Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعلام آمادگی دوباره واشنگتن برای دیدار با مقامات ایرانی، برگزاری نشست سران ایران، روسیه و ترکیه در تهران، تلاش آلمان برای آماده‌سازی مذاکرات احتمالی ایران و آمریکا، اعلام آمادگی رسمی عمان برای میانجیگری میان ایران و آمریکا و تسلط کامل ارتش سوریه بر استان درعا از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان، باید به رایزنی سازمان ملل با ایران، روسیه و ترکیه درباره شورای قانون اساسی سوریه نیز اشاره کرد.

به گزارش تابناک، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه قصد دارد با ایران، روسیه و ترکیه درباره تشکیل شورای قانون اساسی سوریه رایزنی و مذاکره کند.

سازمان ملل روز سه شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که استفان دی میستوره فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه قصد دارد طی ماه سپتامبر مذاکراتی را با ایران، روسیه و ترکیه درباره تشکیل شورایی آغاز کند که هدف آن آماده کردن پیش نویس قانون اساسی سوریه است.

استفان دی میستوره با شرکت در گفتگوهای دو روزه با این سه کشور در روسیه، فهرست هایی را از دولت بشار اسد رئیس جمهور سوریه و مخالفان درباره نامزدهای پیشنهادی برای کمیته قانون اساسی سوریه دریافت کرده است.

این بیانیه افزود: فرستاده ویژه سازمان ملل به دنبال برگزاری رایزنی ها و مشورت های رسمی با ایران، روسیه و ترکیه در اوایل سپتامبر در شهر ژنو است تا تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه را نهایی کند.

اعلام آمادگی دوباره واشنگتن برای دیدار با مقامات ایرانی

«هیتر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا سه شنبه شب از آمادگی واشنگتن برای دیدار با مقام های ایران خبر داد.

نوئرت افزود: در صورتی که ایران رفتارش را تغییر دهد، واشنگتن آماده دیدار با مقام های این کشور است.
وی گفت: ما دیپلماسی را برای تعامل با ایران ترجیح می دهیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا اظهارت دونالد ترامپ در خصوص مذاکرات با ایران را تایید می کند.

نوئرت سپس در اظهاراتی مداخله جویانه مدعی شد: امیدواریم که ایران سیاست های خود را به خاطر مردمش تغییر دهد.

ترامپ بعدازظهر دوشنبه به وقت محلی در نشست مشترک خبری با 'جوزپه کونته' نخست وزیر ایتالیا گفت: اگر رهبران ایران بخواهند دیدار کنند، هیچ پیش شرطی هم ندارم و هر وقت بخواهند با آنها دیدار می کنم.

وی اظهار داشت: این موضوع هم برای ما، هم برای آنها و هم برای جهان خوب است. اگر آنها بخواهند ،من هم دیدار خواهم کرد.

اما ساعاتی بعد از این اظهارات، پمپئو در مصاحبه با شبکه خبری «سی ان بی سی» موضع متفاوتی نسبت به ترامپ اتخاذ کرد و گفت: اگر ایرانی ها تعهد نشان بدهند که می توانند تغییرات اساسی در رفتار با مردمانشان داشته باشند، رفتارهای سوء خود را کاهش داده و وارد توافقی واقعی در حوزه منع گسترش تسلیحات هسته‌ای شوند، آنگاه می توان برای گفت وگو آماده شد.

صحبت از مذاکره درحالی است که ترامپ 18 اردیبهشت از برجام خارج شد و اعلام کرد که تحریم ها را علیه ایران ازسر می گیرد.

مرحله اول تحریم های ضدایرانی 4 آگوست (13مردادماه جاری) اعمال می شود.

برگزاری نشست سران ایران، روسیه و ترکیه در تهران

نماینده ویژه پوتین در امور سوریه خبر داد که نشست سران روسیه، ترکیه و ایران در تهران برگزار خواهد شد.

"الکساندر لاورنتیف" نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه اعلام کرد که نشست سران کشورهای ترکیه، ایران و روسیه در تهران برگزار خواهد شد.

به گفته وی، تاریخ برگزاری مذاکرات مشخص نشده است، اما احتمالا در سال جاری میلادی برگزار می شود.

وی گفت: "تقریبا در ماه سپتامبر، اجلاس رؤسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه در قالب اجلاس آستانه در تهران برگزار می شود.

پیشتر، لارنیتیف گفت که توجه ویژه در دور دهم مذاکرات در سوچی در تاریخ 30-31 جولای به تشکیل کمیسیون قانون اساسی سوریه بوده است.

پیش از این سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در گفتگو با شبکه "یورو نیوز" گفت: دمشق و مخالفان دولت سوریه به راحتی به یک توافق مشترک در مورد قانون اساسی جدید سوریه دست نخواهند یافت به این دلیل که دید هر یک از آنها به موضوع متفاوت است، از اینرو ایران، روسیه و ترکیه برای تحقق این امر کمک های لازم را انجام خواهند داد.

بر اساس گفته لاورنتیف به لطف نشست آستانه، میزان خشونت تا حد قابل توجهی در سوریه کاهش یافته است.

تلاش آلمان برای آماده‌سازی مذاکرات احتمالی ایران و آمریکا

"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا اخیرا در سخنانی برای مذاکرات بدون پیش شرط با ایران اعلام آمادگی کرده است.

"یورگن هاردت"، از سیاستمداران بلند پایه حزب دموکرات مسیحی آلمان خواستار دخالت آلمان برای آماده سازی چنین نشستی شده است.

وی در مصاحبه‌ای با روزنامه "دی ولت" آلمان تصریح کرد: من امیدوارم که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای مذاکرات با مقامات ایران بهتر از مذاکرات با رئیس جمهور روسیه آماده شود. ترامپ باید در این راستا از تخصص کارکنان، سازمان‌های اطلاعاتی و وزارت امور خارجه اش استفاده کند. همچنین دیگر قدرت‌های دارنده حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل متحد و آلمان به عنوان شرکای توافق هسته‌ای باید در آماده سازی این نشست دخالت کنند تا به این ترتیب این مذاکرات به نتیجه خوبی برسد.

سخنگوی سیاست خارجی احزاب متحد مسیحی آلمان درباره آینده توافق هسته‌ای با ایران که آمریکا از آن خارج شده است به طرز محتاطانه ابراز خوش بینی کرده و تاکید کرد که شاید در پایان توافق بهبود یافته‌ای با ایران که همچنین مسئله ارتقاء تسلیحات موشکی و همچنین فعالیت‌های منطقه‌ای ایران را هم در بر گیرد شکل گیرد.

اعلام آمادگی رسمی عمان برای میانجیگری میان ایران و آمریکا

«یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان اعلام کرد که مسقط آمادگی دارد به عنوان میانجی بین تهران و واشنگتن وارد عمل شود.

وزیر خارجه عمان روز سه شنبه با اعلام این مطلب در گفت و گو با شبکه تلویزیونی الجزیره درباره سفرش به واشنگتن گفت: ما پیامی از کسی از جمله ایرانی‌ ها برای آمریکایی‌ ها نیاوردیم.

بن علوی افزود: معتقدیم، می‌شود گفت‌وگو را شروع کرد. دو طرف وسط این همه مشغولیت نیاز دارند فرصتی پیدا کنند که وارد چنین درگیری نشوند؛ که این درگیری برای منطقه و کسی، هیچ فایده‌ای ندارد.

تسلط کامل ارتش سوریه بر استان درعا

ارتش و نیروهای مسلح سوریه سه شنبه شب به طور کامل بر استان درعا در جنوب این کشور مسلط شدند.

رسانه های وابسته به گروه های تروریستی اعلام کردند که پس از تسلط ارتش سوریه بر روستای القصیر و سد الوحده، استان درعا به طور کامل آزاد شده است.

ارتش و نیروهای مسلح سوریه امروز در آخرین مرحله از عملیات خود به وجود گروه تروریستی داعش در منطقه حوض یرموک پایان دادند و به این ترتیب استان درعا به طور کامل پاکسازی شد.

تروریست های استان قنیطره نیز همچنان درحال انتقال به شمال سوریه و تحویل سلاح های سنگین و متوسط خود به ارتش هستند.

دیدبان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد: 268 تروریست داعشی در درگیری با ارتش سوریه در استان درعا به هلاکت رسیدند.

این نهاد وابسته به مخالفان سوریه در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که این تروریست ها در 11 روز گذشته در منطقه حوض یرموک در استان درعا کشته شدند.

نظامیان سوری یک ماه پیش عملیاتی را از سه محور البستان، پدافند هوایی (حران) و صما الهنیدات علیه تروریست ها در شرق استان درعا آغاز کردند.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: تحولات خاورمیانه تحولات سوریه ایران برجام آمریکا مذاکره عمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۴۷۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل: به حمله سپاه پاسخ می‌دهیم | درخواست نتانیاهو از ارتش؛ گزینه‌های حمله به ایران را ارائه کنید| تهران به اسرائیل پیام داد

آفتاب‌‌نیوز :

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از ارتش این رژیم خواست گزینه‌های حمله به اهدافی در داخل ایران را ارائه دهد. 

واشنگتن پست به نقل از یک منبع آگاه مدعی شد: نتانیاهو از ارتش خواسته تا در پاسخ به حمله ایران گزینه‌هایی را برای اهداف ارائه دهد.

●وب‌سایت اکسیوس نیز گزارش داد که وزیر جنگ اسرائیل در تماس تلفنی با وزیر دفاع آمریکا گفته است که اسرائیل هیچ چاره‌ای جز پاسخ دادن به حمله جمهوری اسلامی ندارد. 

●ایران هشدار داده که در صورت اقدام اسرائیل، پاسخ تهران فوری و گسترده تر خواهد بود.

● کانال ۱۲ اسرائیل نیز اعلام کرد: هدف اسرائیل صدمه زدن به ایران بدون ایجاد جنگی همه جانبه است. اسرائیل تصمیم دارد با هماهنگی آمریکا و بدون شعله‌ور شدن جنگ، به ایران حمله کند.

●به گزارش کانال ۱۳، نیروی هوایی اسرائیل آماده سازی برای حمله به ایران را به پایان رسانده است.

●ان‌بی‌سی به نقل از یک مقام اسرائیلی: پاسخ به حمله ایران ممکن است قریب الوقوع باشد و هرگونه پاسخی با واشنگتن هماهنگ خواهد شد.

 ●واشنگتن پست: نتانیاهو به ارتش دستور داد تا اهدافی را در ایران پیشنهاد کند، حملاتی که به آنها "یک سیگنال ارسال می کند"، اما بدون تلفات، این می تواند یک هدف در تهران یا یک حمله سایبری باشد.

●رویترز به نقل از رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: به حمله موشکی ایران واکنش نشان خواهیم داد.

●بایدن: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم

رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق: واشنگتن به امنیت رژیم صهیونیستی متعهد است.واشنگتن به حصول آتش‌بسی در غزه متعهد است که باعث آزادی اسرا و جلوگیری از تشدید درگیری‌ها شود. ما به حفاظت از آمریکا، منافع و شرکای خود در منطقه ازجمله عراق متعهد هستیم.

●رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با حضور در پایگاه هوایی نواتیم وعده پاسخ به ایران را داد.

●رهبران کشور‌های اروپایی همچنان در حال موضع‌گیری و رایزنی برای یک اقدام ائتلافی مقابل ایران هستند.

●آنتونی بلینکن، وزیرخارجه امریکا در گفتگو با معاون نخست‌وزیر عراق گفته واشنگتن به دنبال افزایش تنش با ایران نیست اما به دفاع خود از اسرائیل ادامه خواهد داد.

●نخست‌وزیر انگلیس: با نتانیاهو همتای اسرائیلی خود در مورد چگونگی جلوگیری از تنش گفتگو خواهم کرد.

●رئیس‌جمهور فرانسه گفت پاریس تمامی اقدامات لازم را برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه انجام خواهد داد.  همچنین مکرون اعلام کرد که مشارکت هواپیماهای این کشور در رهگیری پرتابه‌های شلیک‌شده از ایران علیه اسرائیل بنا به درخواست اردن بوده است.

●وزیر خارجه مصر پیام ایران را به رژیم اسرائیل رساند

یک منبع آگاه در گفتگو با تسنیم خبر داد که در خلال تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و مصر پیام هشداری جهت ارسال به رژیم صهیونیستی داده شده است.

●گفتگوی امیرعبداللهیان و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی

در گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، تحولات اخیر منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • روسیه نگرانی از مواضع چین در قبال اوکراین ندارد
  • فرمانده کل ارتش: در آمادگی کامل هستیم
  • آماده باش کامل نیروهای مسلح ایران در برابر اسرائیل از زبان فرمانده کل ارتش
  • مسوولان برای مقابله با سیل احتمالی چابهار در آماده باش کامل قرار دارند
  • ان‌بی‌سی: انتظار آمریکا از پاسخ اسرائیل، حمله‌ای محدود در خارج از ایران است
  • توصیه سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح به سران آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • عراق نگران است منطقه به جنگ گسترده‌تری کشیده شود 
  • اسرائیل: به حمله سپاه پاسخ می‌دهیم | درخواست نتانیاهو از ارتش؛ گزینه‌های حمله به ایران را ارائه کنید| تهران به اسرائیل پیام داد
  • دستور استاندار سیستان و بلوچستان بر بسیج امکانات و آمادگی کامل مدیریت بحران
  • ادعای مقامات آمریکایی: تهران به واشنگتن هشدار نداده بود