Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛به گفته محققان روس یک نوع ماده معدنی جدید در شهاب سنگ کشف شده که از الماس سخت‌تر است.

دو سال قبل جویندگان طلا در سیبری این سنگ فضایی را یافتند. از آن زمان تاکنون آزمایش‌های متوالی روی این نمونه انجام شده است. به گفته کارشناسان این شهاب سنگ حاوی یک ماده ناشناخته است که در فضا تشکیل شده و آن‌ها ماده مذکور را Uakitite نامگذاری کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوریس شوستوف مدیر انسیستو ستاره شناسی آکادمی علوم روسیه می‌گوید: کشف مواد معدنی جدید در شهاب سنگ‌ها پدیده‌ای معمول است زیر آن‌ها تحت شرایط متفاوتی از زمین تشکیل می‌شوند.

بیشتربخوانید:سیاره‌ای از جنس ستاره‌های دنباله دار/راز تشکیل سیاره پلوتو کشف شد! 

این شهاب سنگ در ۲۰۱۶ میلادی در منطقه Buryatia در جنوب روسیه کشف شد. مقدار این ماده جدید بسیار کم بود و باید تحت آزمایش‌های مخصوص از جمله پراش الکترونی قرار می‌گرفت.

به هرحال محققان دانشگاه فدرال اورل، دانشگاه نووسیبیرسک و موسسه زمین شناسی در سیبری این کشف را انجام داده اند.دانشمندان شهاب سنگ را در دمای بالاتر از ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد قرار دادند. در این وضعیت نوعی troilite daubreelite (ترولیت کانی با قابلیت هدایت الکتریسیته و daubreelite نوعی سولفید معدنی نادر است) به وجود آمد که یکی از مواد تشکیل دهنده آن uakitite است. در بیانیه دانشگاه آمده است: این شهاب سنگ در آزمایش‌ها نوعی کریستال‌های ایزومتریک (به شکل daubreelite) یا دانه‌هایی گرد (به شکل schreibersite) تشکیل داد.

قطر دانه‌های uakitite کمتر از ۵ میکرومتر بود. این ماده معدنی جدید با carlsbergite CrN و osbornite TiN مرتبط است. به دلیل اندازه بسیار ریز uakitite ارزیابی ویژگی‌های آن ممکن نبود. اما دانشمندان معتقدند این ماده دارای فازی زرد و شفاف و سخت‌تر از الماس است.

منبع:مهر

انتهای پیام/

نوعی ماده معدنی جدید در یک شهاب کشف شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فناوری خواندنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۵۵۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست

مهدی زارع خورمیزی رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان تفت گفت: کارشناسان به صورت منظم کلیه معادن موجود درحوزه شهرستان را پایش کرده و در صورت عدم رعایت الزامات زیست محیطی اخطار‌های لازم به متولیان معادن ارائه می‌دهند. 

وی افزود: فعالیت تمامی معدن فعال به صورت منظم توسط کارشناسان محیط زیست رصد می‌شود. 

زارع خورمیزی با بیان اینکه فعالیت‌های معدنی یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست است، ادامه داد: متولیان معادن به منظور کاهش تبعات فعالیت معدنی خود باید الزامات زیست محیطی را رعایت کنند تا از تهدیدات و تخریب بیش از حد طبیعت جلوگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • دیدار با خانواده شهید عباسعلی الماس زاده در نقده
  • منش طلبگی | الماس گرانبهای روحانیت
  • تأمین آب کامل شهر توپ آغاج بیجار با اجرای ۴ کیلومتر خط انتقال آب
  • استخراج الماس از گل صدتومانی + عکس
  • استخراج الماس از گل صدتومانی
  • هدف قرار گرفتن کشتی «سیکلادیس»با پهپاد «شهاب» نیروهای یمنی+ فیلم
  • واکنش به بازی شهاب حسینی در آخرین سریالش
  • آغاز به کار کنگره همکاری‌های دولت ،دانشگاه و صنعت در قم
  • پدر طلبه شهید همایون معدنی به فرزند شهیدش پیوست
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست