Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک این وزارتخانه با دانشگاه علوم پزشکی ایران برای پایش سلامت تمام کارکنان حوزه سلامت که در مرکز کوهورت برگزار شد، گفت: 55 درصد ایرانی‌ها دارای سه ریزفاکتور اساسی مرتبط با سلامت هستند که تا قبل از 50 سالگی این 3 ریزفاکتور می‌تواند به واسطه بهره‌مندی از خدمات پایش سلامت مشکلی را از نظر ابتلا به سکته‌ها در افراد ایجاد نکنند و به واسطه بررسی این 3 ریزفاکتور می‌توان از بروز بسیاری از بیماری‌ها در میان کارکنان پیشگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه مهمترین علت ابتلای بیشتر کارکنان نظام سلامت به ویژه بعد از بازنشستگی کاری به بیماری‌های مختلف ناشی از بی‌اطلاعی  یا کم اطلاعی مربوط به وجود برخی ریزفاکتور یا بیماری‌های پایه در بدن‌شان است، افزود: هم‌اکنون 80 درصد از سکته‌های قلبی در کشور به واسطه انجام اقدامات مربوط به پایش سلامت کاملا قابل پیشگیری است؛ در بیشتر موارد علاوه بر سکته‌ها زمان بروز بسیاری از بیماری‌ها را تا 10 سال به تأخیر انداخت و حتی احتمال ابتلا به چنین بیماری‌هایی را نیز به صفر رساند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ادامه داد: با استفاده از پایش سلامت همه توانایی افراد و قوای بدنی آنها بیش از پیش ارتقاء می‌یابد، مسئله‌ای که در آن کاهش شانس ابتلا به بیماری‌ها چنین امکانی را فراهم می‌آورد.

ملک‌ زاده با بیان اینکه تا وقتی که نتوانیم جلوی مرگ زودرس کارکنان حوزه بهداشت را بگیریم نمی‌توانیم برای کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری‌ها در کشور اقدام اساسی‌تری انجام دهیم، ادامه داد: استفاده از خدمات مرکز کوهورت این شانس را می‌دهد که تمام پرسنل حوزه وزارت بهداشت به شکل ادواری و مرتب مورد چکاپ و معاینات پزشکی کامل اعم از غربالگری، سرطان‌های شایع همچون روده بزرگ، سینه و رحم قرار گیرند همچنین  این کارکنان می‌توانند از مشاوره‌های روانشناسی و سایر آزمایش‌های مربوط به چکاپ سلامتی در چنین مراکزی با حمایت وزارت بهداشت بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: سرطان مری در کشور کاهش یافته، اما متأسفانه سرطان روده بزرگ که صددرصد قابل پیشگیری است، به سرعت رو به گسترش است، موضوعی که اهمیت راه‌اندازی و بهره‌مندی مراکز کوهورت را برای کارکنان وزارت بهداشت و حتی سایر کارکنان ارگان‌ها و سازمان‌های دیگر پررنگ‌تر می‌کند.

موضوع ورزش سازمانی باید  توسعه یابد

در ادامه مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک وزارت بهداشت با دانشگاه علوم پزشکی ایران، سید علی صدرالسادات معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: ارائه خدمات پایش سلامت برای پرسنل و کارکنان یکی از مهمترین مأموریت‌های وزارت بهداشت در حوزه ارتقاء سطح کیفی سلامت پرسنل به شمار می‌رود، زیرا تا وقتی که در سیستم و مجموعه‌ای کارمندی دچار بیماری‌های مختلف شود یقینا روند تسریع کار در آن مجموعه با مشکلات جدی مواجه می‌شود، بنابراین باید ارتقای سلامت کارکنان نه تنها در وزارت بهداشت بلکه در همه ارگان‌ها و سازمان‌ها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد تا بتوان با استفاده از خدمات پایش سلامت کارکنانی چابک و با روحیه‌ای بسیار خوب فعالیت کنند.

وی با تأکید بر اینکه در راستای افزایش کیفیت سلامت کارکنان باید ورزش‌های سازمانی بیش از پیش توسعه یابد، بیان کرد: ورزش در تمام دنیا مهمترین مولفه تضمین سلامتی است که این مهم باید در میان پرسنل تمام سازمان‌ها و ارگان‌ها مورد توجه قرار گیرد و برنامه‌ریزی‌های اساسی برایش انجام شود؛ مسئله‌ای که باید ابتدا از کارکنان حوزه نظام سلامت آغاز شود؛  علاوه بر آن راه‌اندازی مراکزی همچون مرکز کوهورت نیز نقش موثری برای افزایش سلامتی پرسنل دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۵۴۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طب ایرانی می تواند در پیشگیری و درمان چاره ساز باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، نفیسه حسینی یکتا گفت: برگزاری این کنگره می‌تواند نقش معرفی طب ایرانی به نظام سلامت را داشته باشد و جایگاه آن را ارتقا دهد.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این کنگره ایجاد فضا برای تبادل نظر میان متخصصان این رشته است، ادامه داد: این کنگره که قرار است از نهم تا یازدهم خرداد ماه برگزار شود می‌تواند بستر مناسبی برای ایجاد تبادل یافته‌های علمی میان متخصصان، اساتید و صاحب نظران این رشته باشد و حضور کارشناسان این رشته در این کنگره می‌تواند بار علمی آن را بالا ببرد.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، بر این باور است که طب ایرانی ظرفیت بالایی برای حوزه بهداشت و درمان دارد و می‌تواند در حوزه پیشگیری و درمان بسیار چاره ساز باشد و برگزاری این کنگره می‌تواند اثرات مثبتی در شناساندن این طب به مردم و جامعه بهداشت و درمان کشور داشته باشد.

وی به این موضوع اشاره می‌کند که طب ایرانی ظرفیت‌های بالایی در حوزه پژوهش و تولید علم دارد و با حمایت‌های بیشتر، قطعاً شاهد موفقیت‌های بیشتری در این عرصه خواهیم بود.

حسینی یکتا بر این باور است که توسعه آموزش و پژوهش طب ایرانی در پیکره سیستم آموزشی کشور در کنار پرورش نیروهای متعهد و علاقه مند موجب می‌شود که امکان سو استفاده از این مکتب، کاهش یافته و نیروهای انسانی لازم نیز برای انجام تحقیقات اساسی در این مسیر پرورش یابند.

وی به محورهای اصلی این کنگره اشاره کرده و توضیح داد: پزشکی مبتنی بر سبک زندگی، طب پیشگیری و فرد محور، غذا، تغذیه، غذاداروها و آشپزی طبی، فرآورده‌های سنتی، گیاهی و طبیعی، ماساژ و تکنیک‌های دستی، هوش مصنوعی و توسعه طب ایرانی، پزشکی سامانه‌ها و پزشکی یکپارچه از مواردی است که در این کنگره مطرح می‌شود.

حسینی یکتا گفت: حضور در این کنگره امتیاز بازآموزی دارد علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این کنگره می‌توانند به وب سایت itmcongress.ir مراجعه کنند.

کد خبر 6099122 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ۲۴ درصد مرگ‌ومیرهای ناشی از سکته‌های مغزی، مربوط به آلودگی هوا است
  • دخالت نابجا در حوزه سلامت از دست وزارت بهداشت خارج شده است
  • طب ایرانی می تواند در پیشگیری و درمان چاره ساز باشد
  • چگونگی نشان‌دار شدن بیماران صعب‌العلاج
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی با تغذیه مناسب
  • کمک ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان تهران
  • ارتباط بیماری‌های دهان و دندان با افت عملکرد قلب، مغز و بروز برخی سرطان‌ها
  • پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب / ارتباط بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