Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@16:56:20 GMT

گذر از جاده شیخ‌هابیل سفرنامه‌ای با طعم رنج‌

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۴۸۹۷۵

گذر از جاده شیخ‌هابیل سفرنامه‌ای با طعم رنج‌

بلاتکلیفی جاده 10 کیلومتری روستای شیخ هابیل و داد مردم برای آسفالت و بهینه‌سازی آن فریاد امروز و دیروز نیست؛ مردم و گردشگران با گذشت چهار دهه از انقلاب از این مشکل رنج می‌برند.

به گزارش خبرنگار  ایسنا، خدمات انقلاب اسلامی در طی این سال‌ها بر کسی پوشیده نیست اما متاسفانه این خدمات برای مناطق محروم کمتر دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روستای شیخ‌هایبل از توابع شهرستان چرام با دارا بودن طبیعتی زیبا و منحصر به فرد و با وجود جاذبه‌های زیارتی و سیاحتی از جمله آستان مقدس امام‌زاده یحیی(ع)؛ از دارا بودن بدیهی‌رین امکانات یعنی راه ارتباطی و حمل و نقل جاده‌ای بی‌بهره و کم‌بهره است.

مردم این روستا از جمله مردم مومن و انقلابی هستند که همچون همه مردم ایران زمین در طول انقلاب و هشت سال دوران دفاع مقدس همواره در کنار امام و انقلاب بودند و شایسته نیست بعد از گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی همچنان در محرومیت بمانند.

جاده دسترسی مهم‌ترین مشکل مردم این منطقه است و تنها درخواست آن‌ها از مسئولان آسفالت جاده خاکی 10 کیلومتری است.

آسفالت شدن این مسیر 10 کیلومتری قطعا زمینه ورود مسافران و گردشگران را به این منطقه فراهم می‌کند و هنگامی که مسافر ورود پیدا کند به صورت مستقیم اشتغال در روستا ایجاد خواهد شد. 

از دیگر مزایای این جاده در صورتیکه آسفالت شود قرار گرفتن در مسیر محور ترانزیتی پاتاوه- دهدشت است تحقق این امر نقطه‌ای مثبت و امیدی روشن برای مردم این روستا و دیگر بخش‌های متصل به این روستا خواهد بود چرا که عملیاتی شدن این جاده ترانزیتی قطعا اقتصاد این منطقه را شکوفا می‌کند و به رنج 40 ساله این مردم از نبود جاده مناسب پایان می دهد.

سید نظام‌الدین خاضع یکی از اهالی روستای شیخ‌هابیل در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه از اول انقلاب تاکنون چهار مرحله روی این جاده کار شده است، افزود: با وجود همه پیگیری‌های انجام شده اما متاسفانه هر دفعه بنا به دلایلی کار نیمه‌تمام می‌ماند و تاکنون به سرانجام نرسیده است. 

وی از زیرسازی چهار  کیلومتر آن توسط نیرو گستر خاتم‌الانبیا خبر داد و با بیان اینکه پیمانکار همه 10 کیلومتر آن را به عهده گرفته بود، گفت: بعد از چهار کیلومتر زیرسازی کار را رها کردند و چون به مرحله پیچ‌های جاده رسیدند دیگه کار ادامه پیدا نکرد. خاضع عنوان کرد: به دلیل وقفه پنج ساله متاسفانه بارش باران باعث خرابی و ریزش دوباره جاده شد و تمام هزینه‌های انجام شده از بین رفت. وی از تلاش و پیگیری‌های بسیار برای شروع مجدد جاده خبر داد و افزود: این مسیر 10 کیلومتری مجددا طی چهار هفته بازگشایی و زیرسازی آن انجام شده  و هم اکنون نیازمند اعتبار برای آسفالت آن هستیم. وی با بیان اینکه اگر جاده را طبق روال گذشته به حال خود رها کنیم دوباره همه اعتبارات هزینه شده به هدر خواهد رفت، نماینده کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی در این زمینه بیان کرد؛"که اگر فرش زیر پاهایم را بفروشم کمک می‌کنم تا این جاده آسفالت شود"گفت: در دیداری که طی یکی دو هفته قبل با آقای هاشمی پور (نماینده کهگیلویه) داشتم عنوان کرد که تا یک سال دیگر خبری از تامین بودجه نیست.

خاضع پیشرفت فیزیکی این جاده را 70 درصد عنوان و اظهار کرد: از 10 کیلومتر چهار کیلومتر آن زیرسازی و شش کیلومتر دیگر بعد از زیرسازی آماده آسفالت است.

وی خاطرنشان کرد: طبق نظریه و برآورد کارشناسان مبلغ دو میلیارد تومان برای آسفالت این جاده مورد نیاز است.

خاضع با بیان اینکه اگر تا یک سال دیگر این جاده به حال خود رها شود در زمستان شاهد ریزش و تخریب مجدد آن خواهیم بود؛ خواستار کمک و توجه جدی همه مسئولان از جمله نماینده قرارگاه خاتم در این راستا شد.

سال‌ها است که مسئولان وعده بازسازی این جاده را داده‌اند اما در عمل چیزی مشاهده و محقق نشد و نبود راه مناسب، موجب شده  که مهم‌ترین راهکار را مهاجرت و عزیمت از روستا بدانند و در صورت عملی نشدن وعده‌های مسئولان، خالی شدن روستا از سکنه اتفاق خواهد افتاد.

امیدواریم آسفالت این جاده که از آرزوهای دیرینه مردم مؤمن این منطقه است با همت بیشتر مسؤلان محقق شود و مردم این منطقه که سالیان سال از نبود جاده دسترسی مناسب محروم هستند، قبل از رسیدن فصل سرما، طعم خدمت مسئولان به مناطق محروم را بچشند.

گزارش و عکس از: سیده مریم پیروزان خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه وبویراحمد

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام منطقه کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۴۸۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی آسفالت آزادراه تبریز زنجان آغاز شد

تین نیوز

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: با دستور وزیر راه و شهرسازی عملیات بهسازی و روکش آسفالت آزادراه تبریز زنجان آغاز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، اورجعلی علیزاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: در سفر اول آیت الله رئیسی رئیس جمهوری به آذربایجان شرقی مقرر شده بود ۳۰۰ میلیارد تومان از طرف سرمایه گذار طرح در اختیار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی قرار گیرد تا خرابی های آزادراه برطرف شود.

علیزاده افزود: در جلسه کمیسیون ایمنی راه های استان هم که روز جمعه با حضور وزیر راه شهرسازی برگزار شد، بذرپاش دستور داد تا یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای روکش آسفالت و رفع خرابی های سنگین آزادراه تبریز زنجان اختصاص یابد تا بقیه خرابی های آزادراه به سمت تهران هم برطرف شود.

وی گفت: ۶۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار به صورت نقدی و ۴۰۰ میلیارد تومان قیر یارانه ای در اختیار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه از ۱۴ پیش این آزادراه زیر بار ترافیک رفته است گفت: تاکنون عملیات روکش آسفالت در آزادراه تبریز زنجان انجام نشده بود.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: آزادراه تبریز زنجان ۲۸۰ کیلومتر مسافت دارد که ۲۰۰ کیلومتر از آن در حوزه استحفاظی آذربایجان شرقی و ۸۰ کیلومتر در حوزه استان زنجان قرار گرفته است.

علیزاده هدف از اجرای این طرح را افزایش ایمنی آزادراه، کاهش تصادفات رانندگی و جلب رضایتمندی مردم و کاربران جاده برشمرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • عملیات روکش آسفالت محور بیرجند نهبندان به طول ۳۶ کیلومتر
  • افتتاح آسفالت جاده بین راهی مزارع از گلزار شهدای گمنام شهرآباد
  • آغاز بهسازی آسفالت آزادراه تبریز – زنجان
  • روکش آسفالت ۳۶ کیلومتر از محور بیرجند – نهبندان
  • روکش آسفالت 36 کیلومتر از محور بیرجند – نهبندان
  • آسفالت ۶۰ کیلومتر از محور روستای جوزستان به معدن
  • ۶۵ درصد از راه‌های روستایی طارم آسفالت شده است
  • بهسازی آسفالت آزادراه تبریز زنجان آغاز شد
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است
  • ۳۰ کیلومتراز محور ترانزیتی خوی به رازی آماده بهره برداری شد