Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-16@13:13:58 GMT

غرق شدن جوان 17 ساله در حوضچه آبیاری کشاورزی اصلاندوز

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۵۲۶۷۱

غرق شدن جوان 17 ساله در حوضچه آبیاری کشاورزی اصلاندوز

حوضچه پمپاژ روستای تربت کندی اصلاندوز دوباره جان یک جوان را گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از سبلان‌ما، یک جوان 17 ساله اصلاندوزی در حوضچه شماره یک پمپاژ این شهر واقع در روستای تربت کندی غرق و جان خود را از دست داد.

  پس از این حادثه که راس ساعت 15 روز سه شنبه  رخ داد، بخشدار اصلاندوز،فرمانده سپاه ناحیه عشایری و جمعی از مسئولان و مردم اصلاندوز در محل حادثه حضور یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوان غرق شده در نبود غواص پس از جستجوی بی وقفه مردم و شناگران منطقه در وسط حوضچه پیدا و از طریق آمبولانس به مرکز بهداشتی و درمانی اصلاندوز انتقال داده شد و از آنجا نیز به پزشکی قانونی شهرستان پارس آباد انتقال یافت.

قطع تنفس و پر شدن ریه‌ها از آب، علت مرگ  این جوان 17 ساله اعلام شده است.

با توجه به آغاز فصل تابستان و افزایش دمای هوا اکثر نوجوانان و جوانان شهر و روستاهای حومه بدلیل نبود استخر مجبورند به کانالها و حوضچه های آبیاری کشاورزی منطقه سرازیر شوند که در این میان طی سالیان اخیر چندین جوان در این کانالها غرق شده و خانواده هایی را داغدار و عزادار کرده اند.

به گزارشسبلان‌ما،مردم از مسئولان انتظار دارند که با تمام امکانات برای پیشگیری از این نوع حوادث دلخراش و عذاب آور تلاش کنند و از همگان درخواست می‌شود از شنا کردن در این مکانها جدا پرهیز کرده و خانواده‌ها نیز مواظب و مراقب فرزندان خود باشند.

در پایان این سئوالات در ذهن متبادر می شود که تا کی شاهد غرق شدن جوانان و نوجوانان در کانالهای مرگبار کشاورزی منطقه باشیم؟!چه کسی پاسخگوی اینگونه حوادث است؟!

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۵۲۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی آب سد نهب با هدف بهره برداری کشاورزان پایین دست سد


به گزارش خبرگزاری مهر، منصور ستوده اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با مسئولین استانی، آب سد نهب جهت آبیاری اراضی کشاورزی و باغات پایین دست شهرستان‌های تاکستان و بوئین زهرا رها سازی شد.

ستوده افزود: کاهش میزان بارندگی‌ها و بروز پدیده خشکسالی در چند سال اخیر و همچنین افزایش میزان برداشت در بالادست رودخانه‌ها سبب محدودیت منابع آبی شده لذا سازگاری با کم آبی در کنار مدیریت و صرفه جویی در مصرف آب از اهمیت بالایی برخوردار شاست.

وی افزود: انتظار می‌رود کشاورزان منطقه با استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری و همچنین رعایت الگوی مصرف، شرکت آب منطقه‌ای قزوین را در مدیریت و توزیع عادلانه منابع آبی یاری رسانند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین یادآور شد: سد نهب با هدف بهبود آبیاری ۳۶۸۰۰ هکتار از اراضی پایین دست در تلفیق با منابع آب زیرزمینی، تغذیه مصنوعی آبخوان، تأمین حق آبه محیط زیست و کنترل سیلاب‌های فصلی رودخانه احداث شده است.

وی همچنین تصریح کرد: تقسیم آب سد نهب برای اراضی پایین دست براساس تقسیم نامه موجود و حق آبه های قدیمی انجام پذیرفته و بدنبال آن هستیم تا با همکاری کلیه بهره برداران و با توجه به میزان آب ذخیره شده در سد، با رعایت عدالت و انصاف آن را توزیع نمائیم.

ستوده در پایان با اشاره به آخرین وضعیت پیشرفت این پروژه گفت: عملیات اجرایی سد نهب در سال گذشته پایان یافته و این سد آماده بهره برداری می‌باشد همچنین کانال اصلی شبکه آبیاری سد نهب نیز در حال حاضر حدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در صورت تخصیص اعتبارات مورد نیاز، این شبکه نیز تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

شایان ذکر است در این مرحله ۱۲ میلیون متر مکعب آب با دبی کل ۵.۵ متر مکعب در ثانیه به مدت ۲۲ روز در مسیر کانال اصلی شبکه آبیاری و بستر رودخانه خررود رها سازی خواهد شد.

کد خبر 6079124

دیگر خبرها

  • قتل جوان ۲۰ساله به‌خاطر جای پارک خودرو
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • تالاب میانکاله کمی جان گرفت
  • تجهیز ۳۹۱ هکتار اراضی کشاورزی ساری به سامانه نوین آبیاری
  • جوان‌ترین بازیکن لیگ برتر، جایی دور از تهران!
  • رهاسازی آب سد نهب با هدف بهره برداری کشاورزان پایین دست سد
  • رهاسازی آب سد نهب قزوین
  • داستان نوبت‌بندی آب قنات‌؛ انضباط و قاعده ۳۰۰ ساله
  • ضرورت تغییر شیوه‌های آبیاری در بخش کشاورزی مراغه
  • تجهیز ۸ هکتار کشاورزی بهشهر به سامانه نوین آبیاری