Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمدرضا اعلایی سرپرست مرکز بهداشت شهرستان یزد به اهمیت تغذیه کودک و شیر مادر در مدت زمان تعیین شده و ارتباط موثر و عاطفی آن با تکمیل رشد و نمو پرداخت.

وی با برشمردن پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در برنامه اجرایی طرح تحول سلامت، خواستار رفع کاستی‌های موجود در ابعاد مختلف آن شده و سپس به نقش بی بدلیل مراقبین سلامت مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت، خانه‌های بهداشت، مشاورین و ماما‌ها اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعلائی علیرغم با اهمیت جلوه دادن تجزیه و تحلیل اطلاعات آماری ثبت شده در سامانه سیب وزارتی، شاخص‌های مبین سلامت مادران و کودکان را قابل تامل و نیازمند بررسی و مداقه بیشتر دانسته و در پایان سخنان خود، همواره آمادگی این مرکز را جهت بهبود وضعیت موجود اعلام داشت.

به کارگیری راه حل‌های آسان، اجرای کامل دستورالعمل‌ها و برنامه‌های مراقبتی زنان باردار، مادران و کودکان، مشاوره‌های روان شناسی و روان شناختی، ساماندهی وضعیت خدمات طرح تحول سلامت، افزایش سطح آگاهی و سوادسلامت خانوار از دیگر مطالب عنوان شده دراین جلسه بود.

محدودسازی خرید و فروش قوطی‌های شیر مصنوعی شیرخشک، برنامه ریزی به منظور رفع ناملایمات اجتماعی زنان باردار، افسردگی‌های پس از زایمان، بررسی و علل و عوامل خودکشی در مادران، رسیدگی بیشتر کلینیک‌های وابسته به بیمارستان‌ها، اهمیت افزایش شاخص مراقبت سه تا پنج روزگی نوزادان، راه اندازی سیستم مراقبت در منزل ویژه کودکان پرخطر، چالش شیر‌های یارانه‌ای در بازار، تاثیر آموزش‌های چهره به چهره در مسیر برقراری ارتباط نزدیک مادر و فرزند، افتتاح بانک شیر، افزایش خود باوری درمادران، بررسی علل رخداد شکست شیردهی، دور ماندن مادر از نوزاد، اجرای سیاست‌های حمایتی از مادران، تجویز فورتی فایر‌ها ،مکمل‌های تغذیه‌ای، پرورش و افزایش مربیان و مشاورین بین المللی، نقش خیرخواهان و حمایت گران، مادران مدرنیته و کاهش مدت زمان شیردهی، هم آغوشی و تماس پوست به پوست مادر و طفل، نقش رسانه‌ها و روابط عمومی ها، القائات بعضا اشتباه فیلم سازان در استفاده از شیرخشک، راه اندازی سامانه مشاوره‌ای از مهم‌ترین مباحث و موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

همزمان با اولین روز از هفته جهانی شیر مادر، نشست تصمیم گیری و هماهنگی گروهی از پزشکان، متخصصین، مسئولان، ماما‌ها و مشاورین شیردهی عضو کمیته بیمارستان‌های دوست دار کودک، با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ تغذیه از شیر مادر بر اساس آموزه‌های علمی، اخلاقی و دینی، در مرکز بهداشت شهرستان یزد برگزار شد.

۱۰ تا ۱۶ مرداد ماه به نام هفته ملی شیر مادر نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ی

ترویج فرهنگ تغذیه از شیر مادر بر اساس آموزه‌های علمی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۴۸۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد اسماعیل مطلق، در اولین نشست هماهنگی رؤسای دبیرخانه‌های سلامت دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، گفت: برای اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه، تشکیل کمیسیون‌های تخصصی در محور‌های مختلف لازم است .

وی افزود : تأمین و تولید پایدار غذا، دسترسی اقتصادی، توجه به سلامت و ایمنی غذا و فرهنگ‌سازی برای تغذیه سالم، از جمله این محورهاست .رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت : تأمین سلامت و امنیت غذایی مردم مستلزم توجه به همه ابعاد آن است و همه دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی باید اولویت‌های برنامه‌ای خود و چالش‌های اجرایی را در سال جاری برای گزارش به رئیس جمهور، به دبیرخانه ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش "پیاده روی خانوادگی " در بوستان جنگلی سرخه حصار
  • فیلم | کلنگ بیمارستان مادر و کودک بجنورد بر زمین خورد
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • نشست تخصصی سلامت در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • شاد، اما خسته!
  • شاد اما خسته
  • زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه الغدیر در پی درگذشت مادر شهیدان نیرنگ
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • شرط اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه