Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@05:26:27 GMT

امارات، میزبان جشنواره بین‌المللی «البرده»

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۵۳۸۹۲

امارات، میزبان جشنواره بین‌المللی «البرده»

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه روزنامه اماراتی البیان؛ نورة بنت محمد الکعبی، وزیر فرهنگ و توسعه دانش امارات در این باره تصریح کرد: جشنواره «البردة» با با ساختاری جدید از  روز 23 آبان ماه آغاز می‌شود و در این دوره از جشنواره تلاش خواهد شد تا این رویداد بین‌المللی منعکس‌کننده تمدن اسلامی و مظاهر و جلوه‌های در فرهنگ، هنر، موسیقی، معماری و اقتصاد اسلامی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اهمیت این جشنواره در جذب هنرمندان، شعرا و خوشنویسان بزرگ از همه جهان و با هدف نشر زیبایی و غنای هنرهای اسلامی، توضیح داد: این جشنواره شامل چندین نشست، نمایشگاه و نشست‌های هنری است که با هدف تقویت ارتباط میان هنرمندان و تشویق پژوهش در زمینه هنرهای اسلامی برگزار می‌شود.

آگاهی‌بخشی فرهنگی و تبلیغ جشنواره به زبان‎های مختلف، ایجاد شناخت فرهنگی از طریق برگزاری سلسله نشست‌های مختلف با موضوع هنرهای اسلامی، انتشار نشریه درباره فرهنگ اسلامی و برپایی دوره‌های آموزشی هنری و حضور جهانی از طریق همکاری با مؤسسات و مراکز فرهنگی و هنری در کشورهای مختلف جهان از جمه اقداماتی است که در این دوره از جشنواره بین‎المللی «البردة» مورد توجه قرار می‌گیرد.

جشنواره بین‌المللی البرده امارات به دلیل پرداختن به مسائل مختلف فرهنگی و هنری، تاکنون 15 دوره آن با استقبال گسترده هنرمندان، خوشنویسان، شاعران و ...برگزار شده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا بین الملل جشنواره امارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۵۳۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری،  معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به فراهم شدن شرایط برگزاری چهاردهمین جشنواره شعر تمداربیت در شهر اردل گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های اولیه این جشنواره فرا استانی، تیر امسال پس از پنج سال وقفه برگزار خواهد شد.
حجت الله شیروانی افزود: تلاش آن است که جشنواره نام‌آشنای تمداربیت در حوزه شعر گویشی، تیر امسال با دعوت از شاعران منطقه زاگرس نشین رقم بخورد.
وی گفت: رویداد‌های ادبی و هنری که تجربه برگزاری آنها فراتر از یک دهه است به عنوان بخشی از هویت فرهنگی مناطق و استان شناخته می‌شوند و امید می‌رود با تداوم برگزاری آنها بتوان علاوه بر ایجاد رونق و شور ادبی میان شاعران و اهالی فرهنگ و ادب، زمینه لازم برای ورود شاعران جوان و پرورش استعداد‌های جدید به‌ویژه در حوزه شعر گویشی را هم فراهم کرد.
سیزدهمین دوره جشنواره شعر گویشی تمداربیت مرداد ۹۸ با حضور ۱۳۹ شاعر از ۹ استان زاگرس‌نشین در ادل برگزار شد.

دیگر خبرها

  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • فرهاد قائمیان: رشد کمی و کیفی خاصی را در بخش های مختلف جشنواره امام رضا(ع) شاهدیم/ اعطای جایزه ویژه «غزه» برای نخستین بار
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • آمادگی میزبانی برای رویداد خوشنویسی جهان اسلام/ خبر خوب آقای مدیر
  • هفدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی برگزار می‌شود