Web Analytics Made Easy - Statcounter

در آستانه سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی، سعید فخاری، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی اظهار کرد: اگر به چرایی تشکیل جهاددانشگاهی توجه کنیم می‌توان به این نتیجه رسید که خدمات جهاددانشگاهی به جامعه علمی و پل ارتباطی که بین دانشگاه و صنعت برقرار می‌کند تا چه اندازه در بالندگی انقلاب موثر واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: جهاددانشگاهی بدون تردید نهادی انقلابی است زیرا هنگامی که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، در مواجه با هجمه‌های متعددی قرار گرفت و بدلیل شاکله فرهنگی انقلاب این هجمه‌ها در این قسمت شدید‌تر اتفاق می‌افتاد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی افزود: پس از پیروزی انقلاب دانشگاه‌ها بستر ترویج علم نبودند بلکه محلی برای مخاصمات جریان‌ها، گروه‌ها و احزاب به شمار می‌رفتند و این یک هشدار جدی برای انقلاب بود. دور‌اندیشی امام راحل به تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی منجر شد و پس از آن بنا به مصوبه این شورا جهاددانشگاهی تشکیل شد.
فخاری تاکید کرد: در آن برهه حراست از آرمان‌های انقلاب در بین دانشجویان و دانشگاهیان بر عهده جهاددانشگاهی قرار گرفت.
وی بیان کرد: جهاددانشگاهی در حوزه تحقیقات و پژوهش‌ها خوب عمل کرده، البته این بدین معنا نیست که به نقطه مطلوب دست پیدا کرده است. این نهاد انقلابی در مقطعی از اوایل پیروزی انقلاب که عده‌ای درصدد بودند دانشگاه را از مسیر فرهنگی خارج کنند با حضور بموقع و آگاهانه ماموریت خود را به نحو احسن انجام داد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی گفت: گسترش طرح‌های کاربردی رفته‌رفته در دستور کار جهاددانشگاهی قرار گرفت و ارتباطی که این نهاد انقلابی تلاش کرد بین دانشگاه و صنعت بوجود آورد از دیگر موفقیت‌های جهاددانشگاهی به شمار می‌رود.
فخاری افزود: توسعه امور فرهنگی از دیگر ماموریت‌های اصلی جهاددانشگاهی بوده است. نمی‌توان نقش جهاددانشگاهی را دربالندگی انقلاب، دستیابی به اهداف عالی و کمک به جامعه دانشگاهی نادیده گرفت.
وی اظهار کرد: به نظر بنده در چهل سالگی انقلاب یکی از کارهایی که باید اتفاق افتد توجه به این موضوع است که جهاددانشگاهی در چه برهه‌ای متولد شد و چگونه توانست در مواجه با تهدیدها فرصت‌هایی را خلق کند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی گفت: زیباترین رویش‌ها رویش‌های نهادهایی مانند جهاددانشگاهی است که در راستای اهداف، حراست و بالندگی انقلاب فعالیت‌های بسیاری را انجام می‌دهد. یادمان باشد که فعالیت‌های علمی و پژوهشی جهاددانشگاهی در زمینه دانش‌های بنیادی موجب شده که اکنون در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.
فخاری افزود: نقش جهاددانشگاهی در مناظرات دانشجویی و ایجاد نشاط در جامعه دانشگاهی بسیار مشهود است.
وی ادامه داد: جهاددانشگاهی از تولد، رشد و بالندگی مبارکی برخوردار است به شرط اینکه کسانی که دغدغه انقلاب دارند و خودشان را فرزند انقلاب می‌دانند در این زمینه کار کنند و برای بالندگی هرچه بیشتر این نهاد انقلابی تلاش کنند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا ایکنا مرکزی سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی دانشگاه فرهنگیان اراک استان مرکزی اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۴۶۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ فروردین؛ آخرین مهلت ثبت نام غیرحضوری دانشگاه پیام‌نور استان مرکزی

ایسنا/مرکزی وی در پایان بیان کرد: ثبت نام پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت مقطع کارشناسی دانشگاه پیام‌نور به صورت غیرحضوری از امروز، ۲۶ اسفند آغاز شده و تا ۱۴ فروردین ادامه خواهد داشت.

علی یونسی با اعلام این خبر اظهار کرد: دانشگاه پیام نور به رسالتی که به عنوان بخشی از نظام آموزش عالی کشور در راستای توسعه و بسط علم و رعایت عدالت آموزشی در تمام نقاط کشور دارد به خوبی عمل کرده و پذیرش ۵۱۰۰۰ نفر داوطلب تحصیل در این دانشگاه در سال ۱۴۰۲، نشان دهنده استقبال گسترده عموم مردم از تحصیل در این دانشگاه است.

یکی افزود: دانشگاه پیام‌نور با گسترده شدن در سراسر کشور خصوصا مناطق محروم، به عنوان ارزانترین دانشگاه شهریه بگیر، مانع مهاجرت دانشجویان به سایر شهرهای همجوار برای تحصیل شده و توانسته با شعار آموزش برای همه، همه جا و همه وقت استعدادهای جوانان کشور، شاغلین و مادران را شکوفا کند.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان مرکزی، به آمار بالای موفقیت فارغ التحصیلان این دانشگاه در قبولی مقاطع ارشد در دانشگاه‌های معتبر کشور و همچنین موفقیت در آزمون‌های استخدامی و قرار گرفتن این دانشگاه در بین دانشگاه‌های برتر کشور، آسیا و جهان کشور اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: ثبت‌نام داوطلبان در سایت گلستان به آدرس https://reg.pnu.ac.ir انجام می‌شود. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • مسجد محور فعالیت‌های دینی و انقلابی
  • بیشتر تولیدات علمی دانشگاه تهران پس از انقلاب بوده است
  • نمایندگان جدید مجلس وارد فضای تنش نشوند
  • ۲۶ اسفند سال ۱۳۶۵ سرانجام «سید مهدی هاشمی» به جنایت‌های خود و گروهش اعتراف کرد / شتابان به سوی تاریکی
  • شتابان به سوی تاریکی
  • ارتباط با رسانه‌ها موجب بالندگی دولت خواهد شد
  • ۱۴ فروردین؛ آخرین مهلت ثبت نام غیرحضوری دانشگاه پیام‌نور استان مرکزی
  • نقش جهاددانشگاهی برای تشویق مردم به مشارکت در انتخابات اسفندماه
  • نقش جهاددانشگاهی در تشویق مردم به مشارکت در انتخابات / از نظرسنجی‌های دقیق ایسپا تا اقدامات رسانه‌ای و فرهنگی این نهاد
  • استفاده از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی برای یاری‌رسانی به مجلس