Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام پارسانیا شکل‌گیری شبکه ملی اساتیدرا از اهداف طرح گفتمان نخبگان علوم انسانی برشمرد و افزود: شکل‌گیری این شبکه علمی در هر یک از رشته‌های علوم انسانی، به تجمیع ظرفیت نخبگان این رشته در راستای جهت‌دهی بومی و اسلامی به علوم انسانی منجر می‌شود.

نشست خبری طرح ملی گفتمان نخبگان علوم انسانی با حضور حجت‌الاسلام پارسانیا،‌ عضو هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران امروز در دانشگاه امام صادق(ع)‌ برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه این طرح توسط دانشگاه باقرالعلوم(ع) و با همکاری برخی نهادهای علمی و فرهنگی کشور برگزار می‌شود، گفت: رسالت دانشگاه باقرالعلوم(ع) کم به ارتقای سطح فرهنگ و دانش جامعه و رشد و گسترش علوم انسانی اسلامی، پاسخ به نیازهای نظری علوم انسانی در ایران، نوآوری دینی، علمی  و عقلانی در رشته‌های مختلف علوم انسانی و بازاندیشی درباره علوم انسانی اسلامی است. این دانشگاه از طریق تأسیس رشته‌های جدید، اصلاح روش‌های آموزشی، تربیت نیروی انسانی متخصص و علوم انسانی و تدوین متون تخصصی در زمینه‌ علوم انسانی فعالیت می‌کند. 

پارسانیا بیان اینکه طرح ملی گفتمان نخبگان علوم انسانی از تابستان سال 94 با هدف آموزه‌های تخصصی علوم انسانی آغاز شد، افزود: مخاطبین این طرح دانشجویان کارشناسی هستند که پس از فراخوانی، ثبت‌نام،‌ مصاحبه و پذیرش، به اردوی آموزشی تابستان دعوت می‌شوند و در صورت احراز انگیزه و توان علمی لازم، به این طرح می‌پیوندند. این دانشجویان کسانی‌اند که رتبه‌شان زیر 3 هزار است. در ثبت‌نام اولیه 1000 نفر پذیرش و به دلیل محدودیت امکانات تنها 250 نفرشان جذب طرح می‌شوند. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه فاز اول طرح گفتمان آموزش‌محور است و برای پنج سال و بر اساس 60 واحد درسی برنامه‌ریزی شده است، گفت: جلسات و برنامه‌های این طرح علاوه بر اردوی آموزشی تابستان و اردوی آموزشی کوتاه‌مدت زمستان، شامل کارگاه‌هایی به صورت دو هفته یک بار در طی سال تحصیلی است. این کارگاه‌ها در شهر تهران برگزار می‌شود و دانشجویان غیر حضوری گفتمان می‌توانند به صورت مجازی در آن شرکت کنند. پس از پایان فاز اول، دانشجویان وارد فاز دوم یعنی پنج سال پژوهش‌محورِ طرح گفتمان می‌شوند. 

پارسانیا افزود: فاز سوم طرح، شبکه‌سازی و شکل‌گیری شبکه ملی اساتید و نخبگان علوم انسانی است. پس از طی مراحل اول و دوم، مخاطبان گفتمان، با سایر اساتید جوان، هم‌فکر و هم‌دغدغه در سراسر کشور مرتبط شده و به شکل گروهی به تعمیق و توسعه علوم انسانی متناسب با رویکردهای دینی و بومی خواهند پرداخت. شکل‌گیری این شبکه علمی در هر یک از رشته‌های علوم انسانی، می‌تواند به تجمیع ظرفیت نخبگان علوم انسانی،‌ در راستای جهت‌دهی بومی و اسلامی به علوم انسانی منجر شود. 

عضو شورای سیاست گذاری مجمع عالی حکمت اسلامی درباره محتوا و سرفصل‌های آموزشی طرح گفتمان نخبگان علوم انسانی گفت: این سرفصل‌ها شامل مباحث مقدماتی، مباحث بنیادین و عمومی و مباحث تخصصی رشته‌های علوم انسانی است. به عنوان نمونه در مباحث تخصصی دروسی مثل حقوق، علوم اجتماعی، علوم تربیتی، روانشناسی، علوم اقتصادی، فلسفه، مدیریت و علوم سیاسی قرار دارد. 

پارسانیا درباره تفاوت این طرح با سایر طرح‌های علوم انسانی کشور گفت: تفاوت طرح گفتمان نخبگان علوم انسانی با سایر طرح‌های مشابه در بلند مدت بودن آن و تخصصی بودن دوره‌هاست. در طرح‌هایی مثل ولایت و کوثر دوره‌ها به صورت عمومی و مقطعی برگزار می‌شود. 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۴۷۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت‌های اسلامی به شریان اقتصادی دولت صهیونیستی آسیب وارد کنند/ اساتید و دانشجویان جهان سکوت خود را بشکنند

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در پی جنایت فجیع رژیم صهیونیستی در بیمارستان الشفاء غزه سازمان بسیج اساتید کشور در بیانیه‌ای این اقدام را محکوم کرد.

