Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-06@19:22:44 GMT

برای حفظ و حراست از عرصه‌های طبیعی باید بسیج شد

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۵۲۸۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود؛ محمدکرم محمدی در همایش روز جنگلبانی که در جنگل ابر برپا شده بود با بیان اینکه من نیز یک جنگلبان هستم روز جنگلبان را به تمام کسانی که در حفظ و نگهداری این منبع عظیم حیاتی تلاش میکنند تبریک گفت و افزود: با توجه به نوع اقلیم و تغییرات اقلیمی و کمبود بارندگی‌ها به طور جد نیازمند حفظ و نگهداری این منابع حیاتی هستیم و ساخت و ساز‌های بی رویه و عدم توجه جدی به این منابع عظیم خدادادی باعث گشته تا اساسی‌ترین عناصری را که حیات انسان‌ها و تمام موجودات زنده (آب، خاک و هوا) وابسته به آن است را به خطر بیاندازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه یکی از مواردی که در جنگل‌ها نقش مخربی داشته است عدم تعادل بین مرتع و دام میباشد تصریح کرد: با فشار بی رویه به مرتع، گیاهان خوش خوراک تبدیل به گیاهان بوته‌ای و خار دار شده و به مرور زمان آن گیاهان از خود، موادی ترشح میکنند که بخشی از حیات را منهدم کرده و پس از مدتی گیاهان دچار تغییر خواهند شد و متعاقبأ بسیاری از عناصر خود را از دست خواهند داد و به دنبال آن شاهد فقرخاک و عدم رشد درختان هستیم.
محمدی با بیان اینکه ما برای اینکهپ زنده بمانیم و آب داشته باشیم و توسعه را دنبال نماییم ناچار به صیانت از عرصه‌های طبیعی مان هستیم افزود: یکی از این راه‌ها آبخیز داری است چرا که عدم آبخیز داری کانون‌های آبساز را به کانونهایپ سیل ساز تبدیل خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: ما اگر بتوانیم به کمک مردم، دهیاران، شورا‌ها و ... در بالادست روستا‌ها آبخیز داری را رواج دهیم، میتوانیم روستا‌ها را به مدت زیادی از خطرات کم آبی و ... نجات دهیم.
معاون استاندار سمنان در پایان با اشاره به اینکه امیدوارم با کمک یکدیگر هم افزایی کرده و از میراثی که اولا حق الناس بوده و به ما به ارث رسیده از گذشتگانمان هست، با یاری خداوند فضا را برای ادامه حیات و بقای نسل بشر حفظ و نگهداری نماییم.

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: شاهرود معاون استاندار و فرماندار شاهرود جنگل ابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۵۲۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه‌های جهادی بسیج مایه فخر و مباهات کشور هستند

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پیامی ۱۷ اردیبهشت؛ سالروز تاسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری را گرامی داشت.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

«أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَ‌بَ اللَّـهُ مَثَلًا کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرَ‌ةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْ‌عُهَا فِی السَّمَاءِ تُؤْتِی أُکُلَهَا کُلَّ حِینٍ بِإِذْنِ رَ‌بِّهَا ۗ وَیَضْرِ‌بُ اللَّـهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ یَتَذَکَّرُ‌ونَ.» 
ترجمه: آیا ندیدی که خداوند چگونه مثلی زد و سخن نیک را به درخت پاکیزه‌ای تشبیه کرد که ریشه‌اش ثابت و شاخه آن در آسمان است؟ میوه‌اش را هر دم به اذن پروردگارش مى‌دهد؛ و خدا مَثَلها را براى مردم مى‌زند، شاید که آنان پند گیرند.

بسیج شجره طیبه انقلاب اسلامی است که به تدبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام راحل عظیم‌الشّان بنیان نهاده شد؛ سازمانی مردمی که در برهه‌های خطیرِ بیش از چهار دهه عمر با برکت انقلاب اسلامی خدمات بی‌شماری را در عرصه‌های مختلف، از حضور خالصانه در دفاع مقدس تا عرصه خدمت‌رسانی به محرومان جامعه، سازندگی و... به نظام مقدس جمهوری اسلامی و میهن اسلامی تقدیم کرده است.

۱۷ اردیبهشت؛ سالروز تاسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری می‌باشد که فرمودند: «این کارِ اردو‌های هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگی یکی از برکاتش خدمت‌رسانی است که میلیون‌ها نفر از این خدمت شما به صورت مستقیم بهره‌مند می‌شوند».

از این‌رو فرصت را غنیمت شمرده و سلام، خدا قوت و ارادت قلبی خود را به جوانان عزیز بسیجی در گروه‌های جهادی که مایه فخر و مباهات کشور هستند، تقدیم می‌کنم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح
سرلشکر پاسدار محمّد باقری

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • لزوم ورود حوزه علمیه به عرصه درختکاری و حفظ منابع طبیعی
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • «بسیج سازندگی» الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت است
  • بسیج سازندگی؛ نهالی روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی
  • مناظره انتخاباتی در خرم آباد به درگیری طرفداران نامزدها انجامید
  • گروه‌های جهادی بسیج مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • حجت‌الاسلام رضایی: دانشجویان میدان‌دار عرصه انقلاب هستند
  • حیات دوباره در «کوشه سفلی»/ قصه پر غصه‌ای که به شادی ختم شد
  • بسیج‌ سازندگی در عرصه‌های مورد نیاز کشور خوش درخشیده است
  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است