Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@05:45:55 GMT

بوکس همدان به دنبال خروج از انزوا/تبلیغات تقویت شود

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۴۷۰۲۷

بوکس همدان به دنبال خروج از انزوا/تبلیغات تقویت شود

خبرگزاری مهر-گروه استان‌ها: بسیاری از مردم فکر می‌کنند ورزش بوکس در بالای فهرست ورزش‌های پرخطر قرار داشته باشد زیرا دو فرد بالغ همدیگر را تا سرحد مرگ مشت می‌زنند در صورتی که با توجه به گزارش‌های رسمی منابع ورزشی در رده‌بندی ورزش‌های پرخطر، یک‌بار بوکس را در رده پنجاه و سومین و بار دیگر در رده بیست و نهمین رشته‌های خطرناک ورزشی دسته‌بندی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوکس ورزشی است که در آن حملات و دفاع تنها با مشت صورت می‌گیرد بوکس ورزشی است که در آن حملات و دفاع تنها با مشت صورت می‌گیرد به نحوی که بوکسورها دستکش می‌پوشند و تعداد راندها از سه تا پانزده وقت سه‌دقیقه‌ای متغیر است؛ بین هر دو راند یک دقیقه استراحت وجود دارد و مسابقه در یک رینگ مربع که با چهار طناب محصورشده برگزار می‌شود.

طبق بررسی ها ریشه این ورزش به سال ۱۵۰۰ قبل از میلاد مسیح در منطقه مدیترانه برمی‌گردد که بعدها و در اوایل قرن هجدهم میلادی در کشور انگلستان ظاهر شد که البته تا آغاز قرن بیستم میلادی استفاده از دستکش در این ورزش مجاز نبود و هیچ قانونی خاصی هم در آن وجود نداشت.

در سال ۱۸۳۹، اولین قانون این رشته ورزشی تدوین و در این قوانین تصویب شد که این ورزش در یک رینگ مربع شکل ۲۴ فوتی که با طناب محصورشده باشد انجام شود که تمامی این قوانین با الهام از اولین مقررات تدوین‌شده آن باقی ماند به جز آنکه بوکسور ناک دان شده مجبور بود با اختیار خود تسلیم‌شده و به روی زمین قرار بگیرد

همچنین در این قوانین ضربات لگد، هل دادن، ضربات سر و ضربات به قسمت‌های زیر کمربند حریف ممنوع اعلام شد.

ورزش بوکس با محدودیت روبروست

ورزش بوکس به دلیل ممنوع شدن در کشور با یک محدودیت و مهجوریت خاصی رو به رو شد که در استان‌همدان نیز ورزش بوکس با این موضوع رو به رو است درحالی که باید با تبلیغات گسترده فاز منفی و تفکرات منفی از این رشته ورزشی برداشته شود.

قهرمان سابق بوکس آسیا در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شرایط بسته بوکس اظهار داشت: متأسفانه همچنان تبلیغات بوکس، پخش مسابقات بوکس و همه موارد این رشته ورزشی از صداوسیما ممنوع است.

سعید نوروزی افزود: به همین علت در زمینه گسترش این رشته ورزشی و جذب گسترده مخاطب با مشکل رو به رو هستیم.

فدراسیون در حال مذاکره است تا برای آموزش این رشته ورزشی و تبلیغ رشته بوکس وارد مدارس شود  عضو کمیته آموزش فدراسیون بوکس کشور بابیان اینکه در زمینه ورود ورزش بوکس در مدارس هم مشکل وجود دارد، گفت: همچنان فدراسیون در حال مذاکره بوده تا بتواند برای آموزش این رشته ورزشی و تبلیغ رشته بوکس وارد مدارس شود اما آموزش و پرورش موافق نکرده است.

وی عنوان کرد: دیدگاه برخی خانواده‌ها نسبت به این رشته ورزشی منفی بوده و تصور می‌کنند اگر فرزندشان وارد این رشته ورزشی شود به‌طور قطع آسیب خواهد دید درحالی که به هیچ‌وجه این گونه نیست.

نوروزی بابیان اینکه آسیب این رشته ورزشی از بسیاری از رشته‌های دیگر نیز کمتر است، گفت: رشته‌هایی نظیر فوتبال، دوچرخه‌سواری، صخره‌نوردی و حتی بسیاری از رشته‌های دیگر آمار آسیب‌دیدگی بسیار بیشتری از رشته بوکس است.

