Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایشگاه قرآن کریم در مدینه منوره از حضور حجاج و زایران بیت الحرام برای معرفی تاریخ قرآن کریم و عظمت آن استقبال می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خبرگزاری عربستان، نمایشگاه قرآن کریم در مدینه منوره در مجاورت صحن غربی مسجد النبی از حجاج بیت الله الحرام استقبال می کند تا جنبه های عظمت کتاب الهی و شناخت تاریخ قرآن کریم را از طریق محتوای دقیق و سیستم گسترده ای از فنآوری ها براساس اسلوب نمایش موزه ای ارایه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«رجاء بن عایش الجهنی» مدیر این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه به زبان های انگلیسی، اردویی، فرانسوی، اندونزیایی، ترکی و هوسایی مطالب ارایه شده در آن را ترجمه کرده است تا حجاج و زایران آثار ارایه شده در این نمایشگاه شامل نسخه های قدیمی قرآن کریم، تابلوهای زیبا، خط، عکس ومجموعه ویژه ای از قرآن های قدیمی و جدید  آشنا شوند.

 

الجهنی افزود: این نمایشگاه متشمل بر تعدادی سالن از جمله سالن نمایش فیلم است که در آن فیلم کوتاهی درباره  محتویات کامل این نمایشگاه و چگونگی استفاده از تکنولوژی موجود برای هدایت نسبت به برخورد با وسایل و محتویات این نمایشگاه برای زایران به نمایش گذاشته می شود.

 

وی ادامه داد: در این نمایشگاه به مراحل نزول قرآن کریم و جنبه های عظمت و فضایل تعدادی از آیات و سوره های قرآن کریم و جنبه های اعجاز آن پرداخته می شود، این نمایشگاه همچنین قصه جمع آوری قرآن کریم و ترتیب آن از دوره رسول اکرم(ص) تا عصر حاضر را روایت می کند.

 

مدیر این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه به جنبه های نظارتی و پیگیری در کنترل متن قرآن کریم و محافظت از آن برای جلوگیری از اشتباه یا تحریف می پردازد و همچنین بازدیدکنندگان با روش خط کنونی قرآن کریم و همچنین با تلاش مسلمانان برای مراقبت و توجه به این کتاب الهی در طول قرن ها و تلاش عربستان در این زمینه از طریق مجتمع چاپ قرآن کریم در مدینه منوره آشنا می شوند.

 

الجهنی افزود: در این نمایشگاه بخشی با عنوان «فروشگاه هدایای یادگاری وجود دارد که بازدیدکنندگان می توانند از آن هدایایی به عنوان یادگاری خریداری کنند.

 

همچنین این نمایشگاه شامل تعدادی نسخه های نفیس قرآن کریم که زایران برای نخستین بار از آن مطلع می شوند، و همچنین پرده کعبه که 140 سال پیش بافته شده است، و سایر مجموعه های نادر و نسخه های خطی است.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس آمریکا روزنامه های ورزشی همایش سوریه روزنامه کنکور۹۷ فوتبال ایران اوقات فراغت وزارت خارجه عربستان حجاج قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۴۹۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، مرحله اول آزمون نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، روز جمعه ۱۴ اردیبهشت‌ماه به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

بر همین اساس دبیرخانه طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم آدرس حوزه‌های برگزاری آزمون را در این مرحله اعلام کرد که بر اساس آن این آزمون در ۸۵ حوزه در ۳۱ استان کشور برگزار خواهد شد.

داوطلبان حضور در این آزمون می‌توانند کارت ورود به جلسه را از طریق سایت https://bpms.telavat.ir دریافت کنند. برای ورود به صفحه مربوط به مشاهده و دریافت کارت باید شماره ملی داوطلب وارد شود. 

فهرست حوزه‌های مرحله اول نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (تصاویر) نخستین نمایشگاه قرآن کریم حکومت طالبان
  • اعزام نخستین گروه حجاج عمره از ۳ استان جنوبی کشور
  • نگاه قرآنی و تفسیری رهبر معظم انقلاب با سخن و کلام ایشان عجین است
  • فیلم/ تلاوت قرآن کریم قبل از بیانات رهبر انقلاب
  • جاری شدن سیل در شهر مدینه عربستان
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل