Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-25@09:52:11 GMT

فدراسیون روی نقطه پنالتی برای یک زن

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۵۵۱۶۱

فدراسیون روی نقطه پنالتی برای یک زن

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛   اما سونامی کنار گذاشتن بازنشسته‌ها در فوتبال به این سادگی‌ها هم نیست.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال به همراه علی کفاشیان نایب رئیس اول و حیدر بهاروند نایب رئیس دوم آن جزو بازنشسته‌ها بوده و باید استعفا بدهند.
استعفای این دو نفر چه پیامدهایی برای فوتبال ایران خواهد داشت؛ نکته بسیار مهمی برای 60 روز آینده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با استعفای مهدی تاج براساس آیین‌نامه فدارسیون فوتبال ایران، نایب رئیس اول به مدت شش ماه سرپرست خواهد شد تا مقدمات ثبت نام کاندیدها و برگزاری مجمع فوق العاده برای انتخاب رئیس جدید را فراهم کند.

با توجه بازنشسته بودن کفاشیان و عدم امکان وی به عنوان نایب رئیس اول، این وظیفه باید توسط نایب رئیس دوم انجام شود.

اما نکته اینجاست که حیدر بهاروند نایب رئیس دوم هم بازنشسته است و باید او نیز استعفا دهد تا نایب رئیس سوم فدراسیون فوتبال این وظیفه قانونی را انجام دهد.

این یک اتفاق بسیار جالب و نادر است تا دکتر لیلا صوفی‌زاده نخستین زنی باشد که سرپرستی فدراسیون فوتبال ایران را از بدو تأسیس تاکنون به عهده می‌گیرد تا مقدمات برگزاری مجمع فوق‌العاده و انتخابات دوباره ریاست فدراسیون فوتبال را فراهم کند.

از سوی دیگر استعفای کفاشیان از کمیته تیم‌های ملی حاشیه‌های زیادی خواهد داشت، در شرایطی که کمتر از 4 ماه تا شروع جام ملت‌های آسیا باقی مانده، ماجرای ماندن کی‌روش، هماهنگی برای اردوی تیم ملی و بازی‌های تدارکاتی بیشترین محل نگرانی از این ماجراست.

استعفای نایب رئیس دوم و رئیس سازمان لیگ هم دردسرهای خودش را دارد، به تازگی دوره هجدهم لیگ برتر ایران آغاز شده و کوچکترین خللی در این سازمان تبعات و واکنش‌های بزرگی برای فوتبال باشگاهی ایران و نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا به دنبال دارد.

در این میان چهره‌های مختلف غیرفوتبالی برای رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون فوتبال و نایب رئیسی آن از هیچ تلاشی غافل نخواهند شد.
این آزمون بزرگی برای مجمع فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش است که با فراهم کردن شرایط حضور فوتبالی‌های مؤثر و موفق برای اداره فوتبال و همچنین یاری کردن به نخستین سرپرست زن فدراسیون فوتبال، دوره گذار و انتقال کنار رفتن چهره‌های بازنشسته را فراهم کنند.

این دوره گذار بسیار حساس است و می‌تواند نشان‌دهنده شادابی بدنه مدیریت ورزشی و فوتبال ایران بوده و همچنین استقلال ساختار عملکرد و انتخاب رئیس آینده فدارسیون ایران را به نمایش بگذارد.

کوچکترین اشتباه در اجازه ورود به افراد غیرمتخصص، دخالت‌های دولتی، سفارش‌های مرسوم و حضور افراد سیاسی برای این صندلی ضرر سنگینی برای فوتبال ما به مانند 12 سال پیش و همچنین شرایط امروز کویت خواهد داشت.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بازنشسته شورای نگهبان فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۵۵۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دومین جلسه کارگروه نظارت و صیانت با حضور رئیس فدراسیون فوتبال


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛ مهدی محمد نبی، نایب رییس فدراسیون فوتبال درباره برگزاری دومین جلسه کارگروه نظارت و صیانت در مسابقات هفته‌های پایانی لیگ برتر و دسته یک فوتبال گفت: این جلسه با حضور رئیس، نواب رئیس، دبیرکل، ارکان قضایی، روسای دپارتمان‌های روابط عمومی، داوران و فناوری اطلاعات به همراه رئیس، دبیر و مسئولین مسابقات سازمان لیگ فوتبال برگزار شد و موارد مختلفی درباره رقابت‌های لیگ فوتبال در هفته‌های پایانی به بحث و بررسی گذاشته شد.

وی افزود: مقرر شد تا نمایندگان ارکان قضایی در جلسه هماهنگی قبل از هر مسابقه در هفته‌های پایانی حضور یافته و موضوعات مرتبط را مطرح و تایید کنند. همچنین قرار شد تا حضور تماشاگران متعاقب با آیین نامه بلیط فروشی مسابقات برگزار شود و هیچ باشگاهی نباید رایگان بودن رقابت‌ها را اعلام کند.

دیگر خبرها

  • گل برونو فرناندز به شفیلدیونایتد از روی نقطه پنالتی (منچستریونایتد 2-2 شفیلدیونایتد)
  • بیست سال پیش افراد غیرفوتبالی خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس را متوقف کردند!
  • تاکید فدراسیون فوتبال: تماشای بازی‌ها نباید رایگان باشد
  • تأکید فدراسیون فوتبال؛ تماشای بازی ها نباید رایگان باشد
  • تأکید فدراسیون فوتبال؛ تماشای بازی‌ها نباید رایگان باشد
  • برگزاری دومین جلسه کارگروه نظارت و صیانت با حضور رئیس فدراسیون فوتبال
  • گل جالب و زیبای احمد حسن زاده به قرقیزستان از روی نقطه پنالتی در جام ملت های فوتسال آسیا / فیلم
  • مکاتبه فدراسیون فوتبال با AFC و حل مشکل مالکیت سرخابی‌ها
  • نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود
  • ارسال نامه سازمان خصوصی سازی به رئیس فدراسیون فوتبال +تصویر