Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا ،  مهاجران ایرانی به صورت قطره‌ای در حال بازگشت از ترکیه هستند. پس از آنکه وضعیت منطقه در چند ماه  اخیر متزلزل‌تر از پیش شده است ؛ طبق گزارشات میدانی، مهاجرانی که به امید رسیدن به اروپا یا زندگی در ترکیه  چند سالی را در این کشور  زندگی می‌کردند آرام ارام به ایران باز می‌گردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چند هفته گذشته در فضای مجازی بسیاری از جوانانی را می‌توان دید که از بازگشت تا تصمیم به بازگشت به ایران می گویند. این در حالی است عده ای از ایرانیان فکر می کنند زندگی آنسوی مرزها برایشان آرامتر و امن تر است .

بازگشت قطره‌ای مهاجران ایرانی از کشور ترکیه که به نوعی پاتوق مهاجران ایرانی برای رسیدن به اروپا قلمداد می‌شد تنها به مشکلات اقتصادی و سیاسی حال حاضر ترکیه باز نمی‌گردد بلکه حربه‌های کاسبانی که با تبلیغات ما بین سریال‌های پر طرفدار ترکی سعی در جذب ایرانیان داشتند برای همگان رو شده است. تقریبا برای آنهایی که قصد مهاجرت دارند و آنهایی که به امید این تبلیغات کشور را ترک کرده‌اند روشن است که بسیاری از این وعده‌های تو خالی بوده و آن چیزی که مابین سریال‌ها مردم را جذب می‌کند با واقعیت فاصله بسیاری دارد.

محمد 28 ساله یکی از جوانانی است که نزدیک 3 سال پیش ایران را به مقصد ترکیه آن هم به صورت غیر قانونی ترک کرد تا بعد از موفقیت در پروسه یو ان به اروپا برسد ولی حالا به ایران بازگشته است و می‌گوید اگر قرار است بمیرم می‌خواهم در ایران باشم آن هم تحت هر شرایطی که باشد. محمد در ادامه به خبرنگار برنا گفت:  تنها به ترکیه رفتم ولی آنها ایرانی ها همدیگر را می یابند .من و عده ای از ایرانیانی که آنجا با هم آشنا شده بودیم بعد از اینکه دیدیم نمی‌توانیم در ترکیه زندگی کنیم و راهی هم برای رسیدن به اروپا وجود ندارد به صورت دسته جمعی تصمیم گرفتیم  به ایران باز گردیم و باتوجه به همه مشکلات بازهم به آینده امیدوارتر باشیم.

او ادامه داد: زندگی در وضعیت کنونی ترکیه که هر روز اتفاقات جدیدی در حوزه اقتصادی و به‌خصوص سیاسی آن در حال رخ دادن است برای مهاجران مناسب نیست و در بسیاری موارد می‌توانم بگویم که زندگی در ایران بهتر از آنجاست. حداقل می‌توانم بگویم که در ایران می‌توانم بیشتر مسیر سرنوشت خودم را مشخص کنم تا در ترکیه. باید به این موضوع هم اشاره کنم که بسیاری از هموطنان ما در معرض خطر  قرار دارند. در ترکیه فضای امنی وجود ندارد . امنیت اگر هم باشد برای مهاجران نیست . اگر در آنجا به هر دلیلی مانند بیماری نتوانی کار کنی و پول به دست بیاوری باید گرسنه بمانی و هیچکسی نیست که کمک کند .

محمد با اشاره به تصمیمش در مورد بازگشت از ترکیه گفت: یک روز که دیگر نمی‌توانستم مشکلات را تحمل کنم به کونسول‌گری ایران مراجعه کردم و درخواست بازگشت به ایران را دادم. من به مانند اکثر کسانی که در خیابان‌های ترکیه آواره هستند به صورت قاچاقی وارد ترکیه شدم و در آن مسیر به مشکلات بسیاری برخوردم و باتوجه به اینکه بعد از تحمل چند روز بازداشت به ایران آمدم ولی هرگز دیگر نمی‌خواهم تجربه سفر غیر قانونی را تجربه کنم.

وی اضافه کرد: برای خوابیدن بر روی یک تخت در اتاقی که تا سقف‌ش تخت گذاشته بودند ماهیانه به پول ایران 500 هزار تومان می‌پرداختم و در مجموع درآمد من به یک میلیون تومان هم نمی‌رسید. در این بین از سوی خانواده هم کمک‌هایی می‌شد ولی باتوجه به وضعیت ارز در ایران آن هم کفاف زندگی را نمی‌داد. به امید رفتن به اروپا به ترکیه رفتم ولی به نظرم هرگز یو ان مرا جذب نمی‌کرد و سال‌های سال باید در ترکیه می‌ماندم. در واقع باید بگویم که تاکنون ندیدم کسی از طریق یون ان به اروپا رسیده باشد. یا باید خودت را با پرداخت میلیون‌ها تومان پول به اروپا برسانی و یا اینکه در همان ترکیه بمانی. به نظر من زندگی در ایران از زندگی کردن فلاکت بار در ترکیه بهتر است.

با افزایش قیمت خانه در ترکیه قید مهاجرت را زدم

لیلا، یکی از افرادی است که پیش از این تحت تاثیر تبلیغاتی که بین سریال‌های ترکی پخش می‌شد قرار گرفته بود و آنطور که به خبرنگار ما گفت می‌خواست با خرید یک واحد 60 متری در ترکیه راه را برای مهاجرت خود هموار کند ولی وقتی خواست برای خرید خانه و مهاجرت اقدام کند متوجه شد که قیمت زمین و خانه در ترکیه روند صعودی به خود گرفته است. لیلا در ادامه به خبرنگار برنا گفت: به مرور زمان با تماشای سریال‌های ترکی و به‌خصوص دیدن تبلیغاتی که مردم را تشویق به خرید خانه در ترکیه و گرفتن اقامت در این کشور می‌کرد  تشویق به رفتن شدم. در طی یک سال اخیر تصمیمم برای مهاجرت جدی‌تر شد و برای خرید خانه در ترکیه اقدام کردم ولی متوجه شدم که قیمت خانه در ترکیه افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: نزدیک سه ماه پیش از طریق شماره تلفن‌هایی که در آگهی‌های سریال‌ها ترکی اعلام می‌کردند قیمت خانه را در جویا شدم، منشی بنگاه فروش مسکن اعلام کرد که قیمت یک خانه 60 متری در ازمیر حدود 100 میلیون تومان است ولی هفته گذشته این قیمت به 500 میلیون تومان رسید که عملا قید مهاجرت را زدم و حالا به فکر تصمیم‌گیری برای زندگی آینده خود در ایران هستم.

خبرنگار: سیاوش پورعلی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وان پشت پرده ماهواره خبرگزاری برنا سریال لوکس آنتالیا ازمیر لاکچری وسوسه مهاجرت به ترکیه بازگشت مهاجران زندگی لاکچری خرید خانه در ترکیه استامبول یو ان سریال های ترکیه ای سریال های ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۴۶۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات مست عشق؛ مولانا و شمس در پرده سینما

این فیلم روایتگر بخشی از داستان زندگی مولانا و شمس تبریزی است. قبل از خرید بلیت مست عشق، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید؛ زیرا در این مطلب قصد داریم شما علاقه‌مندان را با بیوگرافی بازیگران ایرانی و ترکیه‌ای فیلم جذاب مست عشق آشنا کنیم.

مست عشق، اولین محصول مشترک ایران و ترکیه

این فیلم به کارگردانی حسن فتحی، چهره‌ای نام‌آشنا در عرصه سینما و تلویزیون ایران و با بازی شهاب حسینی و پارسا پیروزفر در نقش‌های مولانا و شمس، تجربه‌ای از تماشای یک فیلم‌ سینمایی ناب و معنوی را به مخاطبان خود هدیه می‌دهد. این فیلم که محصول مشترک ایران و ترکیه است، در دورانی حساس از زندگی مولانا (زمانی‌که او تحت‌تأثیر تعالیم شمس متحول شده) رخ می‌دهد.
مست عشق، به‌دنبال بازنمایی این تحول عمیق و واکاوی ابعاد مختلف رابطه مولانا و شمس است. با خرید بلیت مست عشق، خواهید توانست به تماشای این بازنمایی بنشینید و از آن لذت ببرید. اما مست عشق، صرفاً به روایت یک داستان عاشقانه یا تاریخی بسنده نمی‌کند؛ بلکه تلاش دارد تا مخاطب را در سفری روحانی همراه کرده و به درک عمیق‌تری از مفاهیمی چون: عشق، عرفان و خودشناسی رهنمون سازد.

