Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود مستقیم در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با توجه به حضور فعال پرسنل یگان حفاظت محیط‌زیست استان، ۶۳ شکارچی غیرمجاز، قاچاقچی پرندگان زینتی و متخلف زیست‌محیطی در خراسان جنوبی دستگیرشده‌اند.

وی بیان کرد: این افراد در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط‌زیست استان، مناطق آزاد، نقاط کویری و مرزی خراسان جنوبی دستگیرشده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مستقیم از کشف و ضبط هزار و ۳۳۶ قطعه، رأس و انواع گونه‌های جانوری خبر داد و اظهار کرد: طی این مدت ۷۹۶ قطعه مرغ مینا، ۳۹۴ قطعه عروس هلندی و ۱۲۰ کتوله هندی کشف و ضبط شده است.

رئیس اداره یگان حفاظت محیط‌زیست خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین از قاچاقچیان حیاط وحش یک رأس مرال (گوزن زرد)، یک مرال گوساله، و یک رأس میش کشف و ضبط شده است.

وی بیان کرد:  همچنین طی این مدت دو رأس میش وحشی، یک رأس جبیر، دو رأس بره وحشی، چهار  خرگوش و سه رأس کبک کشف و ضبط شده است.

کشف ۷۳عدد انواع وسایل شکار غیرمجاز

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست خراسان  جنوبی از کشف و ضبط تعداد ۷۳ عدد انواع ادوات و وسایل انجام شکار غیرمجاز حیات وحش خبر داد و گفت: این وسایل شامل انواع فشنگ سلاح‌های شکاری گلوله زنی، ساچمه زنی و بادی، دام و تله حیات وحش، قفس نگهداری پرندگان وحشی، چاقو و دوربین چشمی است.

مستقیم انجام گشت، کنترل و پایش مستمر و نظارت دقیق بر مقررات شکار و صید در مناطق تحت مدیریت و آزاد، مناطق مرزی و کویری خراسان جنوبی را از دیگر اقدامات یگان حفاظت محیط‌زیست استان دانست.

وی با اشاره به دیگر اقدامات چهار ماهه سال جاری بیان کرد: تیمار و رهاسازی ۶۹ مورد از انواع گونه‌های حیات وحش توسط یگان حفاظت محیط‌زیست خراسان جنوبی از دیگر اقدامات بوده است.

کد خبر 4362786

منبع: مهر

کلیدواژه: شکارچی بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد خرم آباد یاسوج شهرکرد شیراز خطبه های نماز جمعه بیرجند دهه کرامت زلزله سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۵۱۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جلیل موقوفه‌ای شامگاه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه بازدید از برخی انبارهای کالا در سمنان ضمن بیان اینکه طرح مبارزه با قاچاق کالا با رصد انبارها و محل دپو کالا در استان آغاز شد، ابراز داشت: در زمان ۷۲ ساعت مکان‌های مورد نظر تحت پایش قرار گرفت.

وی ضمن بیان اینکه در انجام این مأموریت سازمان صمت، اداره کل تعزیرات و بازرگانی همکاری داشتند، افزود: در مدت زمان ۷۲ ساعت انواع کالای قاچاق به ارزش ۷۳ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی استان سمنان ضمن بیان اینکه کشفیات مهمی در این بازرسی‌ها انجام گرفت، ابراز داشت: لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم یدکی خودرو، انواع سوخت، ابزار آلات صنعتی، لوازم خانگی و آشپزخانه و غیره کشف و ضبط شدند.

موقوفه‌ای ضمن بیان اینکه ۹ نفر در رابطه با قاچاق کالا طی مدت مذکور در استان سمنان دستگیر شدند، تصریح کرد: پرونده این افراد تشکیل و به مراجع قضائی ارجاع داده شد.

وی ضمن بیان اینکه چهار وسیله نقلیه نیز طی مدت مذکور توقیف شد، افزود: انبارها و محل دپو کالا در استان سمنان پایش و با هرگونه مصادیق قاچاق برخورد می‌شود.

کد خبر 6090431

دیگر خبرها

  • ۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس