Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن زائری، مدیرمسئول کانون فرهنگی و قرآنی «شهید بهشتی» رشت در گفت وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به آغاز فعالیت این کانون از سال 66 به صورت هیئت امنایی، اظهار کرد: در گذشته کلاس های قرآنی ما در ساختمان استیجاری متعلق به اوقاف برگزار می شد، اما از تابستان 95 در ساختمان جدید این کانون با 12 کلاس فعالیت می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کلاس های قرآن کانون «شهید بهشتی» را ویژه خواهران و برادران از پیش دبستانی تا بزرگسال دانست و افزود: کودکان و نوجوانان در رشته های حفظ، روخوانی، روان خوانی، تجوید و صوت و لحن شرکت می کنند. همچنین حفظ جزء 30 ویژه پیش دبستانی برگزار می شود.

این فعال فرهنگی، روزهای یکشنبه و سه شنبه را ویژه خواهران و روزهای شنبه و چهارشنبه را ویژه برادران در رده سنی بزرگسال دانست و تصریح کرد: یکصد قرآن آموز در بخش برادران با 5 مربی و حدود 280 قرآن آموز در بخش خواهران با 10 مربی داریم. همچنین روزهای دوشنبه و پنجشنبه کلاس های اختصاص قرآن برای بزرگسالان برگزار می شود.

مدیرمسئول کانون «شهید بهشتی» رشت، با بیان اینکه علاقمندان به شرکت در کلاس های قرآن تعیین سطح خواهند شد، خاطرنشان کرد: در تابستان امسال حدود 85 نفر دانش آموز پسر از مقطع پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی داریم و بالغ بر 200 دانش آموز دختر قرآن را فرا می گیرند.

محافل قرآنی پشتوانه مقابله با هجمه های فرهنگی است

وی همچنین از برگزاری کلاس آموزش مداحی ویژه نونهالان خبر داد و گفت: کاری کردیم که اولیای کودکان پیش دبستانی به همراه فرزندان خود در کلاس های حفظ شرکت کنند تا علاوه بر بهره مندی معنوی از محفل قرآن، با شیوه تدریس مربیان آشنا شوند و با فرزندان خود در خانه کار کنند. همچنین اولیای قرآن آموزان دبستانی به بالا همزمان با فرزندان خود در کلاس های قرآن شرکت خواهند کرد، تا علاوه بر بهره مندی از فیوضات معنوی کتاب الهی، از اتلاف وقتشان جلوگیری شود.

زائری، با اشاره به آیه «إِنَّ هَٰذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ...»، تاکید کرد: امروز دشمنان علیه اسلام و قرآن کار می کنند و لذا تصمیم گرفتیم با راه اندازی این کانون نسل جوان و نوجوان را از خطر انحرافات بازداریم، زیرا قرآن انسان را در صراط مسقیم نگه می دارد و او را در مقابل توطئه ها و دسیسه های دشمن استوار و محکم می کند.

وی تمسک جستن به قرآن و عترت را سفارش پیامبر گرامی اسلام(ص) دانست و یادآور شد: قرآن کتاب هدایت است و اهل بیت(ع) مفسر قرآن هستند. اگر خانواده ها فرزندان خود را به شرکت در کلاس های قرآن و معارف اهل بیت ترغیب و تشویق کنند، بی تردید نسل آینده نسلی قرآنی خواهد بود.

مدیرمسئول کانون «شهید بهشتی» رشت، با بیان اینکه والدین ما در گذشته شخصیتمان را با قرآن شکل دادند، خاطرنشان کرد: امروز نیز خانواده ها فرهیخته و باسواد هستند و بهتر درک می کنند که حضور فرزندانشان در محافل قرآنی پشتوانه خوبی برای آنان در مقابل فریب دشمن و هجمه های فرهنگی خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۵۰۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن

بهرام مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در کردستان برگزار می‌شود.

وی افزود: این آزمون ۱۴ اردیبهشت ماه جاری در ۲ شهر سنندج و بانه برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: ۱۹۸ کردستانی برای شرکت در این آزمون تخصصی در سایت تلاوت سازمان دارالقرآن کریم ثبت نام کردند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: از مجموع شرکت کنندگان ۱۶۴ نفر در حوزه سنندج و ۳۴ نفر نیز در شهرستان بانه در این آزمون قرآنی شرکت خواهند داشت.

مرادی با اشاره به اینکه امسال تعداد بانوان شرکت کننده بیش از آقایان بوده است، افزود: ۱۱۶ نفر از شرکت کنندگان را خواهران و ۸۲ نفر را برادران تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: از نوجوانان ۹ ساله تا قاریان بالای ۷۰ سال در این آزمون تخصصی شرکت دارند.

وی با اشاره به اینکه در این آزمون افراد روشندل و معلول نیز شرکت دارند، اضافه کرد: حضور چنین افرادی در آزمون‌های قرآنی بیانگر عزم و اراده آنها در یادگیری کلام الهی است.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم به صورت کتبی برگزار می‌شود و شرکت کنندگان در صورت کسب نمره قبولی می‌توانند در مرحله شفاهی نیز شرکت کنند.

کد خبر 6086513

دیگر خبرها

  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • اخذ نوبت سنجش سلامت دانش آموزان اتباع امکانپذیر نشده است
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی
  • جشنواره قرآنی «حیات» در مشهد برگزار می‌شود
  • تصاویری از کلاس آموزش نماز و قرآن ویژه کودکان در مسجد روستای الیف
  • عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان تجلیل شدند