Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@22:15:53 GMT

سیستان و بلوچستان قطب پرورش شتر درکشور

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۵۳۱۵۸

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حسین سرابندی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان نیمی از جمعیت شتر در کشور را دارا است به همین دلیل این استان در پرورش شتر رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده و قطب پرورش این دام در ایران محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین سرابندی  اظهار داشت: در حال حاضر ۷۵ هزار نفر در این استان نگهداری می‌شود که از این تعداد ۵۰ درصد مولد و مابقی گوشتی هستند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر در سیستان و بلوچستان ۵ واحد پرواربندی صنعتی شتر با ظرفیت ۷۸۰ نفر در هر دوره، ۵۳ مرکز پرورش شتر شیری روستایی با ظرفیت ۹۰۹ نفر شتر در هر دوره و ۱۳ واحد پروار بندی شتر کوچک روستایی با ظرفیت ۲۳۷ نفر در هر دوره در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: در راستای اجرای سند توسعه پرورش شتر و با هدف ساماندهی، هویت دار کردن و اجرای برنامه اصلاح نژاد شتر و کنترل قاچاق بیش از ۳۸ هزارنفر شتربومی استان با تخصیص بیش از ۵ میلیارد ریال اعتبار پلاک کوبی شده است.

وی بیان کرد: در راستای سند توسعه پرورش شتر تاکنون اقدامات زیادی انجام شده که می‌توان به هویت دار کردن شتر، ایجاد جایگاه بهداشتی سنتی در مناطق مستعد، ایجاد واحد‌های بهداشتی صحرایی و احداث مراکز جمع آوری و فرآوری شیر شتر اشاره کرد.

وی گفت: در مناطق مستعد شامل شهرستان‌های دلگان، ایرانشهر، زاهدان، نیمروز و میرجاوه ۱۱ جایگاه بهداشتی سنتی با اعتبار بالغ بر ۷ میلیارد تومان دیده شده است.

وی در مورد مراکز جمع آوری و فرآوری شیرشتر در سیستان و بلوچستان گفت: قرار است که ۴۰ مرکز جمع آوری و فرآوری شیر شتر در مناطق پرورشی ساخته شود که از این تعداد ۸ مرکز در حال احداث است.

سرابندی تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۳۳۰ تن گوشت شتر در استان تولید شد همچنین از ابتدای سال ۳ هزار و ۸۶۰ نفر شتر بومی سیستان و بلوچستان به صورت زنده به استان‌های یزد، اصفهان، قم و تهران حمل شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: اظهار کرد: بزرگترین نیاز گوشت شتر در کشور از این استان وارد بازار می‌شود.

انتهای پیام/ع

سیستان و بلوچستان رتبه نخشت پرورش شتر درکشور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۵۳۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی پس از سیل در شهرستان دشتیاری - سیستان و بلوچستان + عکس

به گزارش صدای ایران از ایسنا،پس از باران‌های سیل آسا و وقوع سیل در چابهار و گذشت بیش از دوماه از آن، بخش‌های زیادی از مناطق شهرستان‌های اطراف از جمله دشتیاری و روستا‌های حومه با قطع دسترسی به راه‌ها و معضل آب گرفتگی معابر مواجه‌اند.

 

دیگر خبرها

  • رشد بیش از ۴ برابری آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان
  • یادی از منادی وحدت در سیستان و بلوچستان
  • آموزش و پرورش احیا کننده نسل جدید ما است
  • فیلم| وضعیت بیماری مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • زندگی پس از سیل در شهرستان دشتیاری - سیستان و بلوچستان + عکس
  • زندگی پس از سیل در دشتیاری سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است