Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@10:47:10 GMT

علل موفقیت آمیز نبودن شعر امروز سیستان بررسی شد

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۴۸۰۸۰

علل موفقیت آمیز نبودن شعر امروز سیستان بررسی شد

رئیس انجمن شعر آزاد سرو سیستان در حاشیه این نشست به خبرنگار ایرنا گفت: این انجمن شعر وابسته به فرهنگ و ارشاد اسلامی زابل با دعوت از اهالی شعر و فرهنگ و ادب شهرهای شمالی سیستان و بلوچستان همراه نبودن شعر این منطقه با شعر امروز ایران را مورد بحث قرار دادند.
داود مختاری افزود: در انجمن شعر آزاد سرو با برنامه ریزی که انجام شده آینده خوبی پیش روی این انجمن و اعضای آن در حوزه شعر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: انجمن آزاد سرو سیستان در سال 1370 در منطقه سیستان فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد و تاکنون توانسته شاعران مستعد خوبی را شناسایی و وارد اجتماع کند.
رئیس انجمن شعر عادل سیستانی نیز به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افزایش تعداد انجمن های شعر در منطقه باعث رشد و پیشرفت شعر در سیستان و بلوچستان و فضای ملی می شود به طوری که این انجمن ها باید بدنبال تولید شعر خوب باشند.
علیرضا سنچولی ادامه داد: امروز مخاطب از شعر فاصله گرفته که دلیل آن تولید شعرهای بدون محتوا و تاثیرگذار است.
وی تاکید کرد: با توجه به شرایط اقلیمی منطقه ایجاد فضاهای هنری مناسب می تواند مردم را امیدوار کند.
رئیس انجمن شعر جوان زابل نیز گفت: جای گویش محلی سیستانی در سایت شعر ایران خالی است و شاعران این منطقه از ظرفیت های فضای مجازی به خوبی استفاده نمی کنند.
محبوبه کلبعلی افزود: شاعر به عنوان یک انسان آزاد می تواند در تمام انجمن ها حضور پیدا کند و هیچ شاعری انحصاری نیست.
ماشاالله خلیلی یکی از شاعران منطقه سیستان نیز گفت: قلم باید در اختیار جامعه و مردم قرار گیرد و رسالت شعر موهبتی از طرف خداوند به شاعر است که باید صدای مردم شود.
به گزارش ایرنا شماری از شاعران به برگزاری نشست های ادبی، استعدادیابی در نسل جوان و ورود آنها به عرصه شعر، کارگاه های آموزشی، ایجاد شور و نشاط در جامعه به واسطه هنر، همگرایی میان شاعران تاکید کردند.
سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز در شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7317**3213
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت استان سیستان و بلوچستان جامعه شعر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسل جوان رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۴۸۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور

آفتاب‌‌نیوز :

 «نون مصرفی دوسال خانواده هشت نفره‌ام را سیل برد» این‌ها حرف‌های دردناک محمد ریگی کشاورز منطقه سیستان و بلوچستان است.

به گفته وی ۲۵ کیسه ۱۰۰ کیلویی گندمش را سیل برده است.

رئیس مرکز خشکسالی احد وظیفه امروز هشدار داد هر لحظه امکان سیل خطرناک در مناطق جنوبی خوزستان، فارس، بوشهر و هرمزگان وجود دارد و کشاورزان مراقب گندم‌هایشان باشند تا سیل نبرد.

بارش‌های امسال در مناطق جنوبی کشور سیل‌های ویرانگری ایجاد کرد سیل‌ها حتی در کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس که باران برای آن‌ها رویا بود نیز شکل گرفت.

کارشناس کشاورزی ابراهیم مرادزاده می‌گوید که گندمکاران قبل از ورود کمباین به مزرعه، پیش بینی‌ها و هشدار‌های هواشناسی را ببینند، باران برداشت را سخت می‌کند و سیل ایجاد می‌کند.

سیل‌های اخیر در منطقه جنوب کشور ۱۱۶۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت وارد کرد.

با این میزان پول می‌توان کل گندم کشاورزان استان سیستان و بلوچستان معادل ۶۷ هزار تن را با قیمت کیلویی ۱۷۵۰۰ تومان خرید تضمینی کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • مطهره گونه‌ای با تودیع وثیقه آزاد شد
  • بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • پیکر بی‌جان ۲ فرد غرق شده در رودخانه نیاتک پیدا شد
  • بررسی راهکار‌های توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • اجباری نبودن لباس فرم برای دانش آموزان
  • اجرای موفقیت‌آمیز آزمون نمونه‌های طرح پیش بسته‌بندی در خراسان جنوبی
  • خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور
  • شاعران در استقبال از غزل رهبری سرودند
  • بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر در زابل