بازیگران فیلم مست عشق پارسا پیروزفر در نقش مولانا شهاب حسینی در نقش شمس هانده ارچل در نقش کیمیا حسام منظور در نقش علاءالدین کی‌قباد سلما ارگچ در نقش جلال‌الدین ابراهیم چلیکول در نقش برهان‌الدین مولوی بوراک توزکوپاران در نقش شرف‌الدین قونوی بوران کوزوم در نقش سلطان علاءالدین

بی‌شک با خرید بلیت فیلم مست عشق، شاهد یکی از بهترین فیلم‌های سینمای ایران خواهید بود. فیلمی که با پرداختن به داستانی پرمخاطب و عمیق و بهره‌مندی از عوامل حرفه‌ای، امیدوار است تا گامی درجهت ارتقای سطح سینمای ایران بردارد و نام خود را درمیان آثار ماندگار سینما، ثبت کند. موسیقی فیلم هم که توسط همایون شجریان و سهراب پورناظری، دو هنرمند برجسته کشورمان ساخته شده است، به‌زیبایی، حال‌وهوای فیلم را به مخاطب القا و او را غرق در فضای معنوی و عرفانی آن خواهد کرد. انتظار می‌رفت که این فیلم، در نوروز 1403 به‌روی پرده سینماها برود و تماشاگرانی را به ضیافتی روحانی دعوت کند؛ اما این‌گونه پیش نرفت و خرید بلیط فیلم مست عشق به تعویق افتاد.

نظر منتقدان برای مست عشق

مست عشق، ازسوی منتقدان مورداستقبال قرار گرفت. بسیاری از آن‌ها، بازی بازیگران فیلم مست عشق را ستوده و کارگردانی حسن فتحی را تحسین کرده‌اند. برخی دیگر از منتقدان، به طولانی ‌بودن فیلم و برخی از ضعف‌های فیلمنامه ایراداتی گرفته‌اند؛ اما درمجموع مست عشق، اثری فاخر و ارزشمند است که تماشای آن به‌تمام دوست‌داران فرهنگ، هنر، ادبیات و عرفان توصیه می‌شود. اگر به فیلم‌های درام تاریخی و عاشقانه علاقه دارید، تماشای مست عشق را به شما توصیه می‌کنیم.

زمان اکران فیلم مست عشق

خیلی از افراد برای خرید بلیط فیلم مست عشق، به‌دنبال زمان اکران آن هستند. این فیلم ‌سینمایی که قرار بود از چهارشنبه 29 فروردین اکران خود را آغاز کند، به 5 اردیبهشت، موکول شد. علت تأخیر در زمان اکران فیلم مست عشق در ابتدا مشخص نبود و گمانه‌زنی‌هایی درمورد حواشی پیش‌آمده یا سخت‌گیری‌های سازمان سینمایی مطرح شده بود؛ اما با پیگیری‌های انجام‌شده، علی سرتیپی پخش‌کننده فیلم، اعلام کرد که مشکل هیچ‌ یک از این موارد نبوده و تأخیر در اکران به‌دلیل مشکلات فنی رخ داده است. بنابراین، تماشاگران از 5 اردیبهشت، با خرید بلیت فیلم مست عشق به تماشای آن، در سینماهای سراسر کشور نشسته‌اند.

سخن پایانی

در این مقاله، شما را با جذاب‌ترین و تماشایی‌ترین فیلم سال آشنا کردیم. حال می‌توانید با خرید بلیط فیلم مست عشق ازطریق سینماتیکت، شاهد اکران آن در سینماهای شهر خود باشید. بی‌شک، با داشتن این وب‌سایت به دنیای سرگرمی، هنر، اخبار و حواشی سینمای ایران نزدیک‌تر خواهید شد.

کد خبر 848693

دیگر خبرها

  • مستندی نیم‌‎ساعته که ساختش ۱۶ سال زمان برد
  • اعتراف ستاره سابق لیورپول: همیشه مضطرب بودم
  • کوه‌ها هم ترک برمی‌دارند!
  • سال پر پرتاب فضایی ایران با ماهواره‌های طلوع ۳، ظفر ۲ و کوثر
  • دانشجو‌های خانه به دوش! / جای خالی خانه دانشجویی در پازل زندگی زوج‌های دانشجو
  • جزئیات مست عشق؛ مولانا و شمس در پرده سینما
  • درآمد ۱۵۰میلیونی مالخری وسوسه‌کننده است
  • ایران در آستانه پرتاب ماهواره از پایگاه فضایی چابهار
  • کلیپ| وسوسه ملاقات با ماه
  • ساخت وسایل لوکس از پوست هزاران تمساح در کارخانه‌ (فیلم)