Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مبارزه با بیماری های معاونت بهداشت از شناسایی سالانه ۴۰ مورد مبتلاء به هپاتیت درشهرستان تربت حیدریه خبرداد.

محمد رضا اعتصامی راد کارشناس مبارزه با بیماری های معاونت بهداشت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تربت حیدریه با بیان این موضوع که سالانه در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه۳۰ تا۴۰ مورد بیمار مبتلاء به هپاتیت شناسایی می شوند افزود: بیشترین نوع هپاتیت که افراد در شهرستان با آن درگیر میشوند نوع B آن میباشد ،که البته انتظار می رود حدود کمتر از ۲ درصد جمعیت ( حدود ۷۰۰۰ نفر ) آلوده به ویروس هپاتیت B در جمعیت تحت پوشش دانشگاه وجود داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در تعریف این بیماری بیان کرد:هپاتیت از نظر لغوی به معنای التهاب کبد است که میتواند دراثر عوامل مختلف از جمله بسیاری از داروها، ویروس های مختلف و بیماری های ژنتیکی پدید می آید.

 

اعتصامی راد خاطر نشان کرد: بیماری هپاتیت میتواند بدون علامت باشد ویا علایمی بسیار شدید همراه با گرفتاری شدید کبدی ایجاد کندو از این جهت اگر درمان نشود یا فرد مبتلا دیر متوجه شود یکی از عوامل مهم ایجاد سرطان کبد در فرد است.

 

کارشناس مبارزه با بیماری ها ضمن اشاره به باور غلط رایج در بین مردم مبنی بر زردی زدن برای درمان زردی که در واقع یک اختلال کبدی به علل مختلف از جمله هپاتیت می باشد، تاکید کرد: حتی در طب سنتی این موضوع تایید نشده است و استفاده از وسایل غیر بهداشتی در این روش خود باعث عامل انتقال بسیاری از بیماری ها از جمله هپاتیت می باشد، انتقال از راه خون و فرآورده های خونی،مادرآلوده به نوزاد، تماس جنسی حفاظت نشده و خارج از چارچوب زناشویی، اقدامات دندانپزشکی در مراکز غیر بهداشتی، انجام خالکوبی و تاتو، استفاده از وسایل تیز و برنده مشترک و مسواک مشترک از راههای انتقال هپاتیت B می باشد.

 

وی ادامه داد: اگر افرادی سابقه یکی از رفتارهای فوق را دارد یا اینکه در خانواده یک فرد مبتلا به هپاتیت دارند، بهتر است نسبت به انجام آزمایش هپاتیت اقدام کنند.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس روزنامه های ورزشی سوریه کنکور۹۷ روزنامه همایش فوتبال ایران خراسان جنوبي اردبیل کانون های مساجد هپاتیت شناسایی تربت حیدریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۵۵۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطفاء حریق یک واحد صنفی در تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی؛ سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تربت حیدریه گفت: این حریق بامداد امروز سه شنبه (۴ اردیبهشت) در ساعت ۵:۲۲ دقیقه  روی داد که با تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ تیم های اطفاء حریق ایستگاه مرکزی بلافاصله به محل حادثه در خیابان ابوذر اعزام شدند.

حسین صادقی افزود: پس از حضور تیم های اطفاء حریق و بررسی صحنه، حریق به صورت کامل اطفاء شد.

 وی گفت: بررسی علت بروز حادثه به واحد کارشناسی سازمان ارجاع شد.

دیگر خبرها

  • اطفاء حریق یک واحد صنفی در تربت حیدریه
  • هشدار دامپزشکی تربت‌حیدریه به دامداران در خصوص مبارزه با انگل‌های خارجی
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار در ایران
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه در خصوص خطر شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو
  • درمان رایگان بیماران هپاتیت C؟
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد + جزئیات
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران
  • هشدار؛ انتقال ایدز و هپاتیت با زالو درمانی
  • انتقال ایدز و هپاتیت با زالو درمانی | پزشک اجازه تهیه و مصرف زالو برای بیمار را ندارد