري مصرفي ما در اواخر روز مي باشد و ما در حاليکه انتخابهاي غذايي سنگين و پرکالري داريم مثل شراب، شکلات و فست فود، بيشتر هورمونهايي که چربي ذخيره مي کنند، در جريان خون ما در حال گردش هستند. به همين دليل آخرين وعده غذاييتان را حدالامکان زود مصرف کنيد و اگر بعد از ساعت 7 بعدازظهر غذا مي خوريد تا جاييکه امکان دارد سبک باشد. اين هم راهي ديگر براي کاهش چربي هاي و داشتن شکم صاف و تخت است. براي آخرين وعده غذايي به ماهي سفيد، سالاد، سوپ و سبزيجات فکر کنيد.
از مصرف مشروبات الکلي خودداري کنيد
در حالي که الکل خود به طور مستقيم نميتواند باعث افزايش وزن شود (يا از کاهش چربي جلوگيري کند)، غذاهايي که تمايل داريم که همراه آنها نوشيدني مصرف کنيم، احتمال کمي دارد که در حضور الکل سوزانده و مصرف شوند. همچنين الکل حاوي همان مقدار کالري است که در يک گرم چربي وجود دارد. بنابراين روي هم رفته حذف نوشيدني الکي و نظارت بر مقدار کالري مصرفي، يک گامي کليدي براي کاهش وزن شکم است.
درست و صحيح بنوشيد
هر نوع مايع قندي متمرکز شده مثل آبميوه، اسموتي، آب نارگيل، نوشيدني ورزشي، شکلات داغ و آيس کافي، همگي مقدار زيادي کربوهيدارت را وارد جريان خون مي کنند و پس از آن مقدار بالايي هورمون انسولين در خون آزاد مي شود. انسولين از تجزيه چربي و استفاده از آن به عنوان انرژي جلوگيري مي کند. و همچنين به انباشته شدن چربي در اطراف شکم، کمک مي کند.
به همين دليل براي کاهش چربي هاي شکم، بايد مصرف هرگونه مشتق مايعات قندي به حداقل برسد. به جاي آن بايد چند فنجان چاي گياهي به همراه 2-3 ليتر آب فيلترشده براي کمک به هيدراتاسيون مطلوب و مديريت اشتها، مصرف شود.
منبع: بانوي شهر

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۴۶۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکات تغذیه‌ای در مبتلایان به چربی خون در ایام روزه داری

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد اسماعیل زاده درخصوص روزه داری در افراد دارای چربی خون یا تری گلیسرید بالا، گفت: بیماران مبتلا به اختلال در سطح چربی های خون (افزایش کلسترول، LDL، تری گلیسرید) با داشتن یک الگوی غذایی مناسب در سحر، افطار و شام می‌توانند به بهبود بیماری خود کمک کنند.

وی افزود: برای این بیماران نیز همانند افراد سالم توصیه می ‌شود که سحری، افطار و شام صرف کنند و در فاصله افطار تا سحر 6 تا 8 لیوان آب بنوشند.

وی ادامه داد: افراد مبتلا به هیپرکلسترولمی تمام ملاحظات رژیمی ‌شان را باید در تمامی وعده‌ ها رعایت کنند. برای این افراد بهتر است وعده سحری حاوی 2 عدد خرما، شیر کم چرب (1.5 درصد چربی و کمتر) نان سبوس دار (سنگک، بربری، تافتون، نان جو کامل)، سبزی خوردن، پنیر، 2 عدد گردو، 3-2 عدد میوه فصل، آب لیمو ترش تازه باشد و از مصرف غذاهای پرکلسترول و چرب باید پرهیز کنند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه استفاده از خوراک های حبوبات برای این بیماران نیز مفید است، افزود: اما این افراد باید از مصرف تخم مرغ، نیمرو، املت، حلوا، زولبیا و بامیه پرهیز کنند.

دکتر اسماعیل زاده به هنگام افطار نیز، مصرف آب جوشیده ولرم، چای ولرم، بیسکویت سبوس‌ دار، نان سبوس دار، سبزی خوردن، آب لیموترش تازه، 2 عدد خرما، گوجه فرنگی تازه، خوراک حاوی سبزیجات پخته شده مانند لوبیا سبز، هویج پخته شده، بروکلی یا کرفس پخته شده و کدو سبز آب پز که با آب لیمو یا ماست طعم داده می‌شود نیز توصیه می‌ شود.

وی گفت: در این بیماران توصیه می شود بعداز افطار، دو عدد میوه فصل به همراه یک قاشق غذاخوری سرصاف آجیل سویای بی نمک و 7-5 عدد بادام خام (بی نمک) مصرف شود. در وعده شام نیز بهتر است تمامی پرهیزهای رژیمی در حالت عادی لحاظ شود و یک شام سبک که به روش آب پز، بخارپز و پخت در فر آماده شده استفاده شود و از مصرف غذاهای سرخ کرده و پرچرب پرهیز شود.

وی افزود: همچنین توصیه می‌ شود به همراه شام یک کاسه کوچک ماست کم چرب به همراه 50 گرم شوید و کدوی خام رنده شده در آن مصرف شود؛ قبل از خواب نیز یک عدد سیب با پوست بهتر است استفاده شود.

