Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-04@03:34:33 GMT

کشف علت مرگ یک رُمان نویس از روی نامه هایش!

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۵۴۴۱۸

صراط:

یک محقق با بررسی نامه نوشته شده توسط «جورج اورول» پس از بازگشت از جنگ‌های داخلی اسپانیا به علت مرگ این رمان‌نویس معروف پی برد.

به گزارش ایسنا به نقل از  گاردین  «گلب زیلبراشتاین» که پیش از این با بررسی دست‌نوشته‌های باقی‌مانده از «میخائیل بولگاکف» به بیماری کلیوی این نویسنده روسی پی برده بود با انجام آزمایش‌هایی بر روی نامه‌ای که «جورج اورول» پس از بازگشت از جنگ با فاشیست‌های تحت هدایت «فرانکو» دیکتاتور اسپانیایی خطاب به یکی از سردبیران ژورنال ابیات جهان در شوروی سابق نوشته بود، مدعی شد که این رماننویس سرشناس به سبب خونریزی بر اثر ابتلا به بیماری سِل درگذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این محقق با استفاده از فیلم استات موفق به کشف آثار باکتری و مورفین بر روی متن نامه نوشته شده توسط «اورول» شد و سپس ویژگی‌های این باکتری را با سوابق پزشکی کشته شدگان در جنگ‌های داخلی اسپانیا مقایسه کرد و اعلام کرد شواهد حاکی از آن است که «جورج اورول» در یکی از بیمارستان‌های اسپانیا مبتلا به بیماری سِل شده است. «اورول» پس از اصابت گلوله‌ای به ناحیه گردنش در یکی از بیمارستان‌های اسپانیا بستری شده بود.

«زیلبراشتاین» توضیح می‌دهد: سطح عفونت «اورول» بسیار بالا بوده و بیمارستان استاندارد‌های بهداشتی بسیار پائینی داشته است. جنگ داخلی در اسپانیا آخرین جنگ در قرن بیستم میلادی بود که هنوز در آن از پنی‌سیلین استفاده نمی‌شد و به همین دلیل بسیاری از مجروحین در بیمارستا‌ها عفونت می‌کردند و می‌مردند.

«دی جی تیلور» نویسنده کتاب زندگینامه «جورج اورول» نیز اعلام کرد که این نویسنده در کل طول دوران زندگی خود از شرایط سلامتی بدی رنج می‌برد و از نوعی بیماری مادرزادی تنفسی رنج می‌برده، در حدود سن ۲۰ سالگی در کشور میانمار مبتلا به تب دِنگی می‌شود و در ۳۰ سالگی نیز با ذات‌الریه دست و پنجه نرم می‌کرده است. در اوایل سال ۱۹۸۳ حال وی به قدری وخیم می‌شود که به سب خونریزی شدید به آمبولانس به بیمارستان منتقل می‌شود و مدت‌های زیادی طول می‌کشد تا بهبود یابد.

«اورول» بعد‌ها به جزیره‌ای «جورا» در اسکاتلند نقل مکان می‌کند و تمام وقت خود را صرف نوشتن کتاب «۱۹۸۴» می‌کند و همزمان تحت درمان بیماری سِل قرار می‌گیرد. وی رمان «۱۹۸۴» را در ژوئن سال ۱۹۴۹ منتشر کرد و در نهایت در ژانویه ۱۹۵۰ و در سن ۴۶ سالگی درگذشت.

«جورج اورول» سال ۱۹۰۳ با نام اصلی «اریک بلر» در بوتیهاری هند که در نزدیکی مرز نپال واقع است، متولد شد. این داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی با دو کتاب پرفروشش و نیز با نقد‌های پرشماری که بر کتاب‌ها می‌نوشت، یکی از بهترین وقایع‌نگاران فرهنگ و ادب انگلیسی قرن بیستم محسوب می‌شود.

«اورول» تنها چند سال اول زندگی را در این خانه سپری کرد و در دوران کودکی همراه خانواده‌اش به انگلستان رفت. او از سال ۱۹۲۲ تا ۱۹۲۷ در کشور برمه در خدمت نیرو‌های پلیس بود. زندگی در محیطی طبقاتی در هند و انگلیس باعث نگاه ویژه او به پدیده فقر شد؛ موضوعی که مهمترین عنصر آثار او را تشکیل می‌دهد. «اورول» نیز همچون بسیاری از نویسندگان و روشنفکران اروپایی هم‌عصر خود، در دهه ۱۹۳۰ به اسپانیا رفت تا علیه ارتش فاشیست ژنرال «فرانکو» مبارزه کند. او در این جنگ مجروح شد و هرگز کاملاً بهبود نیافت.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: نویسنده مرگ علت مرگ نوشته صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۵۴۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه گوتی به بارسلونا؛ لیگ قهرمانان اروپا بدون رئال مادرید کسل‌کننده‌ می‌شود!

هافبک سابق رئال مادرید معتقد است تیمش تنها نماینده شایسته اسپانیا در لیگ قهرمانان اروپا بوده‌است.

طرفداری | گوتی همواره با کری‌خوانی و نیش‌وکنایه به حمایت از رئال مادرید می‌پردازد.

رئال مادرید بار دیگر به مراحل پایانی لیگ قهرمانان اروپا رسیده و تنها دو بازی تا کسب جام شماره 15 در بزرگترین تورنمنت باشگاهی قاره سبز فاصله دارد. لوس‌بلانکوس، پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ قهرمانان طی 14 فصل اخیر، 12 بار به نیمه‌نهایی این رقابت‌ها راه یافته و توانسته در 9 سال اخیر، 5 بار به مقام قهرمانی برسد. اما از طرفی، بارسلونا، دشمن دیرینه رئال مادرید چند سالی می‌شود که در لیگ قهرمانان اروپا راه به جایی نمی‌برد. بلوگرانا که حد فاصل سال‌های 2006 تا 2015، 4 بار قهرمان اروپا شده بود، حال ناکام بزرگ این جام لقب گرفته و حتی در دو مقطع نیز راهی لیگ اروپا شده‌است.

گوتی، ستاره سابق رئال مادرید شب گذشته مهمان شبکه ال چرینیگیتو برای کارشناسی بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید بود و میان صحبت‌های خود به شکلی طعنه‌آمیز به تمجید از موفقیت‌های رئال در لیگ قهرمانان اروپا پرداخت. گوتی در این خصوص گفت:

اگر رئال مادرید نباشه، لیگ قهرمانان اروپا در اسپانیا از تب‌وتاپ می‌افته و کسل‌کننده می‌شه. انگار رئال مادرید تنها تیم اسپانیایی‌ای است که در این جام حضور داره!

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • پیشنهاد یونایتد و پنج تیم اروپایی برای ببر بارسلونا
  • یک ایرانی در نیمه نهایی چمپیونز لیگ
  • حماس خواهان فشار بر رژیم صهیونیستی برای توقف جنایت‌هایش علیه خبرنگاران شد
  • صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد
  • لیگ ملت‌های والیبال یکی از ستاره‌هایش را از دست داد
  • آغاز اردوی تیم ملی فوتبال هفت نفره بعد از یکسال
  • شجاعیان در این فصل رکوردشکنی می‌کند!
  • خالدآبادی: کاری به پرسپولیس و بازی‌هایش نداریم
  • کنایه گوتی به بارسلونا؛ لیگ قهرمانان اروپا بدون رئال مادرید کسل‌کننده‌ می‌شود!
  • ترفندهای کاربردی تربیتی برای جلوگیری از لجبازی کودک