Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه غرب از نگاه غرب خبرگزاری فارس: هم اکنون والدین زیادی دیگر این را فهمیده اند که گوشی های هوشمند و دیگر وسایل مشابه، به همنشین های ناخوانده ای بر سر میز غذا و به مانعی بزرگ برای گفتگوهای چهره در چهره با کودکانشان تبدیل شده اند. شاید لازم باشد که آنها اکنون با تهدید به مراتب خطرناک تری نیز مواجه شوند: اختلال بیش فعالی همراه با کاهش توجه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس مطالعه جدیدی که اخیرا منتشر شد، استفاده مداوم از وسایل دیجیتال، کودکان را بیشتر در معرض این خطر قرار می دهد که علائم اختلال بیش فعالی همراه با کاهش توجه را از خود نشان دهند. از جمله این علائم کمبود جدی توجه به جزئیات، دشواری در یادآوری و دنبال کردن فرامین است.
پژوهشگران بعد از زیرنظر گرفتن بیش از  2500 کودک 10 ساله در منطقه لس آنجلس برای دوره ای دو ساله، ارتباطی نسبی را بین میزان زمانی که کودکان مشارکت کننده صرف  اینترنت می کردند و «عدم توجه فزاینده، دشواری در تمرکز، مقاومت دربرابر فرامین و کنترل انگیزه ها» در آنها یافتند. اما آنها این نتیجه گیری قطعی را که استفاده  بیش از حد از فناوری موجب اختلال بیش فعالی همراه با کاهش توجه در کودکان می شود به سرعت رد کردند، چرا که هیچ یک از شرکت کنندگان علائمی قطعی از این اختلال را از خود نشان ندادند.
به کودکان مشارکت کننده گفته شده بود تا سطح وابستگی خود را به 14 پلتفرم رسانه ای آنلاین از جمله شبکه های اجتماعی مختلف، پیام رسان های متنی و اپلیکیشن های گفتگوی ویدئویی بیان کنند. در کاربران همیشگی بیشتر یا تمام این 14 پلتفرم احتمال بروز علائم این اختلال به نسبت کسانی که از این فعالیت ها خودداری کرده بودند، دو برابربیشتر بود. بنابراین گرچه این نتایج وجود عاملیت مستقیم را تایید نمی کند، ولی همچنان تصویری تامل برانگیز را از واقعیت نسلی دلمشغول به فناوری نشان می دهد که به طور بالقوه بهای این اعتیاد خود را با خطراتی که سلامت روانی شان را به مخاطره می اندازد می پردازند.
این یافته ها هرچند عمیقا نگران کننده اند، شاید برای متخصصین حوزه بهداشت و سلامت یا والدین تعجب برانگیز نباشد. تحقیق قبلی از وجود ارتباط بین افسردگی و استفاده از شبکه های اجتماعی پرده برداشته بود. سایر تحقیقات نشان می دهند که چگونه فناوری ای که از کودکان و نوجوانان بهره کشی می کنند، به کالاهایی پرطرفدار هم برای ناشران کتاب و هم استودیوهای فیلمسازی تبدیل شده اند. کسانی که دیدگاه های آخرالزمانی دارند فروپاشی نسلی را پیش بینی می کنند - نسلی که به شدت به تعاملات فیزیکی و اصولا قلمرو فیزیکی بی علاقه است- که در اینترنت در حال تولید و تکثیر است.
با این حال هرچند که خطرات موجود ممکن است واضح و شهودی به نظر آیند، اما باید تحقیقات بسیار بیشتری انجام شود تا قطعا بتوان گفت که آیا مضرات استفاده کودکان و نوجوانان از وسایل دیجیتال بر منافع آن می چربد یا نه. پس کارشناسان می گویند که به جای وحشت افکنی، والدین باید درباره  زیان های جانبی پلتفرم های دیجیتال گفتگوهای صادقانه ای با کودکانشان داشته باشند و آنها را تشویق کنند که بین افراط و تفریط در استفاده از فناوری، حد متوازنی را بیابند و رعایت کنند.
نویسنده: کلیر وانگ  (CLAIRE WANG)  استادیاز مدرسه بهداشت عمومی دردانشگاه کلمبیا
منبع: yon.ir/2IMwQ

انتهای پیام. 

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۵۶۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیامک قوه قضائیه درباره همراه داشتن وسایل ارتباط الکترونیکی در آزمون سراسری

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، پیامک معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بشرح زیر است:

"همراه داشتن هرگونه وسیله ارتباط الکترونیکی و دستگاه های حافظه دار در آزمون سراسری تخلف محسوب و باعث محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ده سال می‌گردد. همچنین تلاش برای دستیابی به سوالات و افشای آن مجازات زندان را در پی خواهد داشت.

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه"


نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ و نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ روزهای ۷ و ۸ تیر برگزار می‌شود.

آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، هنر و زبان‌های خارجی عصر همان روز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • دستگیری ۷۰ سارق و کشف ۵۰۰ موبایل مسروقه در پایتخت
  • کودکان پسر ۴ برابر بیشتر از دختران به اختلال طیف اوتیسم مبتلا می‌شوند
  • بازی‌های رایانه‌ای منجر به آسیب جسمی کودکان و نوجوانان
  • سنجش سلامت گامی برای شناسایی به موقع کودکان دارای اختلال
  • اقتباس بهترین راه ارتباط کودکان با سینما
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند
  • پیامک قوه قضائیه درباره همراه داشتن وسایل ارتباط الکترونیکی در آزمون سراسری
  • چند نکته برای مدیریت گوشی همراه هنگام سفرهای خارجی