Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیروت-ایرنا- «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان تاکید کرد که این کشور با وجود تهدیدهای رژیم صهیونیستی، مصمم است تا از ثروت های نفتی خود بهره برداری کند.

به گزارش ایرنا، عون این سخنان را امروز (چهارشنبه) در مراسم روز ارتش لبنان در دانشکده جنگ این کشور عنوان کرد و گفت که روزها و رخدادهای مختلف حاکی از این است که ارتش لبنان، در بحران ها استوار ایستاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تاکید رئیس جمهوری لبنان بر استفاده از منابع نفتی این کشور در شرایطی مطرح شد که رژیم صهیونیستی اخیرا مدعی مالکیت بر میدان نهم نفت و گاز لبنان در دریای مدیترانه شده است.
عون در ادامه سخنانش بر حمایت همیشگی خود از ارتش و بالارفتن توان رزمی آن تاکید و خطاب به فارغ التحصیلان دانشکده جنگ لبنان گفت: شما، منبع اعتماد هستید و اگر نقش شما نادیده گرفته شود، کشور ویران خواهد شد.
رئیس جمهوری لبنان، نقش جوانان ارتش را «دفاع از کشور در برابر دشمن اسرائیلی» عنوان کرد و یادآور شد که همچنان، بخشی از اراضی لبنان در اشغال رژیم صهیونیستی است.
عون با بیان اینکه «هدف امروز ما همان خیزش کشور، قطع سر و دم فساد و بستن پرونده آوارگان است» اظهار داشت: باید از اقدام های عملی و هدفمندی که برای بازگشت آوارگان به کشورشان می شود، تقدیر کرد.
حدود یک و نیم میلیون آواره سوری در لبنان حضور دارند و این کشور بارها بر ضرورت بازگشت آنها تاکید کرده است.
رئیس جمهوری لبنان در بخش دیگر سخنانش با اشاره به روند تشکیل کابینه جدید لبنان خواهان آن شد که هیچ گروهی بر گروه دیگر غلبه و برتری جویی نداشته باشد و کابینه جدید، دربرگیرنده همه طرف های لبنانی باشد.
عون بر همکاری با «سعد الحریری» نخست وزیر مامور به تشکیل دولت تاکید کرد تا کشور با همکاری همه طرف ها، از این بحران خارج شود.
بیش از دو ماه از معرفی الحریری به عنوان نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه می گذرد اما به دلیل تضاد در سهم خواهی گروه ها، هنوز این ماموریت به سرانجام نرسیده است.
مراسم هفتاد و سومین سالگرد تاسیس ارتش لبنان امروز با حضور مقام های ارشد کشوری و لشکری و سفرا و میهمانان خارجی برگزار شد.
پس از اینکه لبنان در سال 1943 میلادی (1322 هجری خورشیدی) استقلال خود را یافت، یک سال بعد دولت وقت هیاتی رسمی به فرانسه فرستاد که قیمومیت لبنان را داشت. هدف این هیات پذیرش مسئولیت حفاظت از لبنان توسط ارتش خود این کشور بود. پس از چند هفته مذاکره، دولت فرانسه پذیرفت تا به یگان های نظامی لبنانی تحت اشراف فرانسه این ماموریت را واگذار کند.
بنابراین این یگان که بخشی از نیروی ویژه «بلاد شام» بود با بیش از 3 هزار نظامی کار خود را آغاز کرد و از روز یکم اوت 1945 ارتش لبنان تحت حاکمیت دولت لبنان درآمد و هر ساله این روز در لبنان به عنوان روز ارتش یا «عید الجیش» گرامی داشته می شود.
شعار ارتش لبنان «شرف، فداکاری و وفاداری» است.
خاورم**2054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ميشل عون رژيم صهيونيستي منابع نفتي لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۵۶۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر تامین لاستیک خودرو از منابع معتبر دولتی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مقر فرماندهی ارتش اسرائیل در کرم ابوسالم هدف قرار گرفت
  • مقاومت لبنان شمال فلسطین اشغالی را به خاموشی فرو برد
  • مصر: جنگ طلبی اسرائیل امنیت کل منطقه را تهدید می کند
  • مسکو از جنگ ایران و اسرائیل چه بهره‌ای برد؟ روسیه تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد ایران نمی‌گذارد
  • تاکید مقاومت فلسطین بر کارشکنی اشغالگران در مذاکرات/ الرشق رژیم صهیونیستی را تهدید کرد
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • تاکید بر تامین لاستیک خودرو از منابع معتبر دولتی
  • شلیک موشک از جنوب لبنان به شمال اراضی اشغالی
  • معاریو: نتانیاهو مدت‌هاست باری بر دوش «اسرائیل» شده است
  • حزب الله لبنان یک پایگاه اسرائیل را درهم کوبید