Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ماه‌های گذشته فعالان صنفی پرستاران تلاش زیادی کردند تا از طریق رایزنی و نامه‌نگاری، وزارت بهداشت را متقاعد کنند بعد از 12 سال قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری را اجرا کند. در این زمینه نامه‌ای نیز خطاب به معاون پرستاری وزارت بهداشت نوشتند که البته این نامه نیز تاکنون بی‌پاسخ مانده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالان صنفی پرستاران با انتقاد از  این رویکرد می‌گویند: مسئولان وزارت بهداشت با عدم اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، درحال دست‌اندازی بیشتر در جیب مردم و بیمه‌ها هستند. محاسبه بسیاری از اقدامات درمانی که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توسط پرستاران انجام می‌شود اما به نام پزشکان ثبت و با تعرفه‌های بالاتر محاسبه می‌شود، یکی از دلایل افزایش هزینه‌ها از جیب مردم و بیمه‌هاست.

آنها تاکید دارند: گویا سود عده‌ای در محاسبه‌ی قیمت‌های بالاتر است. حال آنکه تعرفه‌های پرستاری می‌تواند  موجب کاهش هزینه‌های پرداختی توسط بیمه‌ها و مردم شود.

حسینی که پرستار شاغل در یک بیمارستان دولتی در مرکز تهران است، می‌گوید:  دوازده سال است که هیچ خبری از اجرای قانون تعرفه‌گذاری که مصوبه مجلس است، نشده است. من معتقدم پزشک‌سالاری حاکم بر وزارت بهداشت، به نفع جامعه‌ی پزشکی، مانع از اجرای قانون می‌شود و در این راه پرداخت‌های بیشتر از جیب مردم و ورشکستگی بیمه‌ها هم برایشان هیچ اهمیتی ندارد.

او ادامه می‌دهد: در سایه‌ی اجرای قانون تعرفه‌گذاری پرستاری، ضمن ارائه‌ی خدمات با کیفیت‌، از هزینه تراشی‌های بی‌مورد و اضافی و تحمیل این هزینه‌ها به جیب مردم و بیمه‌ها، جلوگیری می‌شود؛ حال سوال اینجاست که چرا مدیریت وزارت بهداشت به اجرای این قانون که برای همه اقشار و طبقات اجتماع مفید است، تمکین نمی‌کند؟ آیا می‌تواند دلیلی جز این داشته باشد که نمی‌خواهند از درآمدهای بعضاً نجومی پزشکان هم‌صنفانِ خودِ مدیران بکاهند؟!

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پرستاران قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۴۶۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه

رضا تحویلیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه دولت طرح‌های تشویقی خوبی را برای زوج‌ها در جهت فرزندآوری و جوانی جمعیت در نظر گرفته است، اظهار کرد: یکی از این طرح‌ها، زیر پوشش بیمه‌ای قرار دادن کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری طرح پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان توسط بیمه سلامت اجرا شده و خدمات و هزینه‌های درمانی ارائه شده به این کودکان در تمام مراکز دولتی رایگان است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: طرح رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان تا سن هفت سالگی در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در هیأت دولت تصویب و پایان سال گذشته به بیمه‌های پایه ابلاغ شد.

تحویلیان تاکید کرد: از ابتدای سال جاری بیمه سلامت ۱۰۰ درصد هزینه خدمات سرپایی و بستری برای این کودکان را در مراکز دولتی دانشگاهی پرداخت می‌کند.

کد خبر 6088321

دیگر خبرها

  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون است
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت