Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@02:14:52 GMT

تکمیل مجتمع بندری نگین بوشهر تحول اقتصادی و تجارت دریایی در منطقه

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۵۱۶۶۹

تکمیل مجتمع بندری نگین بوشهر تحول اقتصادی و تجارت دریایی در منطقه

‍‍‍‍‍‍

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اجرای مجتمع بندری تگین بوشهر گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از این مرکز اقتصادی و بازرگانی، تحول اقتصادی و تجارت دریایی در استان بوشهر ایجاد می‌شود. ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲ استانها بوشهر نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، یکی از ظرفیت‌‌های مهم بوشهر تجارت دریایی است که در این راستا بندر بوشهر به سببب افزایش مراودات تجاری، بازرگانی و دریایی با کشورهای مختلف در سال‌های قبل همواره به عنوان دروازه تجاری ایران محسوب می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بندر بوشهر در عرصه تخلیه و بارگیری کالای تجاری از جایگاه مهمی برخوردار است که این بندر دارای 40 هکتار مساحت است و با توجه به افزایش فعالیت‌های بندری این محدوده جوابگوی نیاز فعالیت‌های تجاری و بازرگانی در عرصه تخلیه و بارگیری کالاها نیست.

برای توسعه فعالیت‌های بندری بوشهر، مجتمع جزیره نگین به عنوان پسکرانه بندر بوشهر تعیین و طرح‌های زیرساختی با همکاری بخش خصوصی عملیاتی شد.

طرح توسعه بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین با سرمایه گذاری 630 میلیارد تومانی بخش خصوصی از سال 93 آغاز شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه 450 هکتار محدوده  اجرای پروژه‌های مجتمع نگین بوشهر است اظهار داشت: در این پروژه ترمینال کانتینری، اسکله چند منظوره ، پایانه اختصاصی صادرات محصولات تجاری فله طراحی شد.

محمد راستاد با اشاره به روند اجرایی فاز نخست ترمینال کانتینری مجتمع بندری نگین افزود: ترمینال کانتینری در 15 هکتار  اجرایی شده که اسکله این پروژه دارای 300 متر طول و  ظرفیت پذیرش کشتی‌های 20 هزار تنی است.

وی با بیان اینکه در افق میان مدت، این اسکله به 2 پست تبدیل و زمین‌های پشتیبانی آن به حدود 45 هکتار می‌رسد افزود: سازه‌های ترمینال کانتینری مجتمع بندری نگین تکمیل شد و تا یک‌ماه آینده وارد مدار فعالیت می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه لایروبی پای اسکله ترمینال  کانتینری نگین بوشهر اجرایی شده است بیان کرد:  با تکمیل طرح لایروبی تا یک ماه آینده نخستین کشتی در اسکله  کانتینری نگین بوشهر پهلو می‌گیرد.

راستاد به نقش مهم مجتمع بندری نگین در تحول اقتصادی و بازرگانی تاکید کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از این مرکز اقتصادی و بازرگانی، تحول اقتصادی و تجارت دریایی در استان بوشهر ایجاد می‌شود.

علاوه براین، احداث ترمینال چند منظوره در بندر نگین، ساخت پایانه اختصاصی صادرات محصولات و مواد مختلف و ظرفیت پذیرش کشتی‌های 25 تا 30 هزارتنی از جمله دیگر طرح‌های در دست اجرا در بندر نگین بوشهر است.

ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر سالانه هفت میلیون تن است که با تکمیل طرح توسعه این بندر در مجتمع نگین، این میزان به 15 میلیون تن در سال افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/م

R41363/P1486/S6,53/CT16

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۵۱۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل مجتمع آبرسانی شیخ موسی ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد برارزاده ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از مجتمع آبرسانی شیخ موسی از پیشرفت ۷۹.۸۸ درصدی طرح آبرسانی ملی به روستاهای شیخ موسی در شهرستان بابل در فاز اول پروژه محرومیت زدایی خبر داد.

وی با بیان اینکه مجتمع آبرسانی شیخ موسی بابل شامل ۶ روستا با برخورداری ۶۲۵۰ خانوار است، گفت: عملیات احداث ۱۰ باب مخزن ذخیره به حجم ۱۷۰۰ متر مکعب به اتمام رسید و ۲ مخزن دیگر در مجموع به ظرفیت ۱۵۰ متر مکعب نیز درحال ساخت است.

وی ادامه داد: تا کنون ۴ کیلومتر خط انتقال و ۳۷ کیلومتر شبکه توزیع و یک مورد طرح برق در این پروژه به اجرا درآمد.

مدیرعامل آبفا مازندران، اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه را ۱۷۱ میلیارد ریال و اعتبار مورد نیاز را ۳۸۰ میلیارد ریال دانست.

کد خبر 6079962

دیگر خبرها

  • هدفگذاری تجارت ۷۰۰ میلیون دلاری بین ایران و تاجیکستان
  • بانک تجارت؛پیشتاز در تسهیلات تکلیفی
  • آغاز اجرای طرح تکمیل فاضلاب شهرستان کاشان
  • تغییر رویکرد بانک‌های استان بوشهر به توسعه محوری
  • رشد ۷۲ درصدی تخلیه کالاهای اساسی در بندر انزلی
  • تکمیل زنجیره تولید در بخش کشاورزی بوشهر از اولویت‌ها
  • رشد ۷۲ درصدی کالاهای اساسی تخلیه شده در مجتمع بندری انزلی
  • فعالیت‌های انبارداری منطقه ویژه اقتصادی بوشهر افزایش خواهد یافت
  • تکمیل مجتمع آبرسانی شیخ موسی ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • وقتی اعداد سخن می گویند؛ چرا نام ایران در لیست بزرگترین بنادر جهان وجود ندارد؟!