Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@03:41:46 GMT

کاهش هزينه تسهيلات اوراق مسکن نسبت به سال 96

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۵۶۴۱۲

کاهش هزينه تسهيلات اوراق مسکن نسبت به سال 96

خبرگزاري آريا - با وجود نوسان افزايشي قيمت ماهانه اوراق حق تقدم استفاده از تسهيلات مسکن از ابتداي امسال تاکنون، هزينه استفاده از امتياز اين تسهيلات همچنان پايين‌تر از سطح سال گذشته است.
به گزارش خبرگزاري آريا، از ابتداي ماه جاري تا پايان معاملات روز دوشنبه، هشتم مرداد 554هزار و 570فقره اوراق تسهيلات مسکن در بازار رسمي فرابورس مبادله شد که اين ميزان در مقايسه با مدت مشابه ماه گذشته افزايش جزئي دارد، چرا که طي هشت روز اول تير ماه 546هزار و 790فقره اوراق مسکن مبادله شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما نکته قابل توجه اين است که با وجود رشد جزئي مبادله اوراق در روزهاي سپري شده از مرداد در مقايسه با مدت مشابه تير امسال، قيمت اوراق نوسان کاهشي را تجربه کرده است. ميانگين قيمت اوراق در تير ماه امسال 68هزار و 240تومان بوده که با 2.7درصد کاهش در هفته اول مرداد به 66هزار و 400تومان رسيده است. اين تغيير قيمتي در شرايطي که حجم تقاضاي خريد اوراق در بازار تغييري نکرده، نشان مي‌دهد عرضه اوراق متناسب با حجم نياز بازار از سوي بانک مسکن توانسته بازار را براي متقاضيان مصرفي در تعادل نسبي نگه دارد.
از سوي ديگر اگر چه قيمت اوراق در هر يک از روزهاي معاملاتي فرابورس، رفتار متفاوتي متناسب با ميزان تقاضا و عرضه و قيمت پيشنهادي فروشندگان و متقاضيان خريد از خود نشان مي‌دهد، اما رصد روند طي شده از ابتداي امسال تاکنون نشان مي‌دهد ميانگين قيمت ماهانه اوراق مبادله شده در هر ماه طي چهار ماه سپري شده از سال جاري، طي يک روند خفيف خطي، رو به افزايش بوده است؛ طوري که قيمت ميانگين از سطح 62هزار و 200تومان در فروردين به 65هزار و 100تومان در ارديبهشت رسيد و سپس در خرداد ماه با 1000تومان افزايش 66هزار و 100تومان شد.
ميانگين قيمت اوراق فروخته شده در تير ماه نيز 68هزار و 250تومان بوده که نشان ‌دهنده سير متناوب صعودي قيمت‌ها از ابتداي سال تا کنون است. البته همان ‌طور که اشاره شد، در هفته اول مرداد ماه رويه تغييرات قيمتي اوراق مسکن با ماه‌هاي گذشته تفاوت دارد؛ طوري که در مبادلات انجام شده در اين مدت، قيمت اوراق به طور ميانگين به 66هزار و 400تومان رسيد و اندکي نسبت به تير کاهش يافت که البته بايد ديد با توجه به شرايط بازار مسکن و ساير بازارها آيا اين روند تا پايان ماه جاري ثابت مي‌ماند يا خير.
با اين همه بالاترين قيمت مبادله اوراق در سال جاري باز هم از قيمت‌ها در مدت مشابه سال گذشته پايين‌تر است و در نتيجه هزينه استفاده ازتسهيلات مسکن در مقايسه با پارسال همچنان پايين‌تر است. طي چهار ماهه نخست سال گذشته هزينه تمام شده استفاده از تسيهلات 100ميليون توماني اوراق مسکن براي زوجين 15ميليون تومان بود که با سطح قيمت فعلي اين رقم به 13ميليون و 300هزار تومان کاهش يافته است.
در عين حال با توجه به رونق بازار مسکن به ويژه در ماه‌هاي ابتدايي سال جاري، مبادله اوراق در ايام سپري شده از سال جاري نيز در مقايسه با مدت مشابه پارسال با رشد 20درصدي همراه بوده و به آستانه هفت ميليون فقره رسيده است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۵۶۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار چقدر شد؟ / نرخ روز ارزهای مبادله‌ای

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در معاملات امروز (شنبه ۸اردیبهشت ۱۴۰۳) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۴ هزار و ۱۹۸ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۱ هزار و ۲۶۸ تومان معامله می‌شود.

بیشتر بخوانید: دلار آزاد به کانال ۶۲ هزار تومان رسید

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۴۷ هزار و ۲۳۲ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۴ هزار و ۱۰۱ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، ۱۲ هزار و ۳۴ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۲۳۷ تومان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228544 برچسب‌ها ارز

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای / دلار کاهشی شد
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • قیمت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشت
  • مهم‌ترین چالش‌ها در بازار اوراق رهنی مسکن
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه در سراشیبی سقوط
  • قیمت دلار چقدر شد؟ / نرخ روز ارزهای مبادله‌ای