Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: سالانه ۷۵ درصد اهداکنندگان خون در استان کرمانشاه به‌طور مستمر خون اهدا می‌کنند. ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲ استانها کرمانشاه نظرات

ابراهیم سلطانیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با بیان اینکه سالانه 70 تا 75 هزار نفر به مراکز ثابت و سیار اهدای خون مراجعه می‌کنند، اظهار داشت: از این تعداد مراجعه کنندگان اهدای خون 55 تا 56 هزار نفر موفق به اهدای خون می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در سطح استان کرمانشاه به گروه خون منفی نیاز بیشتری است، افزود:‌ براساس شاخص آمار کشوری به ازای هر هزار نفر، 27 نفر اهداکننده خون باید وجود داشته باشد و استان کرمانشاه از نظر این شاخص آماری در سطح کشور رتبه دهم را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه از نظر میزان اهداکنندگان خون مستمر و از نظر تأمین تمام فرآورده‌های خونی هیچ نیازی به فرآورده‌های خونی استان‌های دیگر یا کشورهای دیگر ندارد.

سلطانیان افزود: در زلزله 7.3 ریشتری سال گذشته سه هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی به مناطق زلزله‌زده به‌ویژه شهرستان‌های سرپل‌ذهاب و اسلام‌آباد‌غرب به مرکز قصرشیرین ارسال و آماده توزیع شد.

وی با بیان اینکه در مناطق زلزله زده بیش از ده درصد مصدومان به خون و فرآورده‌های خونی نیاز داشتند، افزود: در این مناطق ذخایر خون و فرآورده‌های خونی با کمبودی مواجه نبود واز نظر میزان ذخایر گروه‌های منفی مشکلی وجود نداشت.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه در مورد مرکز جامع اهدای خون در استان که اواسط سال گذشته به ‌بهره‌برداری رسید، گفت: این مرکز قادر است خون و فراورده‌های خونی را که شامل گلبول‌های قرمز، پلاکت، آب و مایع خون پلاسما مورد نیاز اهداکنندگان را اهدا کند.

سلطانیان با بیان اینکه در کل کشور فقط 15 استان مجهز به این مرکز جامع هستند و استان کرمانشاه جز این 15 استان مجهز به مرکز جامع اهدای خون است، افزود: قبل از مجهز شدن استان کرمانشاه به این مرکز اگر به فردی خون اهدا می‌شد مقدار شمارش پلاکت فرد گیرنده فقط 5 تا 15 هزار بالا می‌رفت اما با مجهز شدن استان به این مرکز با دریافت خون مقدار پلاکت فرد گیرنده 30 تا 60 هزار شمارش پلاکت افزایش می‌یابد.

وی گفت: در کشور در مورد اهدای خون با دو پدیده روبه‌رو هستیم که نخستین بحث سالمندی و افزایش تعداد سالمندان است و دومین پدیده بدخیم بودن خون‌های اهدایی است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه سه نوع دستگاه خونی شامل اهدای خون کامل، اهدای پلاسما و اهدای پلاکت در این مراکز وجود دارد، گفت: با افزایش سن غلظت خون افراد افزایش می‌یابد و به خستگی، خواب‌آلودگی و دردهای عضلانی مبتلا می‌شوند و درصورت اهدای خون احساس شادابی، سرحالی و انرژی به اهداکنندگان دست می‌یابد.

سلطانیان افزود: از شرایط اهدای خون شرایط سنی و  وزن فرد اهدا کننده است و افراد از سن 18 تا سن 65 سالگی می‌توانند خون اهداکنند و حداقل وزن ایده‌آل برای فرد اهداکننده 50کیلوگرم است.

وی گفت: افراد اهداکننده می‌توانند برای اهدای خون از ساعت 8 تا 11 ظهر با مراجعه به مراکز سیار و ثابت اهدای خون و ارائه کارت ملی نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

انتهای پیام /  ع

R41380/P1494/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۵۱۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب کنندگان خودرو شهروند ، در دام پلیس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس، جانشین فرمانده انتظامی شیراز گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر فحاشی، درگیری و تخریب خودرو شهروندان توسط ۲ نفر از اراذل و اوباش در یکی از محلات شهرستان شیراز، بلافاصله ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل مذکور اعزام شدند.
سرهنگ عبدالرضا ضربت افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که یک خودرو وانت پراید پلاک مخدوش با ۲ سرنشین ضمن قدرت نمایی، یک سواری پراید را نیز تخریب کرده‌اند.
وی تصریح کرد: اراذل که هنوز در صحنه حضور داشتند، با مشاهده پلیس، به سمت ماموران حمله‌ور و با پرتاپ شیء سخت، خودو پاسگاه را تخریب کردند.
سرهنگ ضربت با بیان اینکه ماموران انتظامی آنان را به آرامش دعوت کردند ولی هیچ توجهی نکردند، گفت: متهمان اقدام به فرار کردند و پس از حدود ۲۰ دقیقه تعقیب و گریز، ماموران انتظامی آنان را دستگیر و یک قبضه قمه را آنان کشف کنند.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در سوابق متهمان جرائمی از قبیل کیف قاپی، نزاع و درگیری، حمل مواد مخدر و سرقت موتورسیکلت به چشم می‌خورد، تصریح کرد: این افراد شرور برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دیگر خبرها

  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان در فسا
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • تخریب کنندگان خودرو شهروند ، در دام پلیس