Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@18:05:38 GMT

جاعل دسته چک‌ها دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۵۰۹۱۱

فردی که اقدام به جعل اسکناس و دسته چک در استان البرز می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش آرمان، سرهنگ جواد صفایی رئیس پلیس اگاهی استان البرز اعلام کرد: در پی دستگیری فردی در یکی از بانک‌های شهر کرج به اتهام ارائه یک فقره چک جعلی به مبلغ 8 میلیون و 500 هزار ریال، رسیدگی به پرونده در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‎وی گفت: متهم در تحقیقات اولیه کارآگاهان اظهار کرد که چک مذکور را در ازای فروش یخچال فریزر از شخصی به‌نام «ع - د» دریافت کرده و اطلاعی از جعلی بودن آن ندارد.

صفایی افزود: دارنده چک در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و پس از تحقیقات تکمیلی مشخص شد که وی نیز چک را در قبال هزینه نقاشی ساختمان از فرد دیگری گرفته و بدین ترتیب جاعل اصلی چک فردی به‌نام «م- ع» شناسایی شد.

وی گفت: ماموران طی اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه وی را در اطراف شهر کرج شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند که در بازرسی از وی تعداد 5 فقره چک بانکی جعلی کشف شد.

‎رئیس پلیس آگاهی استان البرز افزود: متهم در ابتدا منکر هر گونه جعل و کلاهبرداری شد اما با توجه به اسناد و مدارک موجود و اظهارات متهمان دستگیر شده لب به اعتراف گشود و بیان داشت که چک‌ها را از افراد سارقی که با آنها در ارتباط بوده خریداری کرده و سپس با تغییراتی که روی چک انجام داده، مبلغ و تاریخ آنها را تکمیل کرده و به کسانی که نیاز به چک داشتند فروخته است.‎

صفایی با بیان اینکه متهم تا کنون به یک میلیارد ریال کلاهبرداری از مردم اعتراف کرده است، گفت: این جاعل با صدور قرار وثیقه قانونی روانه زندان شد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۵۰۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداششت کلاهبردار رسیدساز جعلی در شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس ،امیرحسین سلیمانی گفت: زنی میانسال با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد که فردی با هویت مشخص به مغازه من مراجعه کرد و اقدام به خرید ۳ دستگاه گوشی تلفن همراه با رسید بانکی کرد که پس از ساعتی متوجه شدم پولی به حساب من واریز نشده و از من کلاهبرداری شده است.
وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که فرد کلاهبردار با بیان اینکه کارت بانکی خود را همراه ندارد و وجه گوشی‌های موبایل خریداری شده را به صورت اینترنتی پرداخت می‌کند؛ با نشان دادن یک رسید بانکی جعلی پس از دریافت گوشی‌های موبایل، فروشگاه را ترک می‌کرده است.
رئیس پلیس فتا فارس بیان کرد: کارشناسان با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، متوجه این موضوع شدند که متهم با هویت‌های جعلی برای خرید موبایل به ۳ موبایل فروشی دیگر نیز مراجعه و با ارائه یک رسید بانکی جعلی مجموعاً ۱۲ گوشی موبایل به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را تحویل و محل را ترک کرده است.
سلیمانی ادامه داد: کارشناسان تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی موفق به شناسایی متهم در کمترین زمان ممکن شدند و با هماهنگی قضایی وی را در یکی از محلات شیراز دستگیر کردند.
وی با بیان اینکه متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس به جرم خود اقرار کرد، گفت: هم استانی‌های عزیز برای جلوگیری از اینگونه کلاهبرداری‌ها باید سامانه پیامکی حساب‌های خود را فعال کنند تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

این مقام انتظامی به هموطنان توصیه کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.gov.ir (بخش گزارشات مردمی) و یا با شمار تماس ۰۹۶۳۸۰ با همکاران در میان بگذارند.

دیگر خبرها

  • عامل ساخت پیام‌های جعلی و هتک حرمت افراد در اینستاگرام دستگیر شد
  • عامل قطع درختان جنگلی دستگیر شد
  • فردی که متهم به قطع درختان بود در گرگان دستگیر شد
  • کلاهبرداری ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان کنکور/ متهمان دستگیر شدند
  • پزشک قلابی در خاتم یزد دستگیر شد
  • بازداشت کلاهبردار ۶ میلیارد ریالی در بروجرد
  • عامل تیراندازی در ساوه دستگیر شد
  •  کشف خودروهای ۱۵۰ میلیاردی قاچاق در البرز
  • بازداششت کلاهبردار رسیدساز جعلی در شیراز
  • ۷۱ فقره کلاهبرداری با ترفند مشارکت در فعالیت اقتصادی