Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش داد: تیمی از کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ماموریت 12 روزه خود به عربستان سعودی را خاتمه داد. این تیم با هدف بررسی توسعه زیر ساخت های عربستان سعودی برای پیشبرد برنامه هسته ای این کشور به این ماموریت رفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‹‹بررسی جامع زیرساخت هسته‌ای عربستان سعودی›› که در 24 ژوئیه به پایان رسید بنا به دعوت دولت عربستان سعودی انجام شد.

عربستان سعودی کشوری است که 33 میلیون نفر جمعیت دارد. این کشور از بزرگترین تولیدکنندگان نفت خام در جهان است. ریاض در نظر دارد برای تامین نیروی برق مورد نیاز خود به سراغ متنوع ساختن منابع انرژی برود. در سال گذشته، دولت عربستان سعودی پروژه ای را آغاز کرد و اعلام نمود که در نظر دارد انرژی هسته ای را نیز به عنوان یکی از منابع تامین انرژی مورد نیاز خود به کار برد. ریاض از پیمانکاران مختلف درخواست کرد پیشنهادهای خود را در زمینه ایجاد دو راکتور هسته ای دولت عربستان سعودی ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: بازرسان آژانس به عربستان رفتند

در گزارش مربوط به ‹‹بررسی جامع زیرساخت هسته ای عربستان سعودی›› وضع زیرساخت های این کشور در زمینه توسعه انرژی هسته ای مورد بررسی قرار گرفته است. در این گزارش از معیار موسوم به ‹‹فاز 2›› در رویکردهای آژانس بین المللی انرژی اتمی استفاده شده است. بر اساس مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی، کشورها موظفند در انتهای ‹‹فاز 2›› آمادگی خود را برای انجام مناقصه و مذاکره برای انعقاد قرارداد ساخت اولین راکتور هسته ای خود اعلام کنند.

تیمی از آژانس بین المللی انرژی اتمی که مسئولیت انجام ‹‹بررسی جامع زیرساخت هسته ای عربستان سعودی›› را بر عهده داشت میهمان ‹‹مرکز انرژی اتمی و انرژی های تجدید پذیر ملک عبدالله›› بود. این مرکز مرجع ذی‌صلاح در زمینه اجرای برنامه‌های انرژی هسته‌ای عربستان سعودی می باشد.

خوزه باستوس، رئیس تیم کارشناسی آژانس بین المللی انرژی اتمی، می‌گوید: ‹‹ماموریت تهیه گزارش بررسی جامع زیرساخت هسته ای عربستان سعودی در فضایی مملو از همکاری و صراحت انجام شد. عربستان سعودی در موقعیتی قرار دارد که می تواند برنامه های خود برای ساخت اولین راکتور هسته‌ای‌اش را نهایی کند.›› تیمی که مامور تهیه این گزارش بود تصریح می کند که عربستان سعودی پیشرفت های چشمگیری در زمینه توسعه زیرساخت هسته ای به دست آورده است. عربستان سعودی به مشارکت با کشورهایی روی آورده است که در استفاده از انرژی هسته ای تجربه دارند و به شکلی گسترده تلاش می کند از حمایت فنی آنها برخوردار شود.

کارشناسانی از برزیل، اسپانیا و انگلیس و نیز کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در این تیم حضور داشتند. عربستان سعودی گزارشی را که خود در خصوص زیرساخت های هسته‌ای‌اش تهیه کرده بود در اختیار کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار داد. این تیم توصیه های لازم را به عربستان سعودی ارائه کرده است. از جمله این توصیه ها می توان به هماهنگی و توسعه سیاست ها و راهبردهای مرتبط با انرژی هسته‌ای؛ نهایی کردن فهرست سازمان های کلیدی دست اندر کار؛ و تکمیل مطالعات آماده سازی مراحل بعدی برنامه انرژی هسته ای اشاره کرد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی 90 روز بعد از آن که این گزارش را به کشور عضو ارائه داد، به انتشار متن آن گزارش در پایگاه اینترنتی خود مبادرت خواهد ورزید، مگر آن که آن کشور عضو به صورت مکتوب از آژانس بخواهد که از انجام چنین کاری خودداری کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عربستان خاورمیانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۴۶۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژانس به شایعات درباره آسیب به تأسیسات ایران پایان داد

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا اوایل امروز رسانه‌ها گزارش دادند سیستم‌های پدافندی ایران با نفوذ چند ریزپرنده برخورده کرده و آنها را منهدم کرده است.

در پی این رویداد صداهایی ناشی از انفجار در نزدیکی شهر اصفهان شنیده شد که ناشی از عملکرد سیستم‌های پدافند هوایی بوده است.

بعدا رسانه‌های داخلی ایران گزارش دادند که تأسیسات هسته‌ای ایران امن هستند.

به گزارش اسپوتنیک، در پی این رویدادها آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید کرد که هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است.

آژانس در ایکس نوشت: رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار خویشتنداری شدید از سوی همه است و تکرار می‌کند که تاسیسات هسته‌ای هرگز نباید هدف درگیری‌های نظامی باشند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896966

دیگر خبرها

  • وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند
  • واکنش آژانس انرژی اتمی به حمله امروز صبح در اصفهان
  • آژانس: هیچ آسیبی به مراکز هسته‌ای ایران وارد نشده
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ ای ایران وارد نشده است
  • آژانس: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده است
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تأسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده است
  • آژانس به شایعات درباره آسیب به تأسیسات ایران پایان داد
  • آژانس انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده است
  • آژانس اتمی: هیچ آسیبی به تأسیسات هسته‌ای ایران نرسیده است