Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@05:09:53 GMT

حماسه شکست حصر پاوه نقطه عطفی در تاریخ انقلاب است

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۵۱۲۲۲

حماسه شکست حصر پاوه نقطه عطفی در تاریخ انقلاب است

پرویز ایده پور روز چهارشنبه در آستانه سی و نهمین سالگرد حماسه شکست حصر پاوه در گفت و گو با ایرنا ، نقش مردم را در خلق این حماسه اساسی و کلیدی دانست و افزود: در آن ایام که انقلاب اسلامی ثبات و اقتدار لازم را نداشت و ارتش و ژاندارمری قدرت گذشته خود را نداشتند و سپاه پاسداران هم انسجام لازم را هنوز پیدا نکرده بود و از طرفی حضور نیروهای کمکی ورود آنها به شهر با توجه به محاصره شهر امکان پذیر نبود ، نقش مردم پاوه حائز اهمیت زیادی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: پس از مردم پاوه نقش شهید چمران به عنوان رابط بین مردم و حضرت امام (ره) و دولت به واقع مهم بود زیرا می توانست پیام مردم پاوه را به حضرت امام (ره) و دولت برساند.
ایده پور تصریح کرد که فصل الخطاب و نتیجه موفقیت در خلق حماسه شکست حصر پاوه ، فرمان و پیام تاریخی و مسیحائی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی به عنوان فرماندهی کل قوا بود که در نهایت منجر به پیروزی مردم و شکست حصر پاوه شد.
فرماندار پاوه گفت: درست است که مردم ، شهید چمران و نیروهای نظامی در خلق حماسه پاوه نقش داشتند اما معتقدیم که آن پیام تاریخی و همیشه زنده حضرت امام (ره) حصر پاوه را شکست.
ایده پور اضافه کرد: گرامیداشت حماسه بیست و ششم مرداد 58 در واقع پاسداشت مقاومت و رشادت دلیر مردانی است که با ایثار و از خودگذشتگی در مقابل مزدوران خودفروخته اجانب ایستادگی کردند و با تقدیم شهیدانی از بهترین فرزندان این ملت توانستند پاوه را از خطر سقوط نجات داده و از انحراف نهال نوپای انقلاب مردم ایران جلوگیری نمایند.
فرماندار پاوه به برنامه های سی و نهمین سالگرد حماسه شکست حصر پاوه و گرامیداشت یاد و خاطره فرماندهان و 640 شهید این شهرستان اشاره کرد و گفت: امسال این حماسه در قالب یک همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی و با حضور قشرهای مختلف مردم و مسئولان ارج نهاده می شود.
ایده پور افزود: علاوه بر برگزاری این همایش بزرگ ، دیدار با خانواده های معظم شهدا ، گلباران و عطرافشانی مزار شهدا ، برگزاری مسابقات ورزشی ، فرهنگی و هنری و برپایی ایستگاه سلامت و پایگاههای صلواتی از دیگر برنامه های گرامیداشت این حماسه خواهد بود.
مردم شهرستان پاوه با تقدیم 640 شهید، بیش از 875 جانباز و27 آزاده سرافراز سهم خود را در تثبیت حکومت جمهوری اسلامی بخوبی ادا کرده اند.
شهرستان پاوه با بیش از 62 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان کرمانشاه قرار دارد.
7448/8066
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت انقلاب جمهوری اسلامی خانواده های معظم شهدا فرهنگی و هنری مردم ایران رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۵۱۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی اکبر اسماعیلی چهارشنبه شب در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه استان بوشهر بیان کرد: مردم استان بوشهر از دیر باز احترام ویژه ای به عالمان دینی داشتند و این احترام و توجه به عالمان دینی در کشور بی نظیر است و نشان از فرهنگ دینی اصیل و دیرین استان بوشهر دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با اشاره به حضور علمای استان در کنار مردم در دوران‌های مختلف افزود: مردمی بودن علمای بوشهر آثار پر برکتی را در این استان بوشهر به یادگار گذاشته است و یکی از آن آثار توجه وافر مردم این استان به قرآن و مسائل شرعی است.

وی با یاد آوری حماسه قرآنی مردم استان بوشهر در محفل روستای چارک خاطر نشان کرد: بزرگترین اجتماع مردمی حول قرآن کریم از جهات گوناگون منحصر به فرد بود و این حاصل تلاش‌های خستگی ناپذیر عالمان دینی در کنار مردم بوده است و حکایت از عمق ایمان مردم این استان دارد.

حجت الاسلام اسماعیلی با تاکید بر حفظ روحیه قرآنی این استان بوشهر خاطر نشان کرد: حوزه‌ها در خط مقدم پاسداری از سبک زندگی قرآنی هستند و با حضور در کنار مردم شیوه علمای سلف این استان را باید ادامه دهند.

امام جمعه موقت بوشهر در ادامه تاکید کرد: با بیان خدمات حوزه‌های علمیه به فرهنگ مردم در طول تاریخ و تبیین جایگاه رفیع قرآن و معارف اسلامی به مردم و جامعه نخبگانی، راه را برای شناخت هرچه بیشتر حوزه‌های علمیه هموار کنید.

کد خبر 6088173

دیگر خبرها

  • حماسه باشکوهی که شهید شیرودی رقم زد/در حد امکان وامدار تاریخ بودم
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • رئیسی: عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطفی در فوتبال ایران خواهد بود
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند