Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید ورناصری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد فعالیت‌های انجام شده این شرکت برای تنظیم بازار مرغ خاطرنشان کرد: تا ۱۰ روز قبل به واسطه اینکه قیمت تمام‌شده تولیدکنندگان مرغ بیشتر از قیمت فروش بود و بازار هم کشش نداشت، عملاً این قشر زیان می‌دیدند، اما با توجه به قیمتی که اکنون در تهران و شهرستان‌ها عرضه می‌شود، شرایط مناسبی را پیش رو داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* توزیع مرغ تازه دولتی کیلویی ۷۹۹۰ تومان

وی متوسط قیمت مرغ در تهران را بین ۸۸۰۰ تا ۹۵۰۰ تومان در هرکیلوگرم عنوان کرد و افزود: برای تنظیم بازار روزانه عرضه مرغ گرم را در تمام غرفه‌های سازمان میادین شهر تهران به نرخ هر کیلوگرم ۷۹۹۰ تومان داریم.

* توزیع مرغ منجمد دولتی کیلویی ۶۷۵۰ تومان

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام همچنین از عرضه مرغ منجمد با نرخ هر کیلوگرم ۶۷۵۰ تومان در سازمان میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای سطح شهر خبر داد و گفت: این کالا به‌وفور برای خرید در دسترس شهروندان قرار دارد و مردم می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های زنجیره‌ای اعم از شهروند، اتکا، سپه، رفاه و افق کوروش مرغ موردنیاز خود را به نرخ تنظیم بازار تهیه کنند.

* توزیع گوشت گوساله منجمد با نرخ کارشناسی به زودی

ورناصری همچنین از توزیع گوشت منجمد برزیلی با نرخ کارشناسی‌شده در روزهای آتی از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم خبر داد و گفت: گوشت قرمز منجمد به‌اندازه کافی در ذخایر این شرکت موجود است که هم توسط دولت و هم بخش خصوصی تأمین شده و هر زمان که بازار کشش داشته باشد، توزیع آن را افزایش خواهیم داد.

* توزیع گوشت تازه گوسفندی کیلویی ۳۳ هزار تومان

وی در مورد توزیع گوشت گرم گوسفندی وارداتی اظهار داشت: این محصول از کشورهای استرالیا، آسیای میانه و روسیه وارد می‌شود و روزانه در تمام غرفه‌های سازمان میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به صورت فله یا بسته‌بندی عرضه می‌شود که نرخ شقه آن در هر کیلوگرم ۳۳ هزار تومان و برای گرده ران و سردست ۴۳ هزار تومان در هر کیلوگرم است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام به هموطنان اطمینان خاطر داد که مرغ و گوشت به‌اندازه نیاز کافی در دسترس وجود دارد و تا تعادل‌بخشی به بازار این روند توزیع ادامه خواهد داشت.

* کنجاله سویا کیلویی ۲۱۵۰، ذرت کیلویی ۱۰۰۰ تا ۱۱۳۰ تومان

ورناصری همچنین در مورد ایجاد تعادل در بازار کنجاله سویا و ذرت به عنوان دو نهاده مهم برای مرغداران گفت: سهمیه جدیدی برای استان‌ها ابلاغ کردیم تا بتوانند ذرت موردنیاز دامداران را دریافت کنند و با برنامه‌ریزی‌هایی که توسط شرکت پشتیبانی امور دام و سایر بخش‌های خصوصی انجام شده اکنون قیمت دو نهاده کنجاله سویا و ذرت تا حدی کاهش داشته و متعادل شده است.

وی نرخ هر کیلوگرم کنجاله سویا را در مبادی ورودی کشور ۲۱۵۰ تا ۲۲۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: ذرت برزیلی نیز در مبادی ورودی هر کیلوگرم ۱۱۳۰ تومان و ذرت اوکراین هزار تومان عرضه می‌شود.

به گزارش فارس، شرکت پشتیبانی امور دام به عنوان بازوی اجرایی وزارت جهاد کشاورزی تعادل‌بخشی و تنظیم بازار گوشت قرمز، مرغ، تخم‌مرغ و نهاده‌های مهمی همچون کنجاله سویا و ذرت را برعهده دارد ک طی چند ماه اخیر به دلیل نوسان ارز قیمت دو نهاده کنجاله سویا و ذرت افزایش داشته تا حدی که با اعتراض مرغداران روبه‌رو شده و اکنون این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد آرامش در بازار است.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۵۱۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار یزد

شاه حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد گفت: این تصمیم بر اساس روند کاهشی قیمت گوشت مرغ در استان و تصویب کاهش ان از سوی دولت اعلام شده است و عرضه گوشت مرغ بالاتر از ۸۰ هزار تومان تخلف است و با آن برخورد خواهد شد.

وی اظهار داشت: بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه در استان جوجه ریزی شده است که نسبت به سال قبل ۳۱ درصد رشد داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد افزود: در این نشست هم چنین از همه وارد کنندگان و مباشران گوشت قرمز خواسته شد برنامه زمان بندی خود را برای واردات گوشت قرمز از کشور‌های دیگر اعلام کنند.

وی بیان داشت: با پیگیری‌های جهاد کشاورزی استان و اعطای تسهیلات لازم نیز قرار شد واحد‌های راکد و غیر فعال دامداری و دامپروری استان برای تولید گوشت قرمز فعال شوند.

شاه حسینی تصریح کرد: رصد و نظارت بر بازار گوشت قرمز نیز در استان با جدیت بیشتری ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در موضوع حبوبات نیز که در فروردین ماه شاهد افزایش قیمت حدود ۲۰ درصدی در اقلام بودیم مقرر شد پیگیری‌های لازم در تهران برای تامین و تخصیص ارز وارد کنندگان انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد گفت: مقرر شد سهمیه شکر ابلاغی به استان نیز هم چنان با نرخ مصوب از طریق سکو‌های تنظیم بازار توزیع شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • افزایش واردات گوشت منجمد
  • واردات گوشت منجمد افزایش می‌یابد
  • جزییات تولید دام سنگین در کشور+جدول
  • حداکثر کشتار دام در طول سال ۸ میلیون راس است
  • برق ۳۶۶ روستای ‌سیل‌زده بلوچستان وصل شد
  • برق ۲۸ روستا مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان پایدار شد
  • ۱۲۰۰ تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود
  • بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی هوشمند شد
  • کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار یزد
  • واردات روزانه ۲۰۰ تن گوشت گرم از ابتدای سال