Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-19@13:07:55 GMT

لاستیک 700 هزار تومان ارزان شد

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۵۱۵۱۰

لاستیک 700 هزار تومان ارزان شد

رئیس کانون سراسری انجمن های صنفی حمل و نقل بار از کاهش ۸۰۰ هزار تومانی قیمت لاستیک از جفتی ۳ میلیون به ۲.۲ میلیون تومان در بازار آزاد از زمان اجرای طرح فروش به نرخ دولتی، خبر داد.

به گزارش صدای ایران از مهر، محمد خانبلوکی درباره اعتراضات کامیونداران حامل مواد سوختی گفت: طی دو سه روز اخیر کامیون های سوختی در انبار نفت شهرهای شمالی کشور حاضر شده اند تا بنزین را به مخازن منتقل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه بر خلاف تبلیغاتی که برخی رسانه های معاند انجام می دهند، اعتراضات کامیونداران به طور کامل به اتمام رسیده است، افزود: در حال حاضر برای تأمین بنزین شهرهای شمالی هیچ مشکلی نداریم.

رئیس کانون سراسری انجمن های صنفی حمل و نقل بار کشور درباره حل مشکلات رانندگان کامیون در زمینه تأمین لاستیک و قطعات یدکی اظهار کرد: در سطح کشور با همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایانه های بار، حواله لاستیک توزیع می شود و مشکل تهیه لاستیک تا حدود زیادی برطرف شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در پایانه های بار حواله فروش لاستیک به نرخ دولتی به هر کامیونداری معادل حداکثر ۲ جفت لاستیک داده می شود و رانندگان می توانند با استفاده از این حواله ها، به نمایندگی های فروش کارخانه های تولیدکننده مراجعه کرده و لاستیک وسلیه نقلیه خود را دریافت کنند.

این فعال صنفی صنعت حمل و نقل با بیان اینکه کانون سراسری انجمن های صنفی حمل و نقل بار، انجمن های زیرمجموعه خود را از ورود به خرید و فروش لاستیک منع کرده است، یادآور شد: انجمن های صنفی رانندگان موظف هستند صرفا به کامیونداران معرفی نامه ای مبنی بر اینکه راننده دارای کارت هوشمند سوخت معتبر است، ارائه بدهند تا رانندگان با استفاده از این معرفی نامه به نمایندگی تولیدکنندگان لاستیک مراجعه کنند.

وی تأکید کرد: متأسفانه برخی نمایندگی های فروش تولیدکنندگان داخلی لاستیک رفتار مناسبی با رانندگان در توزیع ندارند و همچنان به احتکار لاستیک ها یا عدم ارائه لاستیک در برابر حواله ادامه می دهند که این موارد را به دستگاه های مربوطه در زمینه برخورد با احتکار چه در بخش های دولتی و چه نهادهای نظارتی گوشزد کردیم و قرار است تا پایان این هفته به تخلفات واحدهای صنفی گزارش شده، رسیدگی شود.

خانبلوکی با بیان اینکه با اجرای طرح فروش لاستیک به کامیونداران با نرخ دولتی، حباب قیمت لاستیک ترکید، تصریح کرد: در حال حاضر به کامیوندارانی که معرفی نامه از انجمن های صنفی حمل و نقل جاده ای دارند، لاستیک با قیمت هر جفت ۲ میلیون به فروش می رسد که سبب شده تا لاستیک خودروهای باری سنگین در بازار آزاد جفتی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش برسد؛ در حالی که تا پیش از آغاز اجرای این طرح، لاستیک کامیون به جفتی ۳ میلیون تومان رسیده بود که نشان می دهد حباب قیمت لاستیک ۸۰۰ هزار تومان کاهش یافته است.

وی ادامه داد: با اجرای طرح فروش لاستیک به نرخ دولتی، بسیاری از اصناف و فروشندگان لاستیک که اقدام به احتکار آن کرده بودند، از بیم آنکه قیمت لاستیک باز هم کمتر شود، انبارها را باز کرده و اقدام به فروش لاستیک ها کرده اند. قبلا فرق بازار آزاد با قیمت مصوب وزارت صنعت، معدن و تجارت برای کارخانه های تولیدکننده لاستیک خودورهای سنگین، تا یک میلیون تومان بود که این تفاوت به ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان رسیده است. حتی قیمت لاستیک خارجی نیز کاهش یافته و تفاوت قیمت آن با لاستیک داخلی تنها بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان است.

رئیس کانون سراسری انجمن های صنفی حمل و نقل بار در پاسخ به این پرسش که آیا از زمان آغاز فروش لاستیک به نرخ مصوب دولتی، موضوع خرید و فروش حواله هم رونق گرفته است یا خیر؟ گفت: با توجه به اینکه تفاوت قیمت لاستیک دولتی و آزاد به حداقل رسیده، خرید و فروش حواله لاستیک دولتی به صرفه نیست چون سهمیه رانندگان کم است و به هر کامیوندار، حواله حداکثر ۲ جفت لاستیک داده می شود تا بتواند نیاز حداقلی خود را برطرف کند. بنابراین احتمال سفته بازی حواله جات لاستیک در بازار سیاه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح در بلندمدت پاسخگو نیست، افزود: در جلسه ای که با نمایندگان دولت و مجلس اخیرا برگزار کردیم، به این نتیجه رسیدیم که با توجه به پایین بودن میزان تولید داخل در زمینه لاستیک، برای آنکه مجددا شاهد بازگشت قیمت ها به قبل از اجرای این طرح باشیم، باید سریعا دولت موضوع حمایت از واردات لاستیک را در دستور کار قرار دهد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: قیمت لاستیک لاستیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۵۱۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۳۰

امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۸۲۸ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۴ میلیون و ۷۰۰هزار تومان است. - اخبار بازار -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18 عیار هر گرم 3 میلیون و 828 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 41 میلیون و300 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 44 میلیون و 700 هزار تومان است.

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

 

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 26 میلیون و 100 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 16 میلیون و 100 هزار تومان و سکه یک‌گرمی7 میلیون و 300 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 16 میلیون و 600 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 2380 دلار است.

رشد جزئی یورو مبادله‌ای/دلار ثابت ماند

 

 در معاملات امروز (پنج‌شنبه 30 فروردین 1403) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با ثبات نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ 43 هزار و 567 تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ 40 هزار و 648 تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به 46 هزار و 369 تومان و نرخ حواله یورو به 43 هزار و 262 تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با ثبات نسبت به روز کاری گذشته، 11 هزار و 863 تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز 11 هزار و 68 تومان است.

بروز رسانی: پنج‌‌شنبه 30  فروردین 09:00

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (اسکناس)

43  هزار و 567  

قیمت دلار (حواله)

40  هزار و 648

قیمت یورو (اسکناس)

46  هزار و 369

قیمت یورو (حواله)

43 هزار و 262

قیمت درهم (اسکناس)

11 هزار و 863

قیمت درهم (حواله)

11 هزار و 68

بروز رسانی: پنج‌‌شنبه 30  فروردین 12:40

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت سکه بهارآزادی

  41  میلیون و 300 هزار

قیمت سکه بهارآزادی(طرح جدید)

44  میلیون و 700 هزار

قیمت نیم سکه بهارآزادی

26  میلیون و 100 هزار

قیمت ربع سکه بهارآزادی

16  میلیون و 100 هزار

قیمت سکه گرمی

7 میلیون و 300 هزار

بروز رسانی: پنج‌‌شنبه 30  فروردین 12:40

نوع

قیمت لحبظه (تومان)

گرم طلای 18 عیار

3 میلیون و 828 هزار

مثقال طلا

16 میلیون و 600 هزار

انس طلا(دلار)

2380

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت دلار مبادله ای چند؟
  • بازار داغ فروش حواله خودرو؛ پژو پارس ۲۹۰ میلیون تومان!
  • کشف و ضبط انبار لاستیک قاچاق در بروجرد
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
  • راهنمای خرید لوازم خانگی ارزان
  • قیمت‌ لاستیک بر اساس وزن تعیین نمی‌شود
  • معرفی خودروسازان متخلف به قوه قضاییه
  • مشکل تامین لاستیک حل می‌شود؟!
  • وزیر صمت: حل مشکل تامین لاستیک به زودی
  • خودروسازان متخلف را به قوه قضاییه معرفی می‌کنیم