Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-19@09:05:25 GMT

پتروشیمی مهاباد

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۵۵۵۹۱

‍‍‍‍‍‍

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مهاباد تولیدات شعله صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۵۵۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۸ میلیون لیتری تولید بنزین در دولت سیزدهم

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، جواد اوجی روز یکشنبه (۲۷ اسفند) آخرین جلسه هیات دولت در سال ۱۴۰۲ با ارایه گزارشی از عملکرد وزارت نفت، اظهار داشت: تولید گاز ال پی جی از ۳.۲ میلیون تن در سال ۱۳۹۹ به ۶.۵ میلیون تن در سال جاری افزایش داشته که همه جای دنیا هم در اروپا و هم آسیا برای آن تقاضا وجود دارد.

وی با اعلام اینکه ۳۲ میلیون مترمکعب گازهای مشعل در سال آینده جمع‌آوری خواهد شد، ادامه داد: جمع‌آوری گازهای مشعل از ۰.۴ میلیون مترمکعب در سال ۱۳۹۹ به ۱۱.۵ میلیون مترمکعب در سال ۱۴۰۲ رسیده است که طبق برنامه‌ریزی‌های در سال ۱۴۰۴ به ۶۴ میلیون مترمکعب می‌رسد.

وزیر نفت به افزایش ظرفیت پالایشی نفت خام و میعانات گازی اشاره کرد و گفت: ظرفیت پالایشی کشور ظرفیت پالایش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز در سال ۱۴۰۰ به ۲ میلیون و ۳۷۰ هزار بشکه در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته که با وارد مدار شدن پالایشگاه آبادان ۱۸ میلیون لیتر به تولید بنزین و ۸ میلیون لیتر به تولید گازوئیل افزوده شده است.

اوجی از افزایش تولید محصولات پتروشیمی از ۶۵ به ۷۵ میلیون تن طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ خبر داد و اعلام کرد: افزایش وزنی صادرات محصولات پتروشیمی نیز از ۲۹ میلیون تن در سال ۱۳۹۹ به ۲۴.۴ در سال ۱۴۰۲ رسیده که رشد ۱۹ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه حجم و ارزش تجارت نفت، پتروشیمی و گاز در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، اظهار کرد: ۱۲ میلیارد دلار مربوط به بخش پتروشیمی بوده و حدود ۵ میلیارد دلار سهم ال پی جی است.

وزیر نفت تصریح کرد: همچنین ۳۵ میلیارد دلار صادرات نفت انجام شده و تجارت در بخش پالایشی هم ۸ میلیارد دلار بوده که حدود ۵۰ میلیارد دلار تجارت نفت و گاز در سال جاری است.

دیگر خبرها

  • حضور دانش بنیان‌های ایرانی در نمایشگاه تجهیزات نفت و پتروشیمی چین
  • حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه فناوری چین
  • حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه فناوری و تجهیزات نفت و پتروشیمی چین
  • دانش‌بنیان‌های ایرانی به نمایشگاه فناوری و تجهیزات نفت و پتروشیمی چین می‌روند
  • افزایش ۱۸ میلیون لیتری تولید بنزین در دولت سیزدهم
  • نشت‌یابی فوق دقیق گاز به همت دانش بنیان‌ها
  • برآورد فروش ۱۰.۴ هزار میلیارد تومانی پتروشیمی جم‌پیلن در ۱۴۰۲
  • سرمایه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ۷۵ هزار میلیارد تومان می‌شود
  • گشایش ۵ مجتمع پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • مهم برای بورس؛ لغو معافیت علی الحساب شرکت‌های پتروشیمی و شیمیایی