Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، «مهندس حسین فلاح جوشقانی»، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به همراه تنی چند از معاونان این سازمان، عصر دوشنبه هشتم مرداد ۱۳۹۷ از نخستین هاب مکانیزه شبکه اپراتور اول پست خصوصی کشور بازدید کردند و از جزییات پیشرفت‌ها و برنامه‌های آتی این اپراتور مطلع شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین هاب مکانیزه مدرن پستی کشور با هدایت اولین اپراتور خصوصی پست ایران و با سرمایه‌گذاری چند میلیون یورویی هلدینگ فاخر توسط شرکت آلمانی بویمر در زمستان سال ۱۳۹۶ راه‌اندازی شد؛ این هاب پستی ظرفیت تجزیه ۷۰۰۰ مرسوله پستی در ساعت را دارد و در حال حاضر برای تجزیه کلیه مرسولات پستی شبکه اپراتور اول پستی کشور مورد استفاده قرار گرفته است.

 در خلال این بازدید که «مسعود همدانلو» قائم‌مقام رییس سازمان تنظیم مقررات در امور فرهنگی، «مهندس مجتبی نصیری» معاونت امور پستی و مهندس مازیار کشاورز معاون توسعه مدیریت و امور منابع سازمان تنظیم مقررات حضور داشتند.

  فلاح جوشقانی با بیان این که در صورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل بازار پستی کشور، سرانه مرسولات پستی کشور تا چند برابر افزایش خواهد یافت، گفت: متاسفانه تا به حال مردم نتوانسته‌اند سرویس‌های شایسته‌ای را برای ارسال مرسولات خود دریافت کنند و انتظار می‌رود با فعالیت اپراتورهای خصوصی پست در کشور، گام های موثری برای بهبود کیفیت سرویس‌های پستی برداشته شود.

او افزود: ابعاد بالقوه بازار مرسولات کشور تا ۴ میلیارد مرسوله در سال است و با توجه به روند هوشمندسازی و مکانیزه سازی اپراتورهای خصوصی کشور، امیدواریم این بازار بالقوه به بازاری بالفعل تبدیل شود. اعطای مجوز خصوصی سازی پست یک روند طولانی و ثمره مذاکراتی است که می‌خواهد صنعت سنتی پستی ایران را به بخش خصوصی بسپارد تا مدرن شدن این صنعت را همچنان که امروز در هاب اپراتور اول پست می‌بینیم، شاهد باشیم.

در خلال این بازدید «مهندس حسین رضایی»، مدیرعامل اولین اپراتور خصوصی پست کشور هم با بیان این که انتظارات بخش خصوصی از نهادهای حاکمیتی، حمایت از سرمایه‌گذاری و برطرف کردن موانع و چالش‌های پیش رو است، اظهار داشت: انتظار ما از سازمان‌های دولتی و حاکمیتی هم‌افزایی و ایجاد راهی برای پیشرفت این صنعت است و امیدواریم مجموعه این اقدامات در بهبود شاخص‌های پستی ایران و افزایش کیفیت خدمات موثر باشد.

«دکتر مهرداد فاخر»، مدیرعامل شرکت تیپاکس هم با اشاره به پتانسیل‌های این صنعت در کشور و در عرصه بین‌الملل گفت: هیچ برند معتبر خارجی بدون حمایت دولت و حاکمیت خود موفق نبوده است. امروزه انتظار ما در بخش خصوصی این است که حمایت جدی دولت را برای گذار از شیوه‌های سنتی پست داشته باشیم؛ تلاش ما در راستای راه‌اندازی یک شبکه مدرن پستی در ایران و فراتر از مرزها، با سرعت ادامه دارد.

پروانه رسمی فعالیت اولین اپراتور خصوصی پست ایران، اسفندماه ۱۳۹۶ به شرکت ترن پارت تیپاکس اعطا شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زمستان شاخص معاون نمایشگاه بین المللی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۵۵۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه 200 میلیون دلاری بزر‌گترین اپراتور بی‌سیم آمریکا به دلیل فروش اطلاعات کاربران

ایتنا - کمیسیون ارتباطات فدرال بزرگ‌ترین اپراتورهای تلفن همراه در ایالات متحده را به دلیل فروش اطلاعات موقعیت مکانی مشتریان خود بدون رضایت، با جریمه جمعی 200 میلیون دلاری محکوم کرده است.
کمیسیون ارتباطات فدرال بزرگ‌ترین اپراتورهای تلفن همراه در ایالات متحده را به دلیل فروش اطلاعات موقعیت مکانی مشتریان خود بدون رضایت، با جریمه جمعی 200 میلیون دلاری محکوم کرده است. AT&T  باید 57 میلیون دلار بپردازد، در حالی که Verizon باید 47 میلیون دلار بپردازد. در همین حال، Sprint  و T-Mobile با مجموع 92 میلیون دلار جریمه روبرو هستند. این کمیسیون تحقیقات عمیقی را در مورد افشای غیرمجاز و فروش داده‌های مکان واقعی مشترکین پس از افشای فعالیت‌های آنها در سال 2018 انجام داد.

به گزارش ایتنا، جسیکا روزن وورسل، کمیسر کمیسیون ارتباطات فدرال گفت:«  شرکت‌های مخابراتی اطلاعات موقعیت مکانی بی‌درنگ را به جمع‌آورنده‌های داده فروختند، و اجازه دادند این داده‌های بسیار حساس در دست شرکت‌های ثالثا، شکارچیان و سایر موارد قرار گیرد. »

به گفته این آژانس، این طرح پس از گزارش‌های عمومی مبنی بر اینکه یک کلانتر در میسوری با استفاده از اطلاعات موقعیت مکانی که شرکتی به نام Securus از اپراتورهای بی سیم دریافت می‌کند، افراد متعددی را ردیابی می کند، آغاز شد. این شرکت خدمات ارتباطی را به مراکز اصلاح و تربیت در کشور ارائه می‌دهد.

 
در حالی که اپراتورها در نهایت فعالیت خود را متوقف کردند، آژانس گفت که آنها به مدت یک سال پس از فاش شدن این رویه و پس از اینکه به کمیسیون قول دادند فروش داده‌های مکان مشتری را متوقف خواهند کرد، به اجرای برنامه‌های خود ادامه دادند. به‌علاوه، آنها بدون تضمین‌های معقول به کار خود ادامه دادند تا اطمینان حاصل کنند که خدمات قانونی با استفاده از اطلاعات مشتریانشان، مانند کمک‌های جاده‌ای و خدمات فوریت‌های پزشکی، واقعاً رضایت کاربران را برای ردیابی مکان‌هایشان جلب می‌کنند.

این شرکت‌ها گفتند که قصد دارند جریمه‌ها را به چالش بکشند. T-Mobile که با بزرگترین جریمه به ارزش 80 میلیون دلار روبرو است و اسپرینت 12 میلیون دلار جریمه شد گفته که جریمه بیش از حد است.AT&T  گفت که این تصمیم فاقد شایستگی قانونی و واقعی است و این تصمیم شرکت‌ها را به دلیل حمایت از خدمات مکانی نجات‌بخش مجازات می‌کند.»

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور
  • ایمن‌ترین پیام‌رسان‌های جهان/ چگونه امنیت پیام‌رسان‌ها را بالا ببریم؟
  • غرفه ذوب آهن اصفهان پربازدید ترین در بین صنایع فولادی
  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • اجرای پروژه فیبرنوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • جریمه 200 میلیون دلاری بزر‌گترین اپراتور بی‌سیم آمریکا به دلیل فروش اطلاعات کاربران