دکتر اسماعیل زاده در ادامه بیان کرد: بیماران مبتلا به هیپرتری‌گلیسریدمی نیز بهتر است پرهیزهای غذایی خود در حالت عادی را در این ماه نیز ادامه دهند و با تنظیم رژیم غذایی مناسب به هنگام سحر، افطار و شام به بهبود سطح تری گلیسرید خون شان کمک کنند.

وی افزود: بهتر است این بیماران به هنگام سحری، از آب جوشیده ولرم نان سبوس دار (سنگک، بربری، تافتون، نان جو کامل)، چای، دو عدد خرما، خوراک حبوبات (عدسی) 3-2 عدد میوه فصل، آب لیمو ترش تازه استفاده کنند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: استفاده از حلوا، حلوا شکری، شله زرد، مربا، عسل و سایر غذاهای حاوی قند زیاد برای این افراد به مقدار زیاد توصیه نمی ‌شود، چراکه قند زیاد این غذاها در بدن به تری گلیسرید تبدیل می‌شود. افطار نیز بهتر است حاوی آب جوشیده، چای ولرم، بیسکویت سبوس دار، نان سبوس دار، سبزی خوردن، پنیر خوراک سبزیجات پخته شده مانند کدوآب‌ پز، کرفس پخته شده و آب پز، هویج پخته، لوبیا سبز یا نخودسبز به همراه آب لیمو یا آب نارنج و کمی ماست باشد. دو عدد خرما نیز به هنگام افطار توصیه می شود. در این افراد، یک ساعت پس از افطار مصرف یک لیوان شیر کم چرب (1.5 درصد چربی و کمتر) به همراه دو عدد گردو توصیه می ‌شود.

وی گفت: در وعده شام  نیز با رعایت یک الگوی غذایی مناسب در سحر، افطار و شام می‌توانند سطح قند خون خود را کنترل کنند. به طورکلی این بیماران باید از مصرف غذاهای حاوی قندهای ساده نظیر زولبیا بامیه، حلوا، حلوا شکری، شله زرد، که در این ماه مرسوم است، بپرهیزند، چراکه این نوع غذاها به علت داشتن مقادیر زیاد قندهای ساده سبب افزایش یک مرتبه قند در سطح خون این بیماران می‌ شوند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت تاکید کرد: از آنجاکه بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 مستعد به اختلال در سطح چربی های خون نیز هستند، بهتر است از مصرف غذاهای پرچرب، سرخ کرده و حاوی کلسترول زیاد پرهیز کنند.

دکتر اسماعیل زاده در ادامه با اشاره به برخی نکات به منظور داشتن یک الگوی غذایی مناسب در ماه رمضان، عنوان کرد: از مصرف غذاهای پرچرب و سرخ شده خودداری شود، از مصرف مقادیر زیاد زولبیا، بامیه، حلوا، حلواشکری، نوشابه‌ های شیرین، شربت های شیرین یک مرتبه و در حجم زیاد خودداری شود؛ حتماً از انواع میوه‌ های فصل و سبزیجات تازه به هنگام سحری و یا پس از افطار استفاده شود. از مصرف سس مایونز، خامه، سوسیس و کالباس در وعده سحری یا افطار خودداری شود، چراکه زمینه بروز ناراحتی ‌های گوارشی مانند سوزش سرمعده برگشت غذا از معده به مری (ترش کردن) را فراهم می‌ کند. مصرف انواع خوراک های سبزیجات، خوراک حبوبات توصیه می‌ شود.

وی افزود: مصرف آب لیمو ترش تازه در وعده سحری به منظور پیشگیری از بروز تشنگی در ساعات بعدی روز توصیه می‌شود؛ از مصرف نمک اضافی در خوراک ها و از غذاهای شور و پرنمک و غذاهای کنسرو شده پرهیز شود، چراکه علاوه بر مضرات و صدمات بر سیستم قلب و عروق، سبب تشدید تشنگی در ساعات روزه داری می‌ شود. حتماً از نان های سبوس دار به جای نان های سفید بدون سبوس استفاده شود.

دکتر اسماعیل زاده ادامه داد: همچنین از مصرف کیک های چرب، شیرینی خامه‌ای، پیراشکی، نان های روغنی، تنقلات چرب و شور مانند چیپس در این دوران پرهیز شود.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در پایان تاکید کرد: روزه گرفتن می تواند برای بسیاری از افراد گامی به سوی یک سبک زندگی سالم تر و متعادل تر باشد. اما هر فردی که دارای یک بیماری مانند بیماری قلبی، فشار خون بالا یا دیابت است، یا زنان باردار و شیرده باید قبل از  روزه گرفتن به با پزشک خود مشورت کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۹ عادت معمولی که شما را چاق می‌کند
  • مصرف پروتئین در وعده سحری منجر به تشنگی در طول روز می‌‎شود
  • مبتلایان به چربی خون چگونه روزه بگیرند؟
  • ۹ عادت‌ معمولی که شما را چاق می‌کند
  • نکات تغذیه‌ای برای مبتلایان به چربی خون در ایام روزه داری
  • غذاهای مناسب رمضان برای افراد با چربی خون بالا
  • نکات تغذیه‌ای در مبتلایان به چربی خون در ایام روزه داری
  • مواد غذایی سالمی که میتوانند مضر باشند
  • قبل از ورزش غذا بخوریم یا بعد از ورزش؟
  • ۱۵ دستورالعمل ساده طب سنتی برای درمان "کبد چرب"