Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو تیم ملی شمشیربازی بانوان گفت: با وجود اینکه چندین سال برای شرکت در مسابقات جهانی تلاش کرده بودم، برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و احترام به کشورم به سبب رویارویی با بازیکن رژیم اسرائیل از مسابقات انصراف دادم چون این افتخار کمتر از قهرمانی نیست. ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱ استانها آذربایجان غربی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، الهه قهرمانی بازیکن تیم ملی شمشیربازی در اسلحه فلوره و تنها نفر منتخب حاضر در تیم ملی کشور برای اعزام به مسابقات جهانی بود که به سبب پرهیز از مواجهه با ورزشکار رژیم صهیونیستی از حضور در این مسابقات انصراف داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گفت‌وگوی پیش رو انگیزه‌های این ملی‌پوش در این ماجرا مورد کندوکاو قرار گرفته و مشکلات وی در این رشته ورزشی به همراه برنامه‌های آینده وی برای حضور در دیگر مسابقات جهانی و آسیایی مرور شده است.

تسنیم: خودتان را معرفی کنید و از سوابق حضورتان در میادین ورزشی و افتخارات و مدال‌هایی که تاکنون کسب کرده‌اید، بگویید؟

الهه قهرمانی: متولد سال 1374 در شهر ارومیه هستم، از 13 سال پیش رشته ورزشی شمشیر بازی فلوره را انتخاب کرده و وارد عرصه ورزشی شدم. تمام این سال‌ها با وجود مشکلات فراوان پیش‌رو برای ورزشکاران، در تمرینات خود مصمم بودم تا روزی بتوانم برای کشورم تاریخ‌ساز شوم. بازیکن تیم ملی شمشیربازی هستم و این سوابق را دارم:

کسب مقاوم دوم انفرادی مسابقات تورنمنت در کشور گرجستان سال 2011کسب مقام دوم تیمی مسابقات تورنمت در کشور گرجستان سال 2011کسب مقام اول تیمی مسابقات تورنمت در کشور گرجستان سال 201کسب مقام ششم مسابقات آسیایی نوجوانان در اندونزی سال 2012کسب مقام سوم آسیایی (‌بعد از انقلاب اسلامی اولین مدال بانوان در اسلحه فلوره) نوجوانان و جوانان آسیایی در کشور امارات در سال 2015شرکت در مسابقات نوجوانان و جوانان جهانی در سال 2012 در کشور روسیهشرکت در مسابقات بزرگسالان آسیایی کشور سنگاپور در سال 2015شرکت در اردو تیم ملی کشور با کشور اکراین سال 2015

تسنیم: چه زمانی متوجه شدید با بازیکنی از رژیم صهیونیستی مواجه شده‌اید و عکس‌العملتان چه بود؟

الهه قهرمانی: چند ساعت قبل از پرواز و اعزام به مسابقات جهانی شمشیربازی متوجه شدم که حریفم بازیکنی از رژیم اشغالگر صهیونیستی است، در وهله اول، شنیدن این خبر برایم ناراحت‌کننده بود اما هدف من افتخار‌آفرینی برای کشورم بود، چه با رسیدن به قهرمانی و چه با کناره‌گیری از مسابقات.

پس به محض متوجه شدن این موضوع از مسابقات کناره‌گیری کردم، چون هرگز دوست ندارم، در برابر بازیکن رژیم صهیونیستی قرار بگیرم.

تسنیم: از تصمیمی که گرفتید چه احساسی دارید؟

الهه قهرمانی: برای مسابقات بازی‌های آسیایی که اواخر مرداد‌ماه سال 97 برگزار می‌شود 2 سال به طور حرفه‌ای هر روز تمرین کردم، و بعد از 6 سال به مسابقات جهانی اعزام می‌شدم‌، اما با وجود همه این تلاش‌ها از تصمیم خود پشیمان نیستم و اگر دوباره در این شرایط قرار گیرم باز تصمیمی که امروز گرفتم را اجرایی می‌کنم.

تسنیم: چه چیزی باعث شد که چنین تصمیمی بگیرید؟

الهه قهرمانی: من برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین و به جهت احترام به ارزش‌های کشورم چنین تصمیمی را گرفتم زیرا اسرائیل هرگز از سوی ما به رسمیت شناخته نشده است و ما کشوری با این عنوان را نپذیرفته‌ایم تا در برابر بازیکنش قرار گیریم.

تسنیم: وضعیت حمایت از ورزشکاران شمشیر بازی در استان چگونه است؟

الهه قهرمانی: جوانان با استعداد شمشیربازی استان تنها نیازمند ذره‌ای حمایت و توجه هستند تا به سوی قله‌های بلند پیشرفت و افتخار آفرینی برای ایران قدم بردارند. امری که متأسفانه تا به امروز آن گونه که باید مورد توجه قرار نگرفته ‌و هر موفقیتی که جوانان فعال در این رشته ورزشی، من جمله جوانان ارومیه‌ای کسب کرد اند.

تسنیم: از مشکلاتی که خودتان تجربه کرده‌اید و باعث ناراحتی‌تان شده است، بگوئید.

الهه قهرمانی: 6 سال بدون داشتن مربی در استان تمرین کردم و با این وجود توانستم جز 3 نفر اول کشور و تنها نماینده اعزامی برای مسابقات مهم بزرگ‌سالی جهانی شوم.

 نداشتن اسپانسر یکی از دغدغه‌های اصلی برایم است چون به شدت به ‌اسپانسر نیاز دارم، شاید در نگاه  اول این‌گونه به نظر رسد که اسپانسر بایستی هزینه‌های میلیاردی خرج کند اما در حقیقت هزینه هر مسابقه تنها 6 میلیون است که سالیانه 4 الی 5 مسابقه باید شرکت کنم تا بتوانم سهمیه کسب المپیک 2020 را به‌دست آورم.

تسنیم: چه انتظار و خواسته‌ای از مسئولین دارید؟

الهه قهرمانی: یک ورزشکار برای افتخار‌آفرینی کشورش قدم بر می‌دارد و سال‌ها در اردوهای سخت و به دور از خانواده تمرین می‌کند تا با رسیدن به موفقیت بتواند ذره‌ای دل هموطنانش را شاد و پرچم کشورش را بر فراز تمامی کشورهای دیگر قرار دهد.

حضور در مسابقات جهانی محک و معیار خوبی برای سنجش من برای حضور در مسابقات آسیایی بود که یک ماه دیگر برگزار می‌شود، امیدوارم حالا که بعد از چندین سال تلاش امکان حضور در مسابقات جهانی را از دست دادم، حداقل برای شرکت در مسابقات المپیک آسیایی من را کنار نگذارند.

تنها آرزویی که دارم حضور در این دوره از مسابقات المپیک 2020 و کسب مدال برای کشورم است، به سبب تمرینات مستمر آمادگی خوبی برای حضور در این مسابقات دارم و امیدوارم این شانس از من گرفته نشود.

فیلم و گفت‌وگو: نرگس آقازاده و محمد آقایی‌پر

انتهای پیام/ ز

R41361/P41362/S6,48/CT16

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۵۰۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین اخبار ورزشی ۹ اردیبهشت

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مهمترین اخبار و رویداد‌های ورزشی یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ را در بسته زیر بخوانید.

 

جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا - تایلند شاگردان شمسایی با پیروزی بر تایلند بر بام آسیا ایستادند تیم ملی فوتسال ایران که با صعود به نیمه نهایی هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا صعودش به جام جهانی را قطعی کرده بود، در دیدار فینال این مسابقات تایلند را شکست داد و برای سیزدهمین بار قهرمان شد.   پائز: تابستان امسال کار بزرگی باید انجام دهیم سرمربی تیم ملی والیبال گفت: معجزه در ورزش وجود ندارد و در تلاش هستیم که تابستان امسال کار بزرگی به همراه والیبال ایران انجام دهیم.   عبدلی سومین بار حدنصاب ملی شنا را در مسابقات آلمان جابجا کرد سامیار عبدلی سریع ترین شناگر ایران در جریان مسابقات قهرمانی شنا آلمان حدنصاب ملی ماده ۵۰ متر آزاد مسافت بلند را جابجا کرد.   پیام تبریک وزیر ورزش و جوانان پس از قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در پیامی قهرمانی ایران را در رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا تبریک گفت.   پیروزی ۴ بوکسور ایران در قهرمانی امید‌های آسیا دومین روز رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا با کسب چهار پیروزی برای نمایندگان ایران پیگیری شد.   سعید احمدعباسی آقای گل و بهترین بازیکن جام ملت‌های آسیا شد بازیکن تیم ملی ایران به دو عنوان انفرادی در جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ دست پیدا کرد.   قهرمانی دختران ایران در فوتبال زیر ۱۸ سال آسیای میانه تیم دختران زیر ۱۸ سال کشورمان با کسب ۴ پیروزی و یک تساوی برابر حریفان خود در مسابقات کافا، عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دادند.   جام جهانی پاراتیراندازی کره جنوبی شجاعی از راهیابی به فینال تفنگ سه وضعیت بازماند بانوی ملی پوش تیراندازی جانبازان و توان یابان کشورمان در ماده تفنگ سه وضعیت به مصاف حریفان خود رفت.   اهداف پروازی انتخابی المپیک؛ پایان کار نمایندگان ایران در اسکیت نمایندگان کشورمان در اسکیت آقایان پشت خط آتش مسابقات انتخابی المپیک ایستادند.   تور جهانی تنیس جوانان؛ عنوان قهرمانی به اشجاری و یزدانی رسید پرونده رقابت‌های تور جهانی تنیس در شرایطی بسته شد که پارسا اشجاری و یاسمن یزدانی عنوان نخست این مسابقات را از آن خود کردند.   هفته نوزدهم لیگ برتر هندبال مردان تلاش برای ابقا در صدر جدول و برگزاری دربی حساس نصف جهان هفته نوزدهم لیگ برتر هندبال مردان با بازی حساس مس با طبس و دربی اصفهان آغاز می‌شود.   قاسمپور به مجارستان نمی‌رود؛ یزدانی راهی پاریس می‌شود، اما مشروط تصمیم کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد در مورد انتخاب ملی پوش وزن ۸۶ کیلوگرم اعلام شد.    

دیگر خبرها

  • عزیزی: برای مسابقات آسیایی تنیس برنامه داریم
  • سلب میزبانی ایران از مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ | واکنش فوری و متقابل ؛ ایران مسابقات را تحریم کرد
  • ایران مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا را به دلیل میزبانی غیرعادلانه ازبکستان تحریم کرد
  • ۵۵۰ وزنه‌بردار در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا می‌کنند
  • کریمی: عهد بستیم با جام به ایران برگردیم
  • از قرقیزستان تا رومانی: قهرمانی که داور شد!
  • اوجاقی:به سمت برگزاری مسابقات ورزشی پایتخت‌های آسیایی می رویم
  • گلف بازان قم در مسابقات قهرمانی ایران درخشیدند
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۹ اردیبهشت
  • معرفی برترین‌های مسابقات مینی گلف کشور در اصفهان