عضو کمیته آموزش فدراسیون بوکس کشور عنوان کرد: متأسفانه چون تبلیغات منفی از این رشته در جامعه بسیار است و دست ما از تبلیغات در صداوسیما کوتاه؛ یک مهجوریتی در رشته بوکس طی چند دهه وجود دارد.

وی با اشاره به وضعست ورزش بوکس همدان بیان کرد: خوشبختانه از لحاظ کمیت و تعداد کلاس‌های آموزش رشته ورزشی بوکس در همدان رشد خوبی داشته است.

این مربی همدانی یادآور شد: در حال حاضر چندین کلاس آموزشی در همدان فعال است که استقبال از این رشته ورزشی نسبت به گذشته رشد خوبی داشته است.

قهرمان سابق بوکس آسیا با اشاره به تحول در بوکس کشور گفت: در حال حاضر هدف اصلی بوکس کشور سرمایه‌گذاری و توجه به استعدادیابی در این رشته ورزشی بوده تا به خوبی آینده بوکس کشور را تضمین کنیم.

وی افزود: همچنین به دنبال آنیم که حتی کمترین آسیب‌هایی که در این رشته ورزشی وجود دارد را به حداقل برسانیم تا خانواده‌ها فرزندان خود را به سمت این رشته ورزشی ترغیب کنند.

بوکس در همدان به سوی زوال و نابودی کشیده شده بود

رئیس هیئت بوکس استان‌همدان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به رشد رشته ورزشی بوکس در همدان اظهار داشت: رشته بوکس در همدان به سوی زوال و نابودی کشیده شده بود، اما در حال حاضر رشته بوکس با جذب نیروهای توانمند در مسیر موفقیت قرار دارد.

داوود دوامی افزود: سالن‌های بوکس را از ۹ سانس در ۳ مکان به ۲۲ سانس در ۱۲ نقطه شهر همدان رسانده‌ایم تا با رشد کمیت ورزشکاران در رشته بوکس افراد بیشتر باکیفیت‌ کاری بهتر را شناسایی کنیم.

رئیس هیئت بوکس استان‌همدان بابیان اینکه هیئت بوکس همدان چند سال گذشته موفقیت‌های ارزنده‌ای داشته و باید با کمک به شرایط موجود این روند را بهتر از قبل در پیش گرفت، گفت: همواره از پیشکسوتان بوکس استان همدان در راستای کمک به اعتلای ورزش بوکس دعوت کرده‌ایم.

دوامی عنوان کرد: حضور در تمامی رقابت‌های کشوری طی ماه‌های گذشته نشان از توجه ویژه بوکس همدان به پیشرفت رده‌های سنی مختلف است و در کنار عنوان‌ها، ماحصل آن تجربه‌اندوزی ورزشکاران این رشته خواهد بود.

باید تصویرسازی‌های گذشته در مورد ورزش بوکس از ذهن خانواده‌ها پاک‌ شود وی بابیان اینکه باید تصویرسازی‌های گذشته در مورد ورزش بوکس را از ذهن خانواده‌ها پاک‌ کنیم، بیان کرد: بوکس از راه‌های غلبه بر عصبانیت است و از قواعد و قانون و ظرافت خاصی برخوردار است.

رئیس هیئت بوکس استان‌همدان عنوان کرد: رشته ورزشی بوکس بهترین راه برای تخلیه انرژی و آرام شدن اعصاب و روان است.

نایب‌رئیس هیئت بوکس استان‌همدان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شرایط بوکس همدان اظهار داشت: خوشبختانه امروز آرامش خوبی در رشته بوکس استان‌همدان نسبت به گذشته به وجود آمده چراکه همیشه در فضای بدون حاشیه و آرام کار کردن آسان‌تر است و پیشرفت بیشتری نیز حاصل می‌شود.

تصمیمات انفرادی در بوکس همدان وجود ندارد

مسعود کردلو افزود: تصمیمات انفرادی در بوکس همدان وجود نداشته و خرد جمعی تصمیم‌گیرنده بوده و همیشه سعی شده بهترین تصمیمات برای پیشرفت بوکس همدان گرفته شود.

نایب‌رئیس هیئت بوکس استان‌همدان با اشاره به برگزاری مسابقات چندجانبه متعدد در همدان گفت: تا جایی که پتانسیل و توان مالی هیئت به ما اجازه داده در این مدت مسابقات مختلفی را در رده‌های سنی مختلف با حضور استان‌های مختلف در همدان برگزار کرده‌ایم.

کردلو عنوان کرد: با توجه به رشد بوکس استان همدان طی سال‌های گذشته، بیشتر تیم‌های مطرح استان‌های کشور تمایل بازی دوستانه با تیم استان را دارند و تا به حال نزدیک به ۷ درخواست از استان‌های صاحب عنوان به دست هیئت رسیده که با بررسی درخواسته ها برای پیشرفت بوکس استان از آن‌ها استفاده خواهد شد.

راه‌اندازی سانس بوکس در نقاط محروم شهر

وی بابیان اینکه تلاش و نتیجه عملکرد مثبت هیئت بوکس همدان طی سال‌ها بر هیچ ورزش دوست و دلسوز ورزش پوشیده نیست، بیان کرد: یکی از اهداف ما این بوده که تعداد نوجوانان و جوان‌های بیشتری را درگیر ورزش کنیم و ازاین‌رو در نقاط محروم شهر سانس بوکس ایجاد کرده‌ایم.

نایب‌رئیس هیئت بوکس استان‌همدان عنوان کرد: امیدواریم هر چه بیشتر بتوانیم تعداد باشگاه‌های آموزش بوکس را در سطح استان‌همدان گسترش دهیم.

در پایان گفتنی است؛ بوکس استان‌همدان با اهداف تعیین شده روزهای بسیار درخشانی را پیش رو خواهد داشت اگر با استعدادیابی و گسترش این رشته پا را فراتر بگذارد و ضمن تبلیغات برای جذب ورزشکاران بوکس را بیشتر بشناساند.

کد خبر 4362612

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل ورزش و جوانان همدان بوکس سعید نوروزی بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد خرم آباد یاسوج شهرکرد شیراز خطبه های نماز جمعه بیرجند دهه کرامت زلزله سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۴۷۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: به دنبال حق رقابت در المپیک هستیم

روسیه از حضور ورزشکارانش در المپیک ۲۰۲۴ به میزبانی فرانسه حمایت کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اولگ ماتیتسین، وزیر ورزش روسیه با وجود محدودیت‌های اعمال شده، از حضور ورزشکاران روس در مسابقات بین‌المللی و المپیک حمایت کرد.

اظهارات جدید شهردار پاریس درباره امنیت المپیک 2024

وزیر ورزش روسیه گفت: تحت هیچ شرایطی نباید امروز تعطیل باشیم. قطع رابطه با فدراسیون‌های جهانی به طور کامل یا حتی موقت، با وجود موضع بعضاٌ تبعیض‌آمیز آنها غیرممکن است. من معتقدم که باید به شرکت ادامه دهیم، باید برنده شویم، باید به دنبال حق رقابت باشیم، از جمله در المپیک.

پیش از این برخی فدراسیون‌های ورزشی روسیه حضور ورزشکاران این کشور در المپیک پاریس با پذیرش شروط تعیین شده از سوی کمیته بین‌المللی المپیک را خائنانه اعلام کرده بودند.

در حدود 40 ورزشکار روسیه فقط در رشته‌های انفرادی المپیک پاریس در وضعیت بی‌طرف و با پذیرش معیارهای موردنظر کمیته بین‌المللی المپیک می‌توانند رقابت کنند.

بازی‌های المپیک 2024 پاریس از 26 جولای تا 11 آگوست (5 تا 21 مرداد) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خانه شطرنج اسلامشهر افتتاح شد
  • اسبقیان: سوم اردیبهشت مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص می‌شود/ به دنبال حضور هیئت مدیره نیستیم
  • برگزاری نخستین جلسه شورای استعدادیابی کمیته ملی پارالمپیک
  • حججی: با حضور ورزشکاران قوی، فدراسیون هم تقویت می‌شود
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز هیئت‌های ورزشی بوشهر
  • آمادگی ایجاد کمپ بین‌المللی کاراته کشور در همدان را داریم
  • روسیه: به دنبال حق رقابت در المپیک هستیم
  • ساختن از پایه با مدیران کاربلد دوای ورزش خراسان رضوی است
  • رشته سوارکاری به مجموعه ورزش باشگاه صنعت مس رفسنجان اضافه می‌شود
  • سوارکاری به مجموعه ورزش باشگاه صنعت مس رفسنجان اضافه می شود