Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آسیب‌ها و مسائل اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور گفت: تشکل‌های متقاضی فعالیت در حوزه اجتماعی نگاه تخصصی داشته باشند. ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸ استانها مرکزی نظرات

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، رضا محبوبی پیش از ظهر امروز در نشست مشترک مدیران کل دفاتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری‌های سراسر کشور به میزبانی استان مرکزی اظهار داشت: تمام افرادی که در این جلسه حضور دارند در جریان گزارش وضعیت اجتماعی کشور در محضر مقام معظم رهبری و سران نظام هستند، محتوای این گزارش به گونه‌ای بود که سران نظام را متقاعد کرد به شکل مستمر این موضوع را پیگیری کنند، همین یک اتفاق کافی است که به اهمیت موضوع پی ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما با مداخله در وضعیت آسیب‌دیدگان اجتماعی به‌عنوان معلول‌های این وضعیت اجتماعی هرگز نمی‌توانیم روند آسیب‌ها و مسائل اجتماعی را کنترل کنیم و با برگزاری کلاس، ارائه مشاوره و برخی حمایت‌های اجتماعی می‌توانیم این سیل را کنترل کنیم یک برداشت غلط کارشناسی است.

معاون آسیب‌ها و مسائل اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور تصریح کرد: مداخلات در سطح میانی که نظارت بر بهبود عملکرد دستگاه‌ها است در صورتی که انگیزه‌ها تقویت و مقررات اجازه دهد، بیش از 30 درصد نمی‎تواند در حوزه آسیب‌های اجتماعی اثرگذار باشد و بیش از 70 درصد اثرگذاری‌ها در اثر تغییر نگاه و رویکرد در سطوح کلان و تغییر در سطوح فرعی و نهادینه کردن فضیلت‌ها در جامعه در بین آحاد مردم ایجاد می‌شود.

محبوبی بیان کرد: برای متقاعد کردن سیاست‌مداران  و تصمیم‌گیران ارشد کشور باید مطالبه‌گری از بطن جامعه با انگیزه‌های اجتماعی انجام شود، در حال حاضر تعدادی از گروه‌ها و احزاب سیاسی با هدف رسیدن به دولت برخی مطالبه‌گری‌ها را انجام می‌دهند اما این گونه مطالبه‌گری‌ها سبب بهبود اوضاع اجتماعی نمی‌شود.

وی با اشاره به مهم‌ترین کار ویژه‌های تشکل‌های غیردولتی در حیث کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: توسعه و ترویج فعالیت‌های داوطلبانه و مشارکت‌جویانه مردم در عرصه  و زمینه‌ای یکی از کارویژه‌ها است زیرا ترویج این‌گونه فعالیت‌ها در جامعه سبب تقویت روابط گرم اجتماعی در سطح جامعه می‌شود و این امر هم سبب ترویج فضیلت‌های اخلاقی در جامعه و انسجام اجتماعی و افزایش امید به آینده و اعتماد اجتماعی می‌شود.

معاون آسیب‌ها و مسائل اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور عنوان کرد: مطالبه‌گری از مسئولان مبتنی بر خواسته‌های اجتماعی در مقابل مطالبه‌گری سیاسی که با هدف کسب قدرت انجام می‌شود از دیگر کاویژه‌ها است.

انتهای پیام/ح

R41371/P1357/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۵۵۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد تشکل‌های تخصصی صنایع‌دستی در کردستان/ هنرمندان صنعتگر حمایت می‌شوند

به‌گزارش خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب، سعید نظری در نشست با صنعتگران فعال رشته‌های رودوزی‌های سنتی و سراجی سنتی استان اظهار داشت: حفظ، حراست و احیای رشته‌های صنایع‌دستی و حمایت از تولیدکنندگان و هنرمندان صنایع‌دستی به‌منظور توسعه و ترویج هنرهای سنتی از برنامه‌های محوری این معاونت است.

وی در ادامه هدف از برگزاری این جلسه را ایجاد تشکل‌های تخصصی و ارتباط هدفمند در صنایع‌دستی استان عنوان کرد و افزود: ثبت و راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی و تشکل‌های مردمی می‌تواند راه حلی مناسب برای همکاری بخش خصوصی با بخش دولتی باشد. 

نظری یادآور شد: همچنین صنعتگران و فعالان صنایع‌دستی می‌توانند در قالب تشکل‌های مردمی با استفاده از توانمندی‌های همدیگر و با هم‌فکری و هم‌افزایی بیشتر برای رسیدن به اهداف مشترک متعالی گام‌های مهمی بردارند. 

صنعتگران حاضر در این جلسه ضمن بیان موانع و مشکلات موجود، نماینده‌ای را برای تشکیل تعاونی‌ها و هماهنگی های لازم انتخاب کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
  • ایجاد تشکل‌های تخصصی صنایع‌دستی در کردستان/ هنرمندان صنعتگر حمایت می‌شوند
  • خانه‌های دین و زندگی نقطه وحدت است
  • شفافیت در هزینه‌کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • مطالعات جامعه‌شناسی فاجعه
  • شفافیت در هزینه کرد‌ها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • شفافیت در هزینه کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند