Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@17:08:08 GMT

کاهش 7 درصدي تعداد چک‌هاي برگشتي

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۵۲۲۶۷

کاهش 7 درصدي تعداد چک‌هاي برگشتي

خبرگزاري آريا - بالغ بر 1.3ميليون فقره چک به ارزشي حدود ١٣٥ هزار ميليارد ريال طي خرداد ماه در کل کشور برگشت خورد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتيب 7و 3.3درصد کاهش نشان مي‌دهد.
به گزارش خبرگزاري آريا، حدود 9.1ميليون فقره چک به ارزشي حدود ٧٨٠ هزار ميليارد ريال در خرداد ماه ١٣٩٧، در کل کشور مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ بـه ترتيب 8.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2درصد و 1.8درصد کاهش نشان مي‌دهد.
در استان تهران نيز در اين مدت بالغ بر 3.3ميليون فقره چک به ارزشي حدود ٤٤٦ هزار ميليارد ريال مبادله شد. 53.3درصد از تعداد چک‌هاي مبادله‌اي کل کشور در خرداد ماه ١٣٩٧، در سه استان تهران، اصفهان و خراسان رضوي مبادله شده است که به ترتيب با 36.4درصد، 9.5درصد و 7.6درصد بيشترين سهم را در مقايسه با ساير استان‌ها دارا بوده‌اند.
همچنين 67.9درصد از ارزش چک‌هاي فوق در سه استان تهران (57.1درصد)، خراسان رضوي (5.5درصد) و اصفهان (5.3درصد) مبادله شده که بيشترين سهم را در مقايسه با ساير استان‌ها دارا بوده‌اند.
چک‌هاي وصولي
حدود 7.8ميليون فقره چک به ارزشي بالغ بر ٦٤٥ هزار ميليارد ريال در خرداد ماه ١٣٩٧، درکل کشور وصول شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتيب 8.4درصد و 1.4درصد کاهش نشان مي‌دهد. در ماه مورد گزارش 85.4درصد از کل تعداد چک‌هاي مبادله‌اي و 82.7درصد از کل مبلغ چک‌هاي مبادله‌اي در کل کشور و بالغ بر 2.8ميليون فقره چک به ارزشي بالغ بر ٣٧٩ هزار ميليارد ريال در استان تهران وصول شد.
در ماه مورد گزارش در استان تهران از نظر تعداد 86درصد و از نظر ارزش 85.1درصد از کل مبلغ چک‌هاي مبادله‌اي وصول شده است. در ماه مذکور در بين ساير استان‌هاي کشور بيشترين نسبت تعداد چک‌هاي وصولي به کل چک‌هاي مبادله‌اي در استان، به ترتيب به استان‌هاي گيلان (89.2درصد)، يزد (87.9درصد) و البرز (87.7درصد) اختصاص يافته است و استان‌هاي کهگيلويه و بويراحمد (77درصد)، کردستان (77.4درصد) و چهارمحال و بختياري (80.5درصد) پايين‌ترين نسبت تعداد چک‌هاي وصولي به کل چک‌هاي مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.
در ماه مورد گزارش، در بين ساير استان‌هاي کشور بيشترين نسبت ارزش چک‌هاي وصولي به کل ارزش چک‌هاي مبادله‌اي در استان به ترتيب به استان‌هاي کرمانشاه (89.4درصد)، بوشهر (85.3درصد) و گيلان (84.5درصد) اختصاص يافته است و استان‌هاي خوزستان (69.3درصد)، سمنان (72.1درصد) و لرستان (72.2درصد) کمترين نسبت ارزش چک‌هاي وصولي به کل ارزش چک‌هاي مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.
چک‌هاي برگشتي
بالغ بر 1.3ميليون فقره چک به ارزشي حدود ١٣٥ هزارميليارد ريال در خرداد ماه ١٣٩٧، در کل کشور برگشت داده شده است که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتيب 7درصد و 3.3درصد کاهش نشان مي‌دهد.
در استان تهران بالغ بر ٤٦٤ هزار فقره چک به ارزشي بالغ بر ٦٦ هزار ميليارد ريال برگشت داده شد و در کل کشور 14.6درصد از کل تعداد چک‌هاي مبادله‌اي و 17.3درصد از کل مبلغ چک‌هاي مبادله‌اي برگشت داده شده است. در ماه مورد گزارش، در استان تهران 14درصد از کل تعداد چک‌هاي مبادله‌اي و 14.9درصد از کل مبلغ چک‌هاي مبادله‌اي برگشت داده شده است.
در ماه مذکور در بين ساير استان‌هاي کشور بيشترين نسبت ارزش چک‌هاي برگشتي بـه کل ارزش چک‌هاي مبادله شده در استان به ترتيب به استان‌هاي خوزستان (30.7درصد)، سمنان (27.9درصد) و لرستان (27.8درصد) اختصاص يافته است و استان‌هاي کرمانشاه (10.6درصد)، بوشهر (14.7درصد) و گيلان (15.5درصد) کمترين نسبت ارزش چک‌هاي برگشتي به کل ارزش چک‌هاي مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۵۲۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان آغاز بیست‌ودومین حراج شمش طلا

بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران درحالی از ساعت ۱۲ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه برگزارمی‌ شود که طی ۲۱ جلسه حراج حضوری شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران ۲,۹ تن شمش مورد معامله قرار گرفته است.

به گزارش تسنیم، زمان جلسه حراج از ساعت ۱۲ تا ۱۶ است و وجه‌الضمان مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال) به‌ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می‌توانست تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه دهم اردیبهشت سال ۱۴۰۳ مبلغ وجه‌الضمان را پرداخت کند.

طبق اعلام مرکز مبادله، مبلغ وجه‌الضمان باید به حساب واسط مرکز مبادله ارز و طلای ایران، مشروط به تأیید واریز وجه از سوی این مرکز واریز شود.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901221

دیگر خبرها

  • رشد ۲.۴ درصدی موالید مادران زیر ۲۴ سال
  • اعلام زمان آغاز بیست‌ودومین حراج شمش طلا
  • زمان حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • ارزآوری ۶.۲ میلیارد دلاری بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای / دلار کاهشی شد
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • فروش ۲.۹ تن طلا در ۲۱ حراج در ایران
  • زمان حراج بعدی شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
  • زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد+شرایط