این بیانیه به شرح زیر است:


بسم الله القاصم الجبارین
وَسَیَعلَمُ الَّذینَ ظَلَموا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبونَ


قریب شش ماه از توحش بی‌سابقه رژیم اشغالگر قدس و حامیان غربی آنها می‌گذرد و هر روز جهانیان با حقایق بیشتری از چهره واقعی تمدن لیبرال دمکراسی غربی آشنا می‌شوند که فاجعه انسانی و غیراخلاقی تعرض به زنان پناهنده در بیمارستان الشفاء، جلوه زشت‌تر و خبیثانه‌تری از ذات پلید استکبارجهانی و صهیونیزم بین‌الملل را در ویترین به نمایش گذاشت.

این جنایت جنگی از یک سو اوج رذالت و خباثت سران رژیم غاصب و حامیان آنها نسبت به همه قواعد و اصول انسانی را به تصویر کشیده و از سوی دیگر بی غیرتی و بی خاصیتی برخی از دولت‌های عربی_اسلامی و نیز مرگ تدریجی مراجع بین‌المللی حقوق بشری، حقوق زنان و کودکان، بهداشت و فرهنگ بشری را علنی ساخت.

البته این اولین جنایت جنگی و ضد‌حقوق بشری اشغالگران صهیونیست نبوده و از نخستین روز ننگین شکل‌گیری، این رژیم منحوس تا کنون مرتکب ظلم‌های بی‌شماری شده است که هرگز از یاد و خاطره جهانیان پاک نخواهد شد، اما بدون تردید جنایت تعرض جنسی به زنان شوهردار در معرض دید همسران و فرزندان آنان به عنوان نقطه تاریک و متعفن دیگری در سیاهه جنایات ضد بشری این رژیم و دول غربی ماندگار خواهد شد و وجدان‌های بیدار بشری پاسخی برای آن نخواهند یافت.


درهمین رابطه سازمان بسیج اساتید کشور، ضمن محکوم کردن این جنایت بی‌سابقه و اعلام آمادگی خود برای هرگونه کمک‌های انسانی و بشردوستانه به مردم مظلوم و مقتدر غزه، اعلام می‌دارد:
۱) کلیه انسان‌های آزاده جهان بویژه فرهیختگان، اساتید و دانشجویان در اقصی نقاط عالم با تقبیح شدیدالحن این فاجعه غیرانسانی و اخلاقی که به حق باید آن را اوج رذالت نماینده لیبرال دموکراسی غربی قلمداد کرد سکوت خود را شکسته و به هر نحو ممکن واکنش محکومیت‌آمیز خویش را نشان دهند.


۲) مجامع بین‌المللی، نهاد‌های حقوقی، شورای امنیت سازمان ملل و دیوان بین‌المللی کیفری، همه دولت‌ها و ملت‌ها با قاطعیت و فوریت از ادامه جنایات دولت اشغالگر قدس علیه مردم مظلوم فلسطین جلوگیری نموده و برای ممانعت از ددمنشی رژیم صهیونیستی در سراسر جهان مرتکبین جنایات غزه را تا محاکمه و مجازات نهایی تحت تعقیب کیفری قرار دهند.
۳) تمامی ملت‌های مسلمان و دولت‌های اسلامی برای پایان بخشیدن به این همه ظلم و جنایت بی سابقه به حداقل وظیفه انسانی و دینی خود عمل نموده و به هر نحو ممکن شریان اقتصادی دولت صهیونیستی را مورد فشار و آسیب قرار دهند.

۴) از رهبران جبهه مقاومت و گروه‌های جهادی بویژه حماس، جهاد اسلامی، حزب الله لبنان، انصارالله یمن و مقاومت عراق انتظار می‌رود با واکنش به موقع و انتقام سخت، موجبات تسکین قلوب مجروح مسلمانان را فراهم سازند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم تقویت بنیان‌های فکری و معنوی دانشجویان و اساتید
  • بررسی عوامل خارجی و داخلی در کاهش انگیزه پژوهشگران
  • حدود دوهزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • حدود ۲هزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • تمرکز دانش بنیان‌ها بر سواحل مکران
  • تأکید رئیس‌جمهور بر ضرورت استفاده از ظرفیت اساتید پیشکسوت
  • دولت‌های اسلامی به شریان اقتصادی دولت صهیونیستی آسیب وارد کنند
  • بیانیه بسیج اساتید در محکومیت جنایات اخیر در عزه
  • دولت‌های اسلامی به شریان اقتصادی صهیونیست‌ها آسیب وارد کنند/ اساتید و دانشجویان جهان سکوت خود را بشکنند
  • دولت‌های اسلامی به شریان اقتصادی دولت صهیونیستی آسیب وارد کنند/ اساتید و دانشجویان جهان سکوت خود را بشکنند