Web Analytics Made Easy - Statcounter

"کلاته نظر" از محروم‌ترین روستاهای خراسان جنوبی بوده که به لطف جهادگران روی خوش روزگار را به خود دیده است و لبخند رضایت بر لبان خشکیده مردم این منطقه نقش بسته است. ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹ استانها خراسان جنوبی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، جهاد واژه‌ای است که از بدو انقلاب ماهیت نمایشی به ‌خود گرفته و در هشت سال دفاع مقدس رنگ و بویی مردمی به خود گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهاد یعنی تلاش برای آبادی یک نقطه از سرزمینی که زیستگاه هموطنی از جنس خودمان بوده اما به واسطه برخی بی رحمی‌ها گرفتار مشکلاتی شده است. 

هنوز خوی جهادگری در رگ‌های ایرانیان جریان دارد

امروز بعد از گذشت سال‌ها از پیروزی انقلاب اسلامی، هنوز خوی جهادگری در رگ‌های ایرانیان جریان دارد و قوی‌تر از قبل در قالب اردوهای جهادی برای محرومیت‌زدایی و آبادی مناطق محروم اجرایی می‌شود.

نمونه این امر را در کلاته نظر روستایی مرزی و محروم در 120 کیلومتری شهرستان بیرجند می‌توان یافت جایی که نه آب دارد نه آبادی و تنها خاک است و مردمانی که دلی از غصه و در عین حال سرشار از مهربان دارند. جایی که روزگار چندین سال است که روی ناخوش خود را نصیب مردمانش کرده و از خوشی‌ها چیزی به یاد ندارند.

اما امروز حضور تیم جهادی علوم پزشکی در این روستا چشمان بی‌فروغشان را امید بخشیده و ادامه زندگی را برایشان دل انگیز کرده است چرا که به این باور رسیده‌اند که حس انسان دوستی هنوز زنده بوده و در دور افتاده‌ترین نقطه خراسان جنوبی دیده می‌شوند.

نیروهای جهادی زخم‌های مردم محروم را التیام می‌بخشند

رضا رضایی یکی از مردم روستای کلاته‌نظر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی گفت: این گروه برای دومین بار است که برای خدمت‌رسانی به روستای ما آمده‌اند.

وی بیان کرد: از خدمات این گروه‌ها راضی هستم و کار آنان بسیار خوب است و از خداوند می‌خواهم به آنان توفیق بیشتری عنایت کند.

رضایی گفت: برای پر کردن دندان به اینجا آمده‌ام چون هزینه‌های دندان پزشکی را ندارم اما در اینجا خدماتی که ارائه می‌شود رایگان است و هزنیه‌ای از ما دریافت نمی‌شود.

ساکن روستای کلاته‌نظر با بیان اینکه این روستا 25 کیلومتر با شهر فاصله دارد گفت: کلاته نظر در همه زمینه‌ها روستای بسیار محرومی است و نیازمند همت و تلاش مسئولان است.

زمان حضور جهادگران در مناطق محروم افزایش یابد

درویش محمد یوسفی یکی از ساکنان روستای خونیک نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم افزود: برخورد، خدمت و صبر گروه‌های جهادی بسیار خوب است.

وی خاطرنشان کرد: این گروه‌ها خدمات زیادی در مناطق محروم انجام می‌دهند و مشکلات بسیاری از مردم را برطرف می‌کنند.

یوسفی افزود: در خواست ما این است که دوره‌های اردوهای جهادی بیشتر شود تا تعداد بیشتری از مردم مداوا شوند چرا که خدمات خوبی ارائه می‌شود و مردم از این خدمات رضایت دارند.

وی بیان کرد: به دلیل دوری از شهر و بالا بودن هزینه‌های درمان توانایی درمان در شهر را نداریم و با توجه به اینکه خدماتی که توسط این گروه‌ها انجام می‌شود رایگان است افراد محروم زیادی تمایل دارند از این خدمات بهره‌مند شوند و اگر مدت زمان حضور جهادگران بیشتر شود خیلی خوب است و مردم بیشتری از این خدمات بهره‌مند می‌شوند.

خدمات گروه‌های جهادی بسیار ارزشمند است

رقیه چوپانی یکی دیگر از ساکنان روستای خونیک در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم افزود: برای ترمیم دندان مراجعه کرده‌ام چون در شهر هزینه ترمیم دندان بسیار بالا است و توان مالی برای انجام این کار را ندارم.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادگر بسیج سازندگی این کار را رایگان انجام می‌دهند تصریح کرد: این کار جهادگران بسیار خوب است و همین که سختی بسیاری را تحمل کردند و در این خشکسالی‌ها و بی‌آبی‌ها به این منطقه آمده و جوابگوی مردم هستند از آنان تشکر می‌کنیم.

چوپانی افزود: فاصله روستا تا مراکز درمانی بسیار دور است و کاری که این گروه‌ها انجام می دهند خدمت به محرومان است.

فاصله طبقاتی در جامعه وجود دارد و کاهش نیافته است

یکی از دندان‌پزشکان جهادگر اردوهای جهادی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: یکی از کارهای جدی نظام برگزاری اردوهای جهادی است.

کمال سرویا با اشاره به اینکه دهه اول انقلاب این اردوهای جهادی را آغاز کردیم و جنگ را با همین روحیه و مدیریت جهادی به اتمام رساندیم گفت: معتقدم پس از انقلاب بین حاکمیت و مردم محروم فاصله افتاده و در حال حاضر این کاستی‌ها خود را به صورت جدی نشان می‌دهد.

وی افزود: این فاصله طبقاتی که ادعا داشتیم نظام باید آن را برطرف کند متأسفانه انجام نشده است چرا که کمیته امداد راه‌اندازی شد که تا بعد از 5 سال دیگر کشور محروم نباشد اما متأسفانه در حال حاضر تعداد افراد تحت پوشش کمیته امدادی‌ بیشتر از اول انقلاب است و این نشان می‌دهد درست برنامه‌ریزی نکرده و به اهداف و برنامه‌ها نرسیده‌ایم.

سرویا با بیان اینکه این اردوهای جهادی یا اقتصاد مقاومتی تنها راه چاره این مهم است گفت: این اردوهای جهادی با کمترین هزینه و در کوتاه مدت شکل می‌گیرد بیشترین اثر و خدمات را دارد.

امکانات بیشتری در اختیار اردوهای جهادی قرار بگیرد

وی خاطرنشان کرد: در اردوی قبلی که 13 روز بود حدود 5 تا 6 میلیون تومان هزینه مواد مصرفی شد اما 50 میلیون تومان خدمات به مردم یک منطقه محروم ارائه کردیم بنابراین این اردوها باید شکل بگیرد.

این پزشک جهادگر با بیان اینکه مردم نمی‌توانند به مطب دندان پزشکی بروند و خدمات بگیرند گفت: در حال حاضر حتی مردم شهرها نیز به دلیل بالا بودن هزینه‌ها نمی‌توانند خدمات دندان پزشکی دریافت کنند بنابراین اگر امکانات بیشتری در اختیار اردوهای جهادی قرار بگیرد قطعاً این معضلات برطرف می‌شود چرا که آموزش و پیشگیری همیشه اولویت آن از درمان بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه در کنار این اردوهای جهادی نیاز است که با مردم محروم در ارتباط باشیم چون این ارتباط مورد نیاز ما است یادآور شد: حاکمیت باید حداقل‌های امکانات را برای مردم ارائه دهد که متأسفانه به آن نرسیده است بنابراین نیاز است در کنار زندگی خودمان زندگی دیگران را نیز ببینیم و بتوانیم کمک کنیم تا فاصله طبقاتی کم شود.

40 درصد جامعه ما روستانشین و محروم هستند

سرویا گفت: رسالت مهم رسانه‌های گروهی نیز این است که برای مردم تبیین کنند که قریب بر 40 درصد جامعه ما روستانشین و محروم هستند و با چه برنامه‌ای میخواهیم آنان را از امکانات حداقلی برخوردار کنیم.

این پزشک جهادگر افزود: در این اردوهای جهادی در هر روز بین 30 تا 40 نفر مریض برای هر دندان پزشک انتخاب می‌شوند و برای هر نفر دو یا سه دندان ترمیم را انجام می‌دهیم و در قسمت‌های دیگر کشیدن و rst انجام می‌شود.

هدف اصلی گروه‌های جهادی، خدمت به مردم و خودسازی است

مطهره یونسی مسئول گروه جهادی دندانپزشکی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند افزود: امسال سال پنجمی است که در اردوهای جهادی شرکت می‌کنم و هدف اصلی ما خدمت به مردم و خودسازی است.

وی بیان کرد: از بیرجند آمده‌ام و سال دومی است که برای خدمت رسانی به درمیان می‌آیم تا بتوانم به مردم این منطقه خدمت‌رسانی کنم.

یونسی گفت: چون بخش دندان پزشکی هزینه‌های بسیار بالایی را می‌طلبد و بسیاری از مردمی که در این مناطق زندگی می‌کنند درآمد بالایی ندارند بنابراین وقتی تیم دندان پزشکی وارد این منطقه می شود خیلی خوشحال می‌شوند.

شرکت در اردوهای جهادی را یک وظیفه برای خودم می‌دانم

وی با اشاره به اینکه تلاش ما بر این است تا بتوانیم در حد توان خدماتی را به این مردم محروم ارائه دهیم افزود: تیم دندانپزشکی 14 نفر هستند و از سوم تا دهم مردادماه در این منطقه خدمات ارائه می‌دهند.

یونسی با بیان اینکه برای نخستین بار که در این اردوها شرکت کردم برای کسب تجربه و آشنایی با مردم و محیط بود تا از نزدیک با مشکلات مردم روبه‌رو شوم بیان کرد: اما در حال حاضر شرکت در اردوهای جهادی را یک وظیفه برای خودم می‌دانم و خوشحالم که توانسته‌ام مشکلی از مردم را برطرف کنم.

فعالیت تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح کشور در بحث اردوهای جهادی

مشاور معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت و دبیر ستاد گروه‌های جهادی وزارت بهداشت و درمان نیز در حاشیه بازدید از اردوهای جهادی گفت: خوشبختانه در حال حاضر تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح کشور در بحث فعالیت‌های جهادی فعال هستند.

محمد تاج‌فرد اظهار داشت: بیش از یک سال است که ستاد فعالیت‌های جهادی وزارت بهداشت در حوزه سلامت فعال شده است.

وی افزود: در این راستا از دانشگاه‌ها خواسته‌ایم این ستادهای متناظر را در دانشگاه‌ها تشکیل دهند و خوشبختانه طبق آماری که تا پایان اردیبهشت ماه ارائه شد 57 دانشگاه، ستاد فعالیت‌های جهادی را شکل داده و آغاز به‌کار کردند.

اجرای بیش از 450 اردوی جهادی در حوزه سلامت در سراسر کشور 

مشاور معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت و دبیر ستاد گروه‌های جهادی وزارت بهداشت و درمان بیان کرد: با توجه به فعالیتی که در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور شکل گرفته سال گذشته بیش از 450 اردو در حوزه سلامت در سراسر کشور صورت گرفته است.

تاج‌فرد با بیان اینکه خوشبختانه در حال حاضر تمام دانشگاه‌های ما در بحث فعالیت‌های جهادی فعال هستند تصریح کرد: در بحث اهداف برگزاری اردوهای جهادی تکیه ما بیشتر بر روی آموزش سلامت و تغییر باورهای غلط و ایجاد باورهای درست است.

وی ارتقاء سلامت، آگاهی و فرهنگ مردم در حوزه سلامت را از دیگر اهداف عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در این راستا این سرمایه‌گذاری‌ها جواب می‌دهد.

مشاور معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت و دبیر ستاد گروه‌های جهادی وزارت بهداشت و درمان یادآور شد: بهترین راه این است که در حوزه پیشگیری و آموزش مردم کمک کنیم تا مردم با تغییر باورهای غلط خود و اصلاح آن باورها بتوانند در حوزه سلامت، سلامتی خود را حفظ و ارتقاء دهند تا ما با بیماری کمتر روبه‌رو شویم.

تمام رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی در فعالیت‌های جهادی فعال هستند

تاج‌فرد با بیان اینکه در این اردوها از همه رشته‌ها دانشجویان و اساتید حضور پیدا می‌کنند و به رشته خاصی محدود نیست اظهار داشت: همه رشته‌هایی که در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اعم از رشته‌های تخصصی و غیر تخصصی ورود می‌کنند در فعالیت‌های جهادی فعال هستند و خدمت ارائه می‌دهند.

وی افزود: در بحث درمان و پزشکی و متخصصین رشته‌های مختلف گروه‌های جهادی در مناطق محروم و کم برخوردار با ما همکاری می‌کنند و این خدمات خیلی موثر و چشمگیر است.

مشاور معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت و دبیر ستاد گروه‌های جهادی وزارت بهداشت و درمان گفت: امید است با کمک جهادگران فعالیت و خدمات بیشتری را به مردم ارائه دهیم.

راه‌اندازی کلینیک‌های سیار دندانپزشکی در مناطق محروم

تاج‌فرد با بیان اینکه در بحث انتخاب مناطق هدف، شاخص‌ها مشخص است و این شاخص‌ها در مناطق محروم و کم برخوردار است بیان کرد: در این راستا خدمات بر اساس نیازهای بهداشتی که توسط معاونت بهداشتی مشخص می‌شود ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از مواردی که در حال حاضر در این منطقه سرمایه‌گذاری شده است کلینیک‌های سیار دندانپزشکی است که در خراسان جنوبی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، دو تا از این دستگاه‌ها را به خود اختصاص داده و این می‌تواند خدمات خوبی در حوزه سلامت مردم باشد.

مشاور معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت و دبیر ستاد گروه‌های جهادی وزارت بهداشت و درمان افزود: شاخص اولیه در بحث سلامت،  دهان و دندان است چون اگر مردم دهان و دندان خوبی داشته باشند بخش‌های دیگر سلامت آنان نیز می‌تواند تضمین شود.

کلینیک‌های سیار دندانپزشکی به دو برابر افزایش می‌یابد

تاج‌فرد اظهار داشت: در این حوزه خوب سرمایه گذاری شده و به دنبال توسعه این امر هستیم تا کلینیک‌های سیار بیشتری در مناطق محروم از جمله خراسان جنوبی قرار دهیم تا مردم بتوانند خدمات بیشتر و بهتری را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع در مردادماه سال گذشته 80 دستگاه کلینیک سیار دندانپزشکی تحویل دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور شده است و در حال حاضر مشغول خدمت هستند و به‌زودی این تعداد به دو برابر افزایش خواهد یافت.

مشاور معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت و دبیر ستاد گروه‌های جهادی وزارت بهداشت و درمان یادآور شد: امید است تا یکی دو ماه آینده با کمک خیران و نهادهای مختلف این کار موثر را انجام دهیم.

ارائه خدمات آموزشی، درمانی و عمرانی به مناطق محروم

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در حاشیه بازدید از اردوهای جهادی اظهار داشت: این گروه‌های جهادی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی هستند.

دکتر محسن ناصری از اعزام 110 دانشجو به مدت یک هفته به این منطقه خبر داد و افزود: این دانشجویان زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی و سپاه مشغول خدمت هستند.

وی با اشاره به رشته‌های آموزشی جهادگران در مناطق محروم بیان کرد: این دانشجویان هم بحث آموزشی، هم درمانی و هم عمرانی را تا حدودی پوشش می‌دهند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: هدف از اعزام گروه‌های جهادی به منظور آشنایی دانشجویان با جامعه و مردم مناطق محروم است تا در آینده که پزشک یا پرستار شدند متوجه شوند که باید به این مردم خدمت کنند.

گروه‌های جهادی بستری برای رفع مشکلات روستانشینان است 

سال‌هاست که خشکسالی بر تار و پود خراسان جنوبی چنگ انداخته و در روستاهایش چیزی جز فقر به جای نگذاشته است دست خشک روزگار منابع درآمد روستاییان را به یغما برده و سبد اقتصاد آنها را خالی کرده است. فاصله طبقاتی حاصل از این پدیده نیازمند توجه مسئولان است که خوشبختانه اردوهای جهادی توانسته به خوبی ایفای نقش کند.

آری گروه‌های جهادی پل ارتباطی میان مردم و مسئولان و بستری برای رفع مشکلات روستانشینان است بیایید با گسترده‌تر کردن این فعالیت‌ها در راستای رفع مشکلات مردم مناطق محروم بیشتر تلاش کنیم.

گزارش از فاطمه واعظی نسب و حسین ترشابی

انتهای پیام/ح

R41348/P1357/S6,56/CT16

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۵۱۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تلاش برای کسب رتبه بهتر در حوزه صادرات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، استاندار در شورای هماهنگی دستگاه‌های اقتصادی استان از گزارش‌های ارائه شده توسط اعضا تقدیر و تشکر کرد و گفت: باید نگاه انقلابی و جهادی داشته باشید و پای کار باشید و هر موفقیتی که می‌بینیم آثار کار تیمی است.

آقای قناعت افزود: اقدامات خوبی انجام شده، اما کافی نیست و باید تلاش شود تا رتبه‌ استان را در حوزه صادرات را بالا ببریم.
 
وی گفت: ۸۹۲ میلیارد تومان از رقم‌های مالیاتی سهم استان که در سایر استان‌ها پرداخت می‌شده است به استان برگشته است.  

 استاندار افزود: باید موفقیت‌ها مطرح و مشکلات حل شود.
 
 آقای قناعت گفت: روند رشد اقتصادی در دولت سیزدهم روند خوبی است و سررسید اقساط و بدهی‌های دولت گذشته در حال پرداخت است و تا پایان سال ۱۴۰۳ بدهی‌های دولت گذشته همه پرداخت می‌شود.
 
وی گفت: اگر این روند ادامه پیدا کند طی یک تا دو سال آینده تورم مهار خواهد شد و پشتوانه و ارزش پول ملی بالا می‌رود.
 
استاندار افزود: دولت سیزدهم هنوز از بانک مرکزی استقراض نداشته است و اگر طی این دوسال این روند ادامه یابد شاهد رشد اقتصادی کلان و خوبی خواهیم بود.
 
وی گفت: کار‌های ارزشمندی در استان انجام شده، اما کافی نیست و جا برای کار فراوان است با ادامه این روال ان شاالله شاهد توفیقات بیشتر و حرکت‌های نو و جدید باشیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هم گفت: هر ساله درآمد‌های مصوب نرخ افزایشی دارد که استان‌ها تکلیف برای تحقق آن را دارند.  

ذاکریان افزود: رقم درآمد‌های مصوب شده برای استان در سال ۱۴۰۱ کارشناسی نشده بود و تنها ۲۰۰ میلیارد تومان برای استان درآمد از محل مولد سازی در نظر گرفته شده بود که با توجه به ظرفیت‌های استان قابل تحقق نبود.
 
وی گفت: پیرو پیگیری‌های انجام شده عدد درآمدی برای استان در سال ۱۴۰۲ منطقی شد به طوری که برای کل کشور ۴۶ درصد رشد را داشته ایم، اما برای خراسان جنوبی این عدد ۲۳ درصد در نظر گرفته شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان افزود: در سال جاری تنها ۶.۵ درصد رشد درآمد نسبت به سال قبل داشته ایم.  

ذاکریان با بیان اینکه در بهمن ماه درآمد ۱۲ ماهه مصوب برای استان را وصول کردیم، گفت: تا کنون ۱۰.۱ درصد مازاد درآمد داشته ایم.
 
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی به تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ در استان اشاره کرد و  افزود: از محل قانون بودجه ۱۴۰۱ تاکنون هزار و ۱۳۶ میلیارد تومان به استان تخصیص یافته است.  

وی با بیان اینکه هزار و ۲۸۴ طرح در کارگروه استانی مصوب شده است، افزود: تا به امروز به ۴۸۸ طرح بالغ بر ۴۹۱ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
 
 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: هم اکنون خراسان جنوبی در تعداد طرح‌های مصوب برای پرداخت تسهیلات در رتبه هفتم کشور و در پرداخت نیز رتبه نهم کشوری را به خود اختصاص داده است.
 
ذاکریان به عملکرد دولت سیزدهم در حوزه سرمایه گذاری خارجی اشاره کرد و افزود: میزان سرمایه گذاری مصوب طی دولت سیزدهم در استان ۲۸.۳ درصد افزایش یافته است.

 وی گفت: میزان سرمایه گذاری خارجی جذب شده در استان ۱۰.۵ میلیون دلار است و این میزان سرمایه به صورت نقدی و غیر نقدی در ۹ پروژه سرمایه گذاری شده است.  

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه پروژه‌های دارای مجوز سرمایه گذاری از ۱۳ پروژه در ابتدای دولت سیزدهم به ۲۸ پروژه رسیده است، گفت: در زمینه پروژه‌های دارای مجوز سرمایه گذاری خارجی رشد ۱۱۵ درصد داشته ایم.  

ذاکریان با بیان اینکه هم اکنون ۱۶ پروژه سرمایه گذاری خارجی در استان فعال است، گفت: ۶ پروژه سرمایه گذاری استان در دولت سیزدهم به بهره برداری رسیده است.  

وی گفت: ۱۰۹ ملک مازاد دولتی در استان شناسایی شده است که برای ۶۴ ملک مجوز فروش دریافت کرده ایم.
 
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه برای ۳۹ ملک نیز در حال اخذ مجوز فروش از سازمان خصوصی سازی هستیم، افزود: تا کنون ۲۱ ملک به مبلغ ۴۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به فروش رسیده است.  

ذاکریان به فعالیت درگاه ملی مجوز‌ها اشاره کرد و افزود: تا کنون مجموع درخواست‌های استان ۲۷ هزار و ۸۱۴ مورده بوده است و استان خراسان جنوبی رتبه چهارم کشور در تبدیل پروانه‌های کاغذی را کسب کرده است.  

 وی گفت: تا پایان امسال تمامی مجوز‌های کاغذی باطل می‌شود و لازم است فعالان اقتصادی و کسبه برای دریافت شناسه یکتا اقدام کنند.

مدیر‌کل گمرک استان گفت: در ۱۱ ماهه سال جاری از خراسان جنوبی، ۵۴۰ هزار تن کالا به لحاظ وزنی و ۹۶۹ میلیون دلار به لحاظ ارزشی از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

کوهگرد افزود: همچنین به کشور پاکستان هم در ۱۱ ماهه ابتدای سال ۱۱ میلیون  دلار صادرات داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه صادرات استان در ۱۱ ماهه امسال ۱۷۰ میلیون دلار بوده است، افزود:صادرات ماده ۱۱۶ نسبت به ۱۱ ماه سال قبل ۵۶ درصد رشد داشته است.

زرنگ مدیر شعب بانک ملی و رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان هم در این جلسه از راه اندازی اولین شعبه صرافی ملی در استان در ابتدای سال آینده خبر داد

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی بیرجند گفت: در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند و مرز ماهیرود به لحاظ زیر ساختی هیچ مشکلی نداریم و در بهترین شرایط هستیم و آماده هرگونه سرمایه‌گذاری هستیم.

زارعی  افزود: منطقه ویژه اقتصادی بین ۷۱ منطقه ویژه در کشور رتبه ۴ را کسب کرده است.

دیگر خبرها

  • توسعه خراسان جنوبی با کار جهادی و تیمی رقم می‌خورد
  • ارائه خدمات رایگان دامپزشکی خراسان شمالی به دامداران مناطق کم برخوردار
  • لزوم تلاش برای کسب رتبه بهتر در حوزه صادرات
  • اختصاص ۱۵ وانت دو کابین به شبکه‌های بهداشت و درمان هرمزگان
  • درخشش گروه های جهادی خراسان جنوبی در خدمت‌رسانی به مردم
  • آغاز پویش چشم به راهیم در خراسان جنوبی
  • همزمان با نوروز امسال، محلات خراسان جنوبی میزبان ۳۲۲ گروه جهادی
  • فعالیت بیش از ۲۸۰۰ جهادگر ماه رمضان و نوروز در خراسان جنوبی
  • فعالیت ۳۲۲ گروه جهادی طی ایام نوروز در خراسان جنوبی
  • تشکیل ۱۱ قرارگاه جهادی نوروزی در خراسان جنوبی