Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، داوود مرادخانی روز چهارشنبه در دیدار با هیات امنای بازار زنجان افزود: متاسفانه امروز در جامعه ما هر فرد برای حفظ منافع شخصی تلاش می کند، در حالی که کشورهای پیشرفته همه در یک کشتی نشسته اند و با هم برای منافع جمعی تلاش می کنند.
وی یادآور شد: متاسفانه اگر امروز دانشگاه تعطیل شود، هیچ اتفاقی در جامعه رخ نمی دهد، چرا که دانشگاه به گونه ای روند توسعه را در پیش گرفته است که جامعه از اقدامات آن منتفع نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرادخانی اظهار داشت: در روند توسعه صنعتی و اجتماعی هم دقتی در کار نیست، چرا که برای هیچ کاری نقشه جامعی ترسیم نشده است.
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان خاطرنشان کرد: بارها در خصوص چگونگی ارتباط بین صنعت و دانشگاه صحبت می شود، بدون شک پاسخ چنین پرسشی در دست پارک علم و فناوری است.
وی ادامه داد: زنجان و یاسوج آخرین استان هایی در کشور بودند که صاحب پارک علم و فناوری شدند و اکنون 50 شرکت فناور و دانش بنیان در این استان فعالیت می کنند و در پارک مستقر هستند.
مرادخانی تاکید کرد: پارک علم و فناوری بین صنعت و دانشگاه قرار گرفته و فعالیت گسترده آن نیازمند مطالبه جامعه، بازار و صنعت از فعالان درون آن است.
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: متاسفانه پایه کسب و کار در دروس دانشگاهی ضعیف است و جوان فارغ التحصیل شده پس از دانشگاه از نحوه ورود به بازار مطلع نیست.
وی تصریح کرد: پارک یکی از حلقه های واسط میان جامعه و دانشگاه است و می تواند جوان فارغ التحصیل را برای ورود به بازار کسب و کار آماده کند.
مرداخانی ادامه داد: از سوی دیگر پارک نقش واسط میان صاحبان ایده و مهارت را فراهم می کند و موظف است زمینه تبدیل ایده به فرصت شغلی و تولید را مهیا سازد.
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با بیان اینکه پارک ها به طور مستقیم زیر نظر وزارت علوم فعالیت می کنند، گفت: ردیف اعتباری ملی مختص به پارک ها وجود دارد که باید در میان جوانان و متقاضیان برای ایجاد کسب و کارهای جدید توزیع شود.
وی اضافه کرد: پارک و شرکت های مستقر در آن آماده هستند تا با دریافت نیازهای بازار و صنعت، طرح های خلاقانه منتج به رفع مشکل جامعه را ارائه و در این زمینه کسب و کار ایجاد کنند.
مرادخانی با بیان اینکه جامعه شهری هنوز با پارک علم و فناوری آشنایی ندارد، پارک ها را فضا و فرصتی برای رشد علمی، فنی و مالی جوانان معرفی کرد.
پارک علم و فناوری استان زنجان اسفند سال 96 با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.
3001/8068
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت بازار کار علم و فناوری علمی و فناوری فارغ التحصیل کشتی رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۵۳۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارک علم و فناوری سلامت سمنان افتتاح شد

کامران قدس در گفت و گو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه با حضور وزیر بهداشت پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی سمنان افتتاح شد، ابراز داشت: هدف از این اقدام سامان دهی به شرکت‌های موجود برای رشد حوزه سلامت کشور است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۰ شرکت فناور در این پارک مستقر شدند، افزود: از این تعداد سه شرکت در حوزه دانش بنیان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور در حوزه تحت پوشش رو به افزایش است، ابراز داشت: از این رو نیاز بود تا فضایی مناسب برای استقرار آنها در نظر گرفته شود.

قدس ضمن بیان اینکه تعداد اختراعات حوزه پزشکی و دارو نیز در استان وضعیت خوبی دارد، تصریح کرد: امیدواریم این اختراعات و همراهی شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور بتواند به تأمین نیازهای داخلی هر چه بیشتر کمک کرده و در نهایت خدمتی به مردم انجام شود.

کد خبر 6081740

دیگر خبرها

  • بسته یک ؛ مشروح فعالیت های وزرا در استان سمنان
  • ۶ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد
  • رونمایی ۶ محصول دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان
  • پارک علم و فناوری سلامت سمنان افتتاح شد
  • فعالیت شبکه فن بازار در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی 
  • ماجرای ورود پارک علوم و فناوری به فیلمنامه‌نویسی
  • معرفی کسب‌وکارها در رویداد «معرکه» نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • واحدهای فناور پارک علم و فناوری زنجان افزایش می‌یابد/ ضرورت افزایش بودجه در سال جدید
  • واحدهای فناور پارک علم و فناوری زنجان افزایش می‌یابد/ضرورت افزایش بودجه در سال جدید