Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@23:15:48 GMT

‌توصیه‌های ضروری برای مقابله با دزدان سایبری

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۵۴۸۱۷

‌توصیه‌های ضروری برای مقابله با دزدان سایبری

به گزارش ایکنا؛ جرایم سایبری شامل جرم‌هایی هستند ‌که در محیط سایبر بوجود می‌آیند؛ این جرایم امروزه با‌توجه به افزایش تراکنش‌های الکترونیکی در فصل تابستان و تعطیلات تابستانی رشد پیدا می‌کند، اما شما می‌توایند با رعایت ۱۱ نکته امنیتی، خطر دستبرد مجرمان سایبری را به حداقل ممکنه برسانید.
۱. هنگام انجام خرید اینترنتی، پیش از وارد کردن اطلاعات کارت، از اینکه به «درگاه پرداخت اینترنتی» معتبر هدایت شده‌اید، اطمینان حاصل کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


۲. برنامک‌های (اپلیکیشن) همراه فراهم کننده خدمات پرداخت را تنها از مراجع معتبر بارگیری، نصب و استفاده کنید.
۳. از درج اطلاعات کارت خود در کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی یا صفحات اینستاگرامی یا هر شبکه اجتماعی که توسط بانک یا شاپرک تایید نشده باشند، خودداری کنید.
۴. کارت و رمز کارت خود را تا آنجا که می‌شود، در اختیار دیگران قرار ندهید.
۵. خرید‌های اینترنتی خود را از فروشگاه‌های مطمئن انجام دهید.
۶. از امنیت رمز‌های خود اطمینان یابید. توصیه می‌شود رمز اول و دوم کارت را به صورت دوره‌ای تغییر دهید.
۷. تا آنجا که می‌توانید از ارائه اطلاعات کارت خود در بستر‌های ارتباطی پرخطر نظیر؛ تلفن ثابت، پیامک و کد‌های دستوری *... # (USSD) خودداری کنید.
۸. از ابزار‌های شخصی امن برای انجام تراکنش‌های بانکی استفاده کنید. مطمئن شوید که ابزار‌های شخصی (تلفن همراه، تبلت، رایانه شخصی و ...) مورداستفاده در تراکنش‌های بانکی از امنیت کافی برخوردار باشند.
۹. درصورتی‌که از اینترنت WiFi اماکن عمومی مانند رستوران‌ها، فروشگاه ها، مراکز خرید و ... استفاده می‌کنید، تا آنجا که می‌توانید تراکنش مالی یا خرید اینترنتی انجام ندهید و با استفاده از آن به برنامه‌های همراه بانک و اینترنت بانک خود وصل نشوید.
۱۰. هنگام استفاده از دستگاه خودپرداز یا پایانه فروش، از عدم وجود تغییرات/دستکاری یا نصب تجهیزات اضافی غیرمجاز در بخش‏‌های مختلف آن اطمینان حاصل کنید.
۱۱. تا آنجا که می‌توانید از مراجعه به دستگاه های‌خودپردازی که در مکان‏‌های تاریک، نقاط خارج از دید و کم رفت‌وآمد نصب شده‌اند، خودداری کنید.   انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا فناوری اطلاعات فضای مجازی سایبر دزدان اینترنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۵۴۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقبت‌های ضروری بعد از تعویض مفصل زانو + فیلم

برخی از افراد بنا به دلایل متفاوتی مانند  آرتروز زانو پیشرفته و یا افزایش سن نیاز باید عمل تعویض مفصل زانو را انجام دهند.

انجام عمل تعویض مفصل زانو مانند هر عمل دیگری نیاز به مراقبت‌های بعد از جراحی دارد که علی ترکمان جراح و متخصص ارتوپدی به چند نمونه از این مراقبت‌های لازم و  ضروری که پس از تعویض مفصل باید به روتین زندگی افراد تبدیل شود، اشاره کرده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • سقف روزانه تراکنش های بانکی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟
  • سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟
  • بهترین سایت سفارش آنلاین کتاب در ایران
  • از انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری تا درگیری منجر به قتل در مازندران
  • سنگ چاقو تیز کنی که برای قصاب ۸۰۰ میلیون ریال آب خورد!
  • انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری در مازندران
  • شناسایی ۳ هزار و ۸۴۲ تارنمای مشکوک در کشور
  • مراقبت‌های ضروری بعد از تعویض مفصل زانو + فیلم